Skip to main content

Sinds enkele maanden van XS4ALL (KPN) naar Odido glasvezel gegaan.

Toen de monteur alles had geactiveerd (kastje in de meterkast is niet aangeraakt) heb ik het standaard modem omgezet naar mijn eigen Fritzbox 7590. Deze ingesteld op T mobile profiel en alles leek goed te gaan. Speedtest (Ookla) meerdere keren uitgevoerd.met verschillende servers. Komt neer op ca. 100Mbps up en 85Mbps down.

Mijn infra en set up is niet gewijzigd behalve de T mobile setting in de Fritzbox maar toch ervaren we traag internet. Websites laden traag. Met name Wifi verbonden toestellen hebben er last van

De Fritzbox staat op exact dezelfde plaats.

Heb wel meer van deze ervaringen gelezen maar mijn set up is niet gewijzigd en met XS4ALL / KPN had ik nooit problemen. Best wel vervelend.

Iemand suggesties?

 

PS

Wat ik wel zie is dat meerdere keren per dag door de Odido de verbinding (DNS Server?) wordt gewijzigd. Ben geen techneut en weet dus niet of dit normaal is

 

Hi @Pietjepuk1234, welkom op onze Community!

Ik kijk graag met je mee. Is je bekabelde snelheid wel in orde? En zou je de Zyxel eens willen aansluiten om te kijken of de wifi daar wel goed op is? Het kan natuurlijk aan de Fritzbox liggen. 


Beste Tommie,

Misschien goed om even aan te vullen: het probleem treedt op bij bedrade als ook draadloze devices.

Vanmorgen wilde ik de krant lezen op mijn laptop (bedraad aangesloten) maar website was niet vooruit te branden.

Natuurlijk kan ik de Zyxel terugzetten, dat is geen probleem, echter het enige wat ik in de Fritzbox heb aangepast is het profiel omgezet van KPN naar T mobile verder niets gewijzigd.Dus daar kan m.i. het probleem niet zitten. Ook testrun op Fritzbox geeft geen foutmeldingen.

NB Mijn problemen lijken 1 op 1 te matchen met datgene wat in Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk) wordt aangeven. Er zijn mensen die behoorlijk veel test data hebben aangeleverd om het probleem te verhelpen maar blijkbaar is de werkelijke oorzaak nog niet gevonden/verholpen. Correct?

 

 

 


Hallo @Pietjepuk1234 

En je hebt ook een zwarte Genexis XGSPON ONT op het glasvezelaansluitpunt? Kijk dan voor de zekerheid of het ook met de Zyxel zo is en anders kan @Tommie van Odido je op een lijst zetten en dan neemt KPN contact met je op om eea te testen.


Ja, hier is ook de zwarte Genexis XGSPON ONT in de meterkast gemonteerd.

Zyxel aansluiten zal hoogstwaarschijnlijk volgende week lukken want ben even weg. Indien dit hetzelfde resultaat oplevert meld ik me bij Tommie.


Reageer