Skip to main content

Hallo, 

Ik heb een nieuwe modem (Zyxel T-54) en mijn Samsung smart TV (Samsung UE55TU7090SXXN) kan niet met de wi-fi verbinden. Hij kan wel met hot-spots/andere wi-fi verbinden, en met de kabel werkt het ook. De wifi doet het overigens wel gewoon op mijn andere apparaten.

Ik heb al geprobeerd de wifi te splitsen in 2,4 en 5 maar beide verbinden niet. 
TV factory reset werkt ook niet. 

Heeft iemand nog ideen? De klantenservice can ODIDO wist het allemaal niet..

Groeten, 

Hoi @HKal,

Sommige apparaten hebben moeite met WPA3. Dat kun je uitzetten door op het modem (192.168.1.1) naar Netwerkinstelling > Draadloos te gaan. Helemaal onderaan staat iets als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2 en sla het op.

Als dat niet werkt, kun je ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en herhaal deze stap. Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Ook ik heb problemen met de netwerkverbinding tussen mijn Samsung tv en de nieuwe modem. Voorheen geen enkel probleem maar met de ZYXEL T-54 wil het ook met bovenstaande adviezen niet lukken. Ook zie ik geen mogelijkheid in de modem voor een software-update?  Enorm jammer dat dit soort gebruiksonvriendelijke problemen zich moeten voordoen. En nu?

Hi @DaniLou, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag verder mee, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer willen toevoegen in je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345. Alvast bedankt!

Mijn Samsung TV wilde ook eerst geen wifi verbinding maken met mijn T56 modem. De installateur deed dan de netwerk instellingen op de TV resetten, dat was de oplossing, daarna kon ik gewoon verbinding maken.

Reageer