Skip to main content
  • 2,659 Topics
  • 18,242 Reacties
2657 Topics
verlenging niet okay
Ik heb op 14 februari 2025 gebeld, mijn internet abonnement is in januari gestopt. Nu was de internet prijs 36, 12 euro peer maand erg duur. Nu wilde ik een nieuwe verlenging contact met aanbieding. Ik kreeg vis de verkoop medewerker de aanbieding : 25 euro voor 8 maanden daarnaar 30 euro voor 2 jaar abonnement vast. Ik zijde goed. Ze zijde ik stuur u de bevestiging naar u mail. Toen het gesprek afgelopen was had ik de mail , maar de afspraak was aanders dan telefonisch contact besproken! De aanbieding was 30 euro voor 8 maanden daarnaar 35 euro per maand.! Ik belde gelijk terug naar de service medewerker. Die snapte mij niet. Wilde het contract stop zetten. Ze zijde kan niet. Ik belde op nieuw, geen gehoor, ik belde op nieuw, zo ging het door toen zijde een medewerker ik zal u verzoek na vragen u hoort van ons, ik zal u terug bellen, ik wacht en wacht, nee niet terug gebeld. De volgende dag heb ik weer gebeld. Op nieuw uitleggen. De medewerker verbind mij door maar medewerker moest het eerst uitzoeken, geen gehoor, op nieuw 20 minuten wachten, verbinding verbroken. Weer bellen.verbinding okay mevrouw zou het uitzoeken ik bel u terug. Ik wachten woord niet terug gebeld. Ik bel terug. Mevr . Weer op nieuw uitleggen niet Niet geholpen. Verbinding verbroken ! Nu schrijf ik hier. Ik wil mijn afspraak verlenging stop zetten. Ik hoorde dat het niet kan ? Nee het kan wel wettelijke regeling. Via Radar. Ik wil mijn verlenging waar ik niet mee eens ben stop zetten . Heb 14 dagen bedenktijd. Ben jahren van af 2019 lied gewest. Maar dat.was niet okay. Ben teleurgesteld! Ik zoek een aander bedrijf, als mijn contact niet aangepast woord. Ga ik hooger opzoeken. Ik had telefonisch contact die afspraak is niet op papier alleen mondeling. Denk dat ze de verkoper verkeerd zijn aanbieding aan mij gegeven heeft mondeling. Een ik nu met een hoog internet kosten zit 2 jaar lang. Ook de hulp de service medewerker had ik tot heden geen hulp. Alleen 2 dagen bellen. Wil de manager spreken. Met vriendelijke groet Isabella weigl
Al ruim 6 maanden geen internet en TV. Wel al meer dan € 1500,- aan kosten gemaakt.
Hallo allemaal, Ik deel mijn verhaal hier in de hoop dat iemand advies kan geven over hoe ik mijn situatie kan oplossen. Misschien herkent iemand zich in mijn situatie, en kan dat helpen om samen tot een oplossing te komen. Op 14 juni 2024 kwam een monteur van Guidion bij ons thuis om onze nieuwe glasvezel (1 Gbit/s) internet- en tv-verbinding van Odido te installeren. De monteur gaf aan dat de installatie gereed was en dat het na een paar uur zou werken. Op basis hiervan werd automatisch onze vorige provider (Ziggo) opgezegd. Helaas bleek achteraf dat er geen signaal was vanwege een kabelbreuk. Deze kabelbreuk bevindt zich in een verzamelbox in de tuin van een buurtbewoner. Helaas weigert deze persoon toegang te verlenen aan monteurs. Hierdoor is de breuk nog steeds niet gerepareerd, en zitten wij inmiddels al ruim zes maanden zonder internet en tv. Vandaag zijn er opnieuw monteurs van KPN Netwerkbeheer en Allinq langs geweest om een noodoplossing te proberen. Helaas werkte ook deze oplossing niet, omdat beide lijnen beschadigd zijn. Er is ons verteld dat een definitieve oplossing nog maanden op zich kan laten wachten. De impact op ons dagelijks leven is enorm. Om enigszins te kunnen functioneren, hebben we op eigen kosten een tijdelijke oplossing moeten bedenken: We hebben in eerste instantie maandenlang gebruik moeten maken van een oude telefoon met een simkaart als hotspot, wat erg onpraktisch was door het beperkte bereik. Ik heb vervolgens een mini-router (GL-INET GL-MT1300) en later een duurder apparaat (Deco X50) moeten aanschaffen om iets meer bereik te creëren. Onze smart-apparaten, zoals Hue-verlichting, een robotstofzuiger en een robotmaaier, werkten nauwelijks of helemaal niet. Bediening is alleen mogelijk als de hotspot in de directe buurt van het apparaat is, wat het gebruik enorm beperkt. Om tv