Skip to main content

wifi signaal niet stabiel of valt helemaal weg

  • March 25, 2026
  • 6 reacties
  • 70 Bekeken

Het wifi signaal van de router t56 klappert. Aan ui en aan. Als je ping stuurt zie dat het signaal iedere kerstontbijt. Het is onmogelijk om anderen bijv een video deurbel aan wilt sluiten, gaat dat met geen mogelijkheid, ook niet naast het modem staand, omdat het te lang duurt en dus geen verbinding kan maken. Jaren de KPN gehad en daar kon ik alles op aansluiten, en dat heeft zonder, nou ja bijna zonder, problemen gedraaid voor jaren. Ik heb ook een 1GB abonnement afgesloten, maar kom nooit verder dan 50-/600. Iedere keer valt de verbinding weg en moet je opnieuw de juiste wifi kiezen. Ben je al de hele mee bezig om alles weer aan de gang te krijgen, maar dat lukt niet door dat klapperende signaal.

maar nu, wat is hier de oplossing voor.

alvast mijn bijzondere dank voor deze

March 25, 2026

Hallo ​@Weijpri 

Zijn er ook problemen met bekabeld internet?

Als je een laptop bedraad op de router aansluit wat is dan het resultaat?

Maak je gebruik van WiFi versterkers en wat heb je verder allemaal bekabeld aangesloten op de router?

Brandt de wereldbol rood wanneer de verbinding klappert?

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • March 25, 2026

Hallo ​@Weijpri 

Zijn er ook problemen met bekabeld internet?

Als je een laptop bedraad op de router aansluit wat is dan het resultaat?

Maak je gebruik van WiFi versterkers en wat heb je verder allemaal bekabeld aangesloten op de router?

Brandt de wereldbol rood wanneer de verbinding klappert?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • March 26, 2026

Allereerst dank voor het bericht. Er is niets bedraad. De laptop staat in de werkruimte op zolder, en daar staat een wifi versterker. Maar ik moet iedere dag opnieuw inloggen op Odido. Alles was en is wifi, geen bekabeling. Of de wereldbol rood brandt, dat heb ik, niet gezien


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • March 26, 2026

@Weijpri 

Je maakt verbinding met de draadloze versterker? Het zwakke signaal tussen versterker en router kan het probleem zijn. En als je beneden verbinding maakt met de WiFi van de router? Haal de versterker even van het stroom.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • March 26, 2026

Hij blijft op de begane grond een ramp. Voor de aansluiting van de video bel, die altijd functioneerde, nu is hij niet meer te installeren, een aantal wijzigen aangebracht in de router, om het uit te testen, maar ondertussen valt het signaal meerdere keren weg en moet ik Odido opnieuw kiezen om weer verbinding te krijgen. Je blijft inloggen. Het Odido verhaal is een ramp en blijft een ramp. Heb je te weinig signaal op zolder, dan moet je een wifi versterker aanschaffen en installeren, wil je dan op de begane grond wifi hebben, moet je hem weer uitzetten. Ook op zolder moet ik ondanks de wifi versterker iedere keer opnieuw inloggen.  Ik heb nu zoveel geprobeerd en tijd ingestoken, dat ik maar bij deze puinhoop laat.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • March 26, 2026

@Weijpri 

Bekabeld met een laptop op de router haal je wel de volle snelheid? Dus bekabeld internet en de snelheid is geen probleem?

Misschien helpt het om de router en eventueel de versterker te voorzien van een fabrieksreset.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • March 26, 2026

Helaas, misschien een mogelijkheid, maar ik heb de router en versterker al zo vaak opnieuw geïnstalleerd dat ik het meer weet. Ik laat de rommel voorlopig maar zo. ZIe wel wat ik nu doe. Heeft me al genoeg tijd gekost. Echt plug and play. Dank voor de hulp/reactie.