Skip to main content
  • 2,301 Topics
  • 16,393 Reacties
2300 Topics
navlis
Hoe Blink Sync Module 2 forceren te verbinden met specifiek WiFi Plus Zyxel WX5600 punt?
Hardware: Hoofdmodem: Zyxel NR5307 Wifi Versterkers: 2x Zyxel WX5600 Probleemapparaat: Amazon Blink Sync Module 2 (en bijbehorende camera's/doorbell) Probleem: Mijn Blink Sync Module 2 verbindt hardnekkig met de hoofdmodem (NR5307) of verkeerde WX5600 versterker in de woonkamer die beide een zwak signaal hebben (RSSI ~-70 dBm) vanaf de Blink locatie (gang), wat steeds leidt tot verbindingsuitval. Ik wil dat deze altijd verbindt met de veel dichterbijzijnde WX5600 versterker in de gang, die daar een uitstekend signaal heeft (RSSI ~-50 dBm). Wat ik al geprobeerd heb en Mogelijke Oplossingen: Herstarten in volgorde: alles uit -> NR5307 aan (wachten) -> WX5600's aan (wachten) -> Blink Sync Module aan. De Sync Module verbind voor een tijdje wél met de versterker in de gang, maar na een tijdje gewoon weer met de andere versterker of hoofdmodem, met veel verbindingsverlies als gevolg. Gastnetwerk Workaround: Is er een manier om een apart 2.4GHz gastnetwerk aan te maken voor alléén een specifieke WX5600 (die in de gang)? Dan kan ik namelijk de Blink hiermee verbinden. Client Steering / AP Steering Instellingen: Zijn er opties om 'Client Steering', 'AP Steering', 'Roaming Assistant' of 'RSSI Threshold' agressiever in te stellen? En kan dit helpen bij 'sticky clients' zoals de Blink? MAC Binding / AP Lock: Biedt het Zyxel MPro Mesh systeem de mogelijkheid om het MAC-adres van de Blink Sync Module vast te zetten (te binden) aan de BSSID van de 2.4GHz radio van de WX5600 in de gang? Dit zou de meest directe oplossing zijn. MPro Mesh App Fix: Is er een bekende oplossing of geplande update? De app lijkt helemaal niet te werken. Krijg telkens "Cannot Connect to the WiFi Router". Samengevat: Ik zoek naar een methode om de Blink Sync Module betrouwbaar te laten verbinden met de WX5600 versterker in de gang. Alle suggesties of bevestigingen of bovenstaande opties (on)mogelijk zijn met de Odido Zyxel setup zijn welkom. Op 192.168.1.1 lijken de vermelde functies niet te bestaan. Ben hier de hele dag mee zoet geweest... (en heb overigens de 2 WiFi Plus versterkers specifiek voor mijn (deurbel)camera setup aangeschaft)
Wifi valt uit en actie helpdesk haalt niets uit
De laatste maanden is wifi slechter en slechter. Elk moment van de dag valt het uit en gaat mijn verbinding over op 5 G. De ellende is echt begonnen een maand geleden na een Software update van de interactieve tv kastje. Na ellenlange telefoongesprekken om honderd keer de spanning er af te halen en modem te resetten werkt internet helemaal slecht. Allerlei testen en adviezen hallen niets uit. Mijn wifi extenders van tp- link zijn niet meer te koppelen terwijl die altijd goed hebben gefunctioneerd. Een week geleden helpdesk een half uur aan de lijn om diverse testen uit te voeren. Persoon kwam tot de conclusie dat mijn router/modem vervangen zou moeten worden en gaf opdracht aan technische dienst. Zou binnen 2 werkdagen wat horen maar nee hoor. Vanmiddag maar weet gebeld waar het modem bleef. Krijg ik doodleuk te horen dat de opdracht was geannuleerd omdat desbetreffende persoon aan de helpdesk verkeerde conclusie zou hebben getrokken. Dit is toch niet te vatten dat ik hiervan niet op de hoogte werd gebracht. Afijn, vandaag weer nieuwe test en deze persoon kwam weer met een andere oplossing en stelde mijn router modem anders in. En het moest nu opgelost zijn. En ja... wat raad u. Nog steeds valt mijn wifi weg. Vooral als data wordt gevraagd en zie het rondje maar draaien. Zelfs als ik op mijn chromebook de utp kabel gebruik en odido op tv kijk elke keer haperingen. Zie de wifi sterkte op de pizzapunt op mijn mobiel continu fluctueren. Speel geen spelletjes, etc. Zit op dsl. En frappante is dat toen ik een maand geleden helpdesk aan de lijn had omdat de interactieve tv kastje niet wilde opstarten na (nachtelijke) software update deze dame constateerde dat ik ook geen internet verbinding had. Dit tot verbazing omdat ik met wifi met haar aan het communiceren was. Ze bleef maar volhouden dat ik geen internet had. En deze laatste helpdesk persoon blijft volhouden dat mijn internet perfect werkt.… Met andere woorden..Het odido systeem is een grote ramp terwijl ik tijdens het T-Mobile geen enkel probleem had. Maar het ergste is dat een technische oplossing/opdracht om het modem te vervangen door een ander gewoon wordt geannuleerd. "Wij hebben getest en alles werkt prima"... Zoek het verder maar uit is het motto van Odido.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen