Skip to main content
  • 2,269 Topics
  • 16,159 Reacties
2268 Topics
WX5600-T0 werkt niet
Ik probeer het eerst even hier voordat ik ga bellen, hopelijk kan ik hier alles iets beter uitleggen. Ik heb lange tijd een T50 + extender gehad, zonder problemen. T50 beneden, extender boven. Enige tijd geleden heb ik mijn glasvezel abonnement geupgrade naar 1Gb/s en daarmee kreeg ik een T56 als vervanging van de T50 en een WX5600 als vervanging van de eerdere extender (type is me ontschoten). Dit heeft even goed gewerkt, maar na een tijdje merkte ik dat ik boven erg slecht internet had (veel buffering tijdens streaming). Ik heb toen de MPro Mesh app opgestart om te zien of ik wel verbonden was met de WX5600. In de app leek niks meer te werken (mesh offline, geen verbonden apparaten, etc). Rondlezend op internet en dit forum zag ik overal de melding dat dat kwam door een firmware update en dat het wel gewoon werkt, alleen niet zichtbaar is in de app. Los van dat het toch redelijk belachelijk is dat we nu 7 maanden verder zijn, de app het laatst geupdate is 7 maanden geleden en er ook geen nieuwe firmware voor de modems meer is gekomen, los daarvan: ik geloof ook niet dat het “wel gewoon werkt”. Want na heel veel testen merk ik dat apparaten niet roamen. Je moet echt de connectie verbreken en opnieuw verbinden (naast het doel-apparaat) voordat je switcht van basis-station naar extender en omgekeerd. Dus ik ben er vrij zeker van dat de extender momenteel werkt als extra basisstation met dezelfde SSID en niet als Mesh. Terwijl ik daar wel voor betaal. Anyway, terug naar het verhaal. Ik heb het maar laten zitten, omdat de fora me dus verzekerden dat het wel gewoon werkt. Ik ging er maar vanuit dat de sites die ik bekijk gewoon traag zijn. Maar goed, nu zijn we maanden verder en alles is nog steeds traag en ook m'n smart-tv die bekabeld is aangesloten op de WX5600 valt steeds terug op hele lage bitrate streams, bijvoorbeeld in de NPO app. Tijd om het eindelijk echt uit te zoeken dus. Speedtest gedownload op tv en wat blijkt: ik meet rates van 15 (!!!!)Mb/s tot 30Mb/s downstream. Upstream nog minder. Dit is dus bekabeld. Haal ik de WX5600 er tussenuit en sluit ik de TV direct aan op de kabel die naar de T56 loopt: 100 up, 100 down (netwerkpoort van de TV is 100Mb/s). Sluit ik een laptop aan op die kabel naar de T56: 1Gb/s up en down. Zit de WX5600 ertussen: rond de 40Mb/s. Wifi is moeilijker te testen, omdat ik zonder MPro Mesh app nooit zeker weet of ik connectie maak met de WX5600, of de T56 beneden. Maar na heel veel testen durf ik toch te zeggen dat ik ook op Wifi nooit boven de 100Mb/s uitkom. Als ik beneden sta, bij de T56 is dat ook gewoon 1Gb/s. Al met al heb ik nu de WX5600 uitgezet en m'n internet is beter (want zelfs door de betonnen lagen heen is een gebrekkige Wifi connectie direct naar de T56 beneden sneller dan via de WX5600). Mijn indruk van deze producten is al met al zeer slecht. En dat terwijl ik eigenlijk altijd tevreden was met de T50 en bijbehorende extender. Maar 7 maanden wachten op een fix voor een gebroken firmware is echt niet normaal. Nog los van het feit of dat het gaat oplossen, want er lijkt meer mis. Maar het wekt geen vetrouwen in het product en de support erop. Ik betaal nu al maanden voor een dienst die effectief dus niks doet, en ik nu zelfs uit heb staan, omdat het beter is zonder. Dat vind ik echt niet kunnen. Nog even voor de volledigheid: T56 zit op firmware b10. De WX5600 zit zelfs op b08, maar ik denk dat dat komt door een factory reset die ik heb geprobeerd. Waarschijnlijk zat ie daarvoor ook op b10 en toen werkte het ook niet. Alles al meedere malen reset / opgestart. Kabels vervangen en met dezelfde kabels zonder de WX5600 ertussen is het ook snel. Ik hoop op een reactie en met vriendelijke groet,
Sonos niet te koppelen met Zyxel EX5601-T1
Sinds de overstap naar Odido werkt de Sonos niet meer. Het gaat om één Ikea Symfonisk Boekenplankluidspreker die ik via de Sonos app aan het netwerk wil koppelen. Er zijn geen speciale stappen nodig omdat het een Ikea product is. In de Sonos app wordt de luidspreker herkent, ik kan koppelen, audio-pin wordt uitgevoerd en ik maak dan zelf verbinding met het “Sonos-netwerk”. Maar dan moet ik het wachtwoord voor het Wifi netwerk geven, en daar crasht hij op. Hij geeft aan: “We konden geen verbinding maken met het *netwerknaam*. Controleer of je het juiste wifinetwerk en wachtwoord gebruikt, en probeer het opnieuw.Het wachtwoord en het netwerk zijn zeer zeker niet foutief (dit ondersteunen ook andere topics). Het is echt ergens een instelling in de router oid. Er zijn al verschillende topics over problemen met Sonos en die heb ik allemaal(?) al doorgelezen en gevolgd, maar na vele uren van proberen krijg ik het niet voor elkaar. Hopelijk is er iemand die mij toch kan verblijden met een oplossing. Wat ik heb geprobeerd: Sonos zelf een harde reset gegeven Nieuw Sonos account aangemaakt (huis van mijn moeder, ging eerst op mijn account, gaf geen problemen maar nu maar direct een nieuwe aangemaakt) Sonos bedraad geprobeerd (werkt ook niet, maar is sowieso geen permanent mogelijke oplossing) 5G uitgezet (hernoemen ook geprobeerd) EasyMesh uitgezet Bandbreedte 2.4G op 20mhz Kanaal vastgezet vs automatisch Max clients van 32 naar 24 Beveiliging op WPA2 Beschermende framerates: uitgezet Gast netwerk uit 802.11 modus op b/g/n gemengd DNS statisch op: 8.8.8.8 en 8.8.4.4 UPnP staat aan via Sonos Windows-app kon ik Sonos toegang geven voor de Firewall ofzo. Daar gaf hij een goed op. Ouderlijk toezicht staat uit Misschien ben ik nog iets vergeten te proberen, maar ik kan het nu zelf niet meer bedenken.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen