Hallo!
Ik loop tegen het probleem aan dat ik het max aantal apparaten verbonden heb met mijn modem. In de achter kamer heb ik nog een router staan die bekabeld is met het modem en zijn eigen wifi netwerk heeft draaien. Het lijkt er op dat het modem alle apparaten op dit netwerk ook mee telt voor de max 32 clients. In de instellingen van de modem mag ik het max clients niet verhogen boven de 32.
Is er een manier om dit te omzeilen om toch meer dan 32 clients te koppelen?
Modem: EX5601-T1
Router: EDIXMAX (type onbekend)
Hallo
Met de T56 kun je 33 WiFi cliënten verbinden per band dus 32 met 2,4 GHz en 32 met 5 GHz. Met een extra WiFi bron breidt je dit aantal uit. Welk probleem ervaar je nu?
Hallo
Met de T56 kun je 33 WiFi cliënten verbinden per band dus 32 met 2,4 GHz en 32 met 5 GHz. Met een extra WiFi bron breidt je dit aantal uit. Welk probleem ervaar je nu?
Hallo
Dat klopt. Mijn probleem is dat dit er niet meer dan 32 mogen zijn. Ik heb meerd dan 32 apparaten die ik graag in het 2.4 netwerk wil hebben. Het probleem is ook dat als de lijst voor 2.4 vol is, dat de SSID van 5 ook niet meer zichtbaar is op bijvoorbeeld de telefoon.
HI
Het is niet mogelijk om het aantal Wifi devices te vergroten. Een mogelijk oplossing zou zijn om je eigen router te gebruiken voor wifi en die van het Zyxel modem uit te zetten.
HI
Het is niet mogelijk om het aantal Wifi devices te vergroten. Een mogelijk oplossing zou zijn om je eigen router te gebruiken voor wifi en die van het Zyxel modem uit te zetten.
He
Dank voor de informatie. Dan zit er helaas niks anders op dan inderdaad zoveel mogelijk te koppelen aan de router en helaas alles opnieuw in te richten in Home Assistant.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.