Skip to main content
Beantwoord

Problemen met Wifi: klantenservice lost niet op

  • February 2, 2025
  • 3 reacties
  • 104 Bekeken

 

Sinds 29 oktober 2024 ben ik klant van Odido. Vanaf de eerste dag heb ik problemen met de Wifi in mijn huis, dit geldt voor de 3 telefoons die we hebben (Samsung Galaxy A 51). Op 2 ervan moesten we steeds opnieuw inloggen als je opnieuw verbinding wilde maken met Wifi, de derde kreeg sowieso geen verbinding met de Wifi. Inmiddels krijgt geen van de drie telefoons nog verbinding met de Wifi. Andere apparaten werken wel gewoon. 
Vanaf de eerste dag heb ik al aangegeven, dat dit probleem bekend is op de Odido Community (WPA3-connection required), maar daar wordt door Odido niet naar gekeken. In plaats daarvan is er op afstand een nieuw netwerk gemaakt, is er een netwerk met 5G gemaakt (want dat zou sneller zijn, maar dat helpt volgens mij niet als er sowieso geen verbinding wordt gemaakt), en zou er begin november 2024 ook een nieuw modem worden gestuurd dat ik moest installeren. Het modem is nooit verstuurd. Ook heb ik al meerdere keren gebeld met de klantenservice van Odido, maar de hulp die wordt gegeven (klik op vergeet het netwerk et cetera) is niet de oplossing.


Hoe krijg ik dit eindelijk opgelost? Ik heb gezien dat dit bij andere wel op afstand is gelukt. Wie kan dit oplossen? 

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@Wiwekanand 

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. In het menu ga naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Apparaten die dan de verbinding verliezen daarop moet je het netwerk even vergeten en opnieuw verbinden.

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • February 2, 2025

Hallo ​@Wiwekanand 

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. In het menu ga naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Apparaten die dan de verbinding verliezen daarop moet je het netwerk even vergeten en opnieuw verbinden.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • February 2, 2025

Dag Waqqas, 

Dank hiervoor, na 4 maanden is het eindelijk geregeld, en binnen 2 minuten! Fijn dat je precies de stap nam die nodig was. 

Groet, Wiwekanand


  • heeft eerste post geplaatst
  • March 26, 2026

Goedemorgen

Sinds oktober / november, de grote storing bij Odido, heb ik al problemen met het internet. De router en de Wifi versterker werken niet of slechts gedeeltelijk, waardoor ik a). een paar keer een andere versterker heb ontvangen, b) 1x een nieuw modem  c) een paar keer gratis toegang om via mijn telefoon internet te gebruiken, d) toezegging dat monteurs er naar zouden kijken.

Na een telefonisch onderhoud met jullie heb ik de laatste ontvangen nieuw modem nog niet opgestuurd omdat ik zat te wachten of er nu wel of niet een monteur wordt langsgestuurd.

In plaats van een creditnota voor de kosten van de versterker vanaf oktober/november 2025 en teruggave van de betaling van de service (internet) die niet geleverd is door Odido, krijg ik nu een factuur voor het vervangende modem wat nog niet is teruggestuurd.. Ik zal die afschrijving dan ook storneren en een creditnota willen ontvangen van de factuur hiervoor.

Daarnaast wordt sinds ik glasvezel heb, niet de beloofde snelheid geleverd waarvoor ik betaald heb en waarom ik ben overgestapt op glasvezel voor Odido.

Ik zie dan ook graag compensatie tegenmoet voor alle problemen die er zijn nu. Ik vind het ook vervelend dat er geen email is waarop ik Odido kan bereiken..  Sinds de overschakeling van T-mobile naar Odido zijn er alleen maar problemen.

 

Ik zie uw antwoord graag tegemoet.

Mvg

Fred E