Skip to main content

Hulp bij instellen Deco Mesh WiFi met Zyxel modem

• March 26, 2026
  • 1 reactie
  • 35 Bekeken

Beste Community,

Ik heb onlangs een Deco Whole Home Mesh Wi-Fi 6 router aangesloten op het Zyxel modem van Odido. De internetverbinding werkt goed via deze opstelling.

De reden dat ik de Deco-router wil gebruiken, is vanwege de parental control-functionaliteit via de Tether app. Hiermee wil ik onder andere schermtijd kunnen beheren en specifieke tijden instellen waarop Wi-Fi beschikbaar is.

Helaas herkent de Tether app de router niet. Ik heb de router meerdere keren gereset, maar zonder resultaat. Na contact met de Deco support werd aangegeven dat er mogelijk instellingen aangepast moeten worden in het Zyxel modem.

Zouden jullie mij kunnen helpen met:

• Het correct instellen van de Deco router in combinatie met het Zyxel modem

• Eventuele benodigde aanpassingen in het modem (bijvoorbeeld bridge mode of andere instellingen)

• De beste manier om een thuisnetwerk op te zetten waarin ik eenvoudig en gecontroleerd gebruik kan maken van Wi-Fi (bijvoorbeeld voor schermtijdbeheer)

Momenteel moet ik het modem volledig uitschakelen om internetgebruik te beperken, wat natuurlijk impact heeft op het hele huishouden. Ik ben op zoek naar een meer gerichte en gebruiksvriendelijke oplossing.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,
Carina

March 26, 2026

Hallo ​@sturmmy00 

Kan je de Deco eens aansluiten op het glssvezelkastje ipv de Zyxel en kijken of het dan lukt?

Sluit de Deco aan op het glasvezelkastje,maak er verbinding mee, ga in de Deco app naar more, advanced, IPTV/VLAN, schakel dit in, mode custom, internet VLAN 300, prio 0, klik op toepassen en herstart het glasvezelkastje.

1 reactie

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • March 26, 2026

Hallo ​@sturmmy00 

Kan je de Deco eens aansluiten op het glssvezelkastje ipv de Zyxel en kijken of het dan lukt?

Sluit de Deco aan op het glasvezelkastje,maak er verbinding mee, ga in de Deco app naar more, advanced, IPTV/VLAN, schakel dit in, mode custom, internet VLAN 300, prio 0, klik op toepassen en herstart het glasvezelkastje.