Skip to main content
  • 2,172 Topics
  • 15,424 Reacties
2171 Topics
EasyMesh lijkt niet goed te werken
Hallo, Vandaag is mijn Odido glasvezelverbinding opgeleverd en mijn setup is: Begane grond: T-56 modem [Bedraad naar] Eerste verdieping slaapkamer: WX5600 [Bedraad naar] Zolder: WX5600 In de instellingen van de T-56 staat de checkbox voor EasyMesh aan. Alle lampjes op de Wifi punten branden correct. Echter in de router instellingen zie ik onder het kopje Topologie geen correcte hiërarchie, mijn XBOX is bijvoorbeeld bedraad aangesloten aan het AP op zolder die bedraad aangesloten is aan het AP in de slaapkamer dus ik zou een groen lijntje verwachten tussen beide APs en daarna de xbox, maar het lijkt in de graphic in ieder geval alsof de XBOX bedraad verbonden staat met de router beneden. Ook zie ik beide access points niet terug in de topologie graphic. Maar wel in de lijstweergave, daar zie ik zelfs dat sommige draadloze smart home apparaten met een AP verbonden zijn en niet met de router beneden, in topologie zie je dat echter niet terug (omdat de AP’s daar missen). Het lijkt alsof draadloze apparaten niet automatisch switchen tussen het de router/APs met het sterkste signaal. Bijvoorbeeld als ik beneden op mijn telefoon verbonden ben met de router en boven naar de slaapkamer/zolder loop blijft mijn telefoon verbonden met de router beneden resulterend in een waardeloos signaal. Ook als ik een tijd wacht schakelt de telefoon niet over naar het bedrade AP waar ik dan naast zit. Pas als ik de wifi op mijn telefoon uit en aan zet verbindt hij met het AP en is de verbinding weer razendsnel. Maar als ik dan weer naar beneden loop blijft hij stug verbonden met het AP en schakelt niet terug naar het router. Ik moet dus steeds als ik naar een andere verdieping ga mijn wifi aan en uit zetten om correct over te schakelen. Dit lijkt me niet de bedoeling met EasyMesh? Wat is hier aan de hand? Wat heb ik al geprobeerd: apparatuur gereset en met meerdere draadloze apparaten(telefoon, laptop) getest.
Is het mogelijk om je Zyxel T-50 in te ruilen voor een Zyxel T-54?
Hallo allemaal! Ik ben nu een jaar of 3 (?) klant bij T-Mobile / odido en op zich ben ik tevreden. Tenminste, zolang ik dicht bij de router zit. Ik woon in een relatief betonrijk, ouder huis, waar het simpelweg niet mogelijk is om overal bedrade verbindingen aan te leggen, maar draadloos houdt ook niet over. Ons netwerk is in de jaren uitgebreid met een mesh-set, eerst van TP-link, later Orbi. Uiteraard is de ‘eigen’ wifi van de Zyxel ook uitgeschakeld en staat alles in de volgens de handleidingen aangeraden modi. Om de dekking beter te krijgen hebben we toen uiteindelijk de Orbi-set uitgebreid van 3 naar 5 units, zodat we in principe een vrij complete dekking zouden moeten hebben, maar alle ‘hops’ zorgen juist op die plekken waar internet nodig is (volgens mijn kinderen althans), voor een behoorlijk snelheidsverlies. Ik weet niet of het voor schoolwerk geldt, maar ik krijg het in elk geval altijd te horen als games ‘laggen’. 🤣 Ik heb het ook geprobeerd mínder units, maar ook dat bood geen soelaas. Nu heb ik een paar huizen verderop een buurman die onlangs is overgestapt naar odido en die heeft een Zyxel T-54 modem (ik T-50) gekregen en wat denk je? In een vergelijkbaar huis heeft hij zelfs op zolder relatief goede dekking! Dat heb ik zelfs met een dure mesh-set niet voor elkaar gekregen. En dat zonder mesh, versterkers of zelfs repeaters! Ik wil dat ook! 😮

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen