Skip to main content

Ik heb 2 stuks Zyxel WX5600 WiFi mesh punt. Eén daarvan zorgt ervoor dat mijn hele netwerk ont-zet-tend traag wordt. Zo traag dat ik geen YouTube meer kan kijken omdat het voortdurend stil staat, behalve bij 240p (soms werkt 360 ook nog maar daarboven moet hij bufferen). Die tweede heb ik nu dus uit staan maar dat betekent slechte ontvangst op zolder (en daar is mijn dochter dan weer niet blij mee). Als ik ‘m aan zet, gaat het een paar minuten goed en daarna komt alles op het hele netwerk nagenoeg tot stilstand. In de UI zie ik niets vreemds en er is niets anders aan de instellingen. Ik heb beide mesh punten omgewisseld en het probleem verhuist mee met het mesh punt dat ik nu uit heb staan. Het is dus niet de bekabeling (ik heb een bekabelde backhaul) en geen storing van andere netwerken. Dit heeft ‘ie eigenlijk vanaf het begin gedaan.

Hoe kan ik dit oplossen?

Hi ​@InterPaul, begrijp ik het goed dat het probleem zich echt beperkt tot het ene specifieke wifipunt wat je nu uit hebt staan? Of komt het probleem ook voor op het andere wifipunt als je ze omwisselt? Mocht het probleem zich echt beperken tot het ene specifieke wifipunt dan kunnen we deze altijd voor je omruilen om te kijken of dit het probleem oplost. Laat je het aan me weten? 

Klopt ​@Nora van Odido, alleen als ik deze aan heb staan, heb ik extreme vertraging op m’n netwerk. Met deze uit werkt het allemaal prima. En als ik ‘m ergens anders neerzet, ontstaat het probleem alleen als ik die ene specifieke aanzet, waar ik ‘m ook neerzet of hoe ik ‘m ook aansluit.

Ik heb het wifipunt voor je omgeruild ​@InterPaul, dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten. Je ontvangt het nieuwe wifipunt spoedig! 

Reageer