te kunnen kijken, moesten we een NLziet-abonnement afsluiten. In de woonkamer werkt het via de hotspot, maar in de keuken en slaapkamer zitten we dan zonder verbinding. Om op 2 schermen te kunnen kijken hebben we een Apple iPad moeten aanschaffen Sinds oktober 2024 heb ik, in overleg met een medewerker van Odido, een Klik&Klaar-abonnement afgesloten als tijdelijke oplossing. Helaas bij lange na geen 1 Gbit/s en ook is tv kijken via het Odido kastje niet mogelijk op dit netwerk. Ook dit moet ik zelf betalen, terwijl dit mijns inziens op kosten van Odido zou moeten zijn. Wat het meest teleurstellend is, is het gebrek aan initiatief en communicatie vanuit Odido: Ik heb sinds juni 2024 zelf steeds contact moeten opnemen. Odido heeft mij in al die maanden niet één keer zelf benaderd. Op 14 oktober 2024 heb ik een ingebrekestelling gestuurd, maar daar heb ik nooit een reactie op gekregen. Telefonisch contact levert niets op. Medewerkers sturen onbeperkt-internetcodes voor een hotspot, maar er wordt niets gedaan om de situatie structureel op te lossen. Door deze situatie heb ik inmiddels meer dan €1.500,- aan kosten gemaakt, waaronder: Maandelijkse abonnementskosten bij Odido, terwijl ik geen diensten geleverd krijg. Extra abonnementen (zoals NLziet en Klik&Klaar). Apparatuur om een tijdelijke oplossing te creëren. Ik wil dat Odido: Alle gemaakte kosten volledig compenseert, inclusief abonnementskosten zonder rekening te houden met kortingen. De kosten van het Klik&Klaar-abonnement overneemt. De kabelbreuk eindelijk serieus oppakt en mij duidelijk informeert over de voortgang. Tot slot Ik ben klant bij Odido omdat ik graag gebruik wil maken van de voordelen van meerdere abonnementen binnen één provider. Ik wil niet van mijn contract afzien, maar mijn vertrouwen in Odido heeft een flinke deuk opgelopen. Hopelijk leest iemand van Odido dit bericht en wordt mijn situatie eindelijk serieus opgepakt. Als iemand soortgelijke ervaringen heeft of tips om dit op te lossen, hoor ik dat heel graag. Alvast bedankt voor het meedenken!
(oplossing) waarom krijgen aleen 1 van mijn apparaten 2/8 gigabit? op mijn zyxel 56/75
hallo totaale slimme kind hier Als je een abonnement hebt voor 2 Gbps of 8 Gbps, dan is deze oplossing voor jou! De Zyxel T56 Merk je dat LAN1 alleen 2.5 Gbps ondersteunt? Ik heb de oplossing! Stap 1: Koop de juiste switch die geschikt is voor jou. Een goede keuze is de Flex Mini 2.5G Switch van Ubiquiti (te koop bij de Ubiquiti Store Europe).Stap 2: Verwijder alle kabels uit de poorten, behalve de kabels in de blauwe en groene poorten.Stap 3: Gebruik een zo kort mogelijke kabel en verbind de blauwe poort met LAN1 en de internetpoort van de switch (als er geen internetpoort is, gebruik dan een van de andere poorten).Stap 4: Zet de switch en router aan, en je bent klaar! Verbind al je apparaten met de switch en gebruik de poorten op de router niet.Vergeet niet om Cat 6 of hoger te gebruiken De T75 Kijk, jij bent echt cool! Jij bent waarschijnlijk de enige in de buurt die 8 Gbps heeft. Een bestand van 1 TB zal je in 1000 seconden kunnen downloaden. Dat is super!Maar er is een probleem... 1 poort ondersteunt 10 Gbps, maar de rest van de poorten ondersteunt maar 1 Gbps. Dat is niet waar je voor hebt betaald!Dus, wat is de oplossing? Een switch!Ik raad de TP-Link TL-SX1008 aan (te koop bij Azerty.nl). Stap 1: Verwijder alle kabels uit de gele poorten, behalve de kabels in de grijze en blauwe poorten.Stap 2: Gebruik een Cat 6-kabel en zorg ervoor dat deze zo kort mogelijk is.Stap 3: Verbind de Cat 6-kabel met de poort die 10 Gbps ondersteunt (de ijzeren poort).Stap 4: Verbind de andere kant van de kabel met de switch (gebruik de internetpoort als die beschikbaar is, anders een andere poort op de switch).Stap 5: Verbind de apparaten die voorheen in de gele poorten van de router zaten met de poorten van de switch.Stap 6: Zet de switch en router aan, en je bent klaar!Verbind alle apparaten met de switch, niet met de poorten op de router.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen