TV kijken zonder kabels? Extra zenderpakket? Problemen met het beeld? Wij helpen je!
Recent actief
Hoi,Sinds de update naar GrapheneOS 2026062300 crasht de Odido TV app (nl.tmobiletv.vinson) direct bij het opstarten.Details:Build: GrapheneOS 2026062300 Casting werkt wél (na Private DNS uit + Nearby devices rechten) Geen VPN Private DNS uit App volledig verwijderd + opnieuw geïnstalleerd + alle rechten gegeven (Nearby devices + Netwerk) Crasht nog steeds directCrash log (samenvatting):Native SIGSEGV op pc 0000000000000000 (Instruction Abort) Zeer vroege crash (process uptime ~3s) Achtergrond threads proberen FirebaseMessaging.blockingGetToken en SyncTask uit te voerenCrash log (tombstone) is hieronder geplakt. ========================================== Crash Log - Odido TV (nl.tmobiletv.vinson) ===Build: 2026062300Device: google/bluejay/bluejay (Pixel 6a)Android: 17 (CP2A.260605.012)Timestamp: 2026-06-26 21:24:17Package: nl.tmobiletv.vinsonProcess uptime: 3sTarget SDK: 35=== MAIN CRASH (Thread 4532) ===signal 11 (SIGSEGV), code -6 (SI_TKILL)fault addr --------esr: 0000000082000006 (
Hallo,Mijn afstandsbediening is van de bank gevallen en werkt nu niet meer. Ik heb verschillende nieuwe batterijen geprobeerd, maar hij reageert niet.Hoe kan ik een nieuwe afstandsbediening aanvragen?Alvast bedankt
De hond heeft net de adapter van de tv box doorgebeten, zou ik een nieuwe kunnen ontvangen? groet RJ
Als je een TV abonnement bij Odido zou nemen, en dan alleen via de app gaat kijken, is het dan ook mogelijk om via een Starlink internet verbinding TV te kijken met de Odido TV app?Of kan je alleen Odido TV kijken via een Odido verbinding?
Wij hebben sinds maart 2025 Odido. Daarvoor KPN. Onze tv is via utp kabel verbonden met de ontvanger en het netwerk. Sinds begin hebben ee al ladt van dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Het geluid loopt voor. Met KPN nooit problemen gehad. Dit probleem ook al vaker aangekaart, maar tot op heden nog geen oplossing. Van alles al geprobeerd. Stroom eraf, apparaten los gekoppeld en in de instellingen aanpassingen uitgeprobeerd. Echter tot nu toe geen resultaat. Hoop et toch op, dat Odido nu echt met een oplossing komt. Stel zelf voor, dat Odido mij een nieuwe ontvanger stuurt, om te kijken of dit helpt. Probleem speelt volgens de community bij meerdere klanten. Waarom lost Odido het niet op.
Gisteren ben ik teruggekomen van vakantie en sindsdien ervaar ik problemen met de TV-app op mijn smart-tv. Het beeld blijft niet stabiel en lijkt telkens van formaat en kwaliteit te veranderen. De tv (Philips 50PUS7906/12 Android TV) is verbonden met de wifi. De verbinding is zeer sterk en met andere (live) streaming-apps ervaar ik geen problemen. Ik heb inmiddels al meerdere dingen geprobeerd, zoals de app verwijderen en opnieuw installeren en het modem opnieuw opstarten. Dit heeft het probleem helaas niet opgelost.In de bijlage vindt u een video waarin te zien is dat het beeld van formaat wisselt.
Hi.My dodo TV app doesn't receive BBC1. I am having the same issue for the past 6 days. I tried removing and reinstalling the Odido TV app, I tried clearing cache and data. All other channels work fine. I can get BBC1 on my Odido phone app and I am resorting to android casting my phone screen and audio to the Chromecast which is not great. Does your Odido TV app need an update? Or is there anything else I can do? Thanks. M
Ik merk dat het de laatste tijd heel vaak voorkomt dat er opeens afleveringen missen in een serie opname. Soms kom ik daar op tijd achter, maar dan moet ik die aflevering apart opnemen. Soms kom ik er net te laat achter, maar kan ik het nog wel terugkijken. Maar dan moet ik dus met reclame kijken; wat rete irritant is.Helaas kom ik er ook regelmatig te laat achter en dan kan ik die afleveringen dus niet meer terug kijken. Dat is me nu voor de zoveelste keer overkomen en nu blijk ik dus van The Rookie twee afleveringen te missen. Nergens terug te kijken! En het is een beetje vervelend om zo een serie te moeten kijken. En het enige wat ik dan terug krijg van @Odido ‘heel vervelend voor u’ .. maar .. maar ik betaal voor deze functie, dan mag ik er vanuit gaan dat het ook werkt. En als het niet werkt, vind ik dat er een oplossing mag komen of compensatie. Deze twee afleveringen zijn nergens terug te kijken .. dus ik kan kiezen of verder kijken en een deel van de serie missen of wachten
Ik heb vandaag mijn internet + tv abonnement verlengd. Heb nu nog de oude tv box maar zou graag de nieuwe mediabox ontvangen. Krijg ik deze nu automatisch?
Op 18 de Odido zender is weer geen geluid. Nu speelt RTL lounge maar geen geluid.Alle andere kanalen heb ik wel geluid.
Chromecast kan bepaalde opgenomen programmas via App niet streamen terwijl andere opgenomen programmas van dezelfde zenders en netflix wel werken. We nemen vaak programmas op en casten die naar een TV scherm, voor het grootste gedeelte van de opgenomen programmas werkt dit wel maar sommige programmas (van dezelfde zenders) werken niet. Voorbeeld is nieuwe seizoen Have I Got News For You van BBC en ook Dit Was Het Nieuws vd NPO. Er zijn er nog een aantal. Netflix, Youtube etc werkt ook allemaal via chromecast op de TV.
Waarom kan ik de Simpsons niet meer terugkijken? Voorheen kon dat wel. Ik zie deze mogelijkheid graag zo spoedig mogelijk terug!
Heb een LG smart tv, waarbij het beeld sinds een week wel erg vaak bevriest voor enkele seconden.Hoewel dit al regelmatig aan de orde schijnt te zijn gekomen, zie nog weinig oplossingen.Ik heb de tv via de app en een rechtstreekse aansluiting op het modem.Wat ik heb gedaan: 1 Tv helemaal uitgeschakeld en na 1 uur weer aangezet. 2 Modem opnieuw opgestart 3 app opnieuw geïnstalleerd 4 app opnieuw opgestart via het menuTot nu toe geen bevredigend resultaat.Het beeld bevriest wel tot 10 keer per uur, dus behoorlijk irritant !Alleen na de app opnieuw opstarten in het menu duurt het meestal een uurtje alvorens het beeld weer bevriest.
Graag zou ik een nieuwe afstandsbediening willen aanvragen. Afstandsbediening viel uit bed en deed het toen niet meer. Meerdere batterijen geprobeerd maar afstandsbediening reageert niet meer.
Identiek probleem in dit topic waar geen reacties (nieuwe) zijn en ook geen sluitend antwoord van Odido. Ik hoor graag hoe dit opgelost gaat worden.
Ik heb een nieuwe tablet (Doogee U11) waarop de tv app niet werkt voor o.a. de commerciële zenders (RTL. SBS). Ook in 3 verschillende browsers willen de streams niet starten. Diverse gegeven oplossingen geprobeerd zonder resultaat. Instellingen staan goed Widevine op L1. App opnieuw geïnstalleerd, cache gewist.
De TV box die we nu 1 jaar hebben heeft tot nu toe zonder problemen gewerkt. Nu echter het WK voetbal is begonnen blijft hij regelmatig hangen.Het beeld bevriest enkele tot enkele tientallen seconden, soms gaat ie daarna verder met de uitzending waar die was gebleven, maar soms klapt ie helemaal uit het programma dat je zat te kijken en moet je dit opnieuw opstarten. Hij onthoudt ook dan ook niet waar je bent gebleven… in dat geval meldt ie zelf dat er een storing is en vraagt ie of je het later opnieuw wilt proberen… Maar ja, we willen natuurlijk dat het gewoon werkt, ook als we toevallig geen voetbal kijken ..
Probleem: Tv kijken op computer wil niet op ge-encrypte zendersZal het even uitleggen. Ben zelf IT-er, heb meerdere klanten die hier last van hebben maar ik zelf ook. Uitleg probleem op Windows PC met laatste versie van Chrome: Zender 1-3: gaat prima (maar die zijn niet ge-encrypt) Zender 4-7: krijg ik een draaiend logo…..Voordat jullie beginnen met oudere browsers etc. : meerdere computers, meerdere verschillende browsers. Zelfs opnieuw geinstalleerde PC met laatste versie van Chrome lukt het niet. Ook portable apps wil het niet.Oh ja… op de Mac's gaat het prima… via de laatste versie van Chrome (gebruik ik ook op de Windows PC)Profiel binnen TV Odido is het originele profiel en is ingesteld op 18Oplossing vanuit de community om iets in de developer mode uit te voeren heeft niet geholpen.Graag wil ik in contact komen met iemand van Odido om dit probleem op te lossen.
Beste Tommie graag zou ik mijn tv boxen om willen ruilen voor de nieuwe versie mediabox ik begreep dat ik dan contact op moet nemen .zou je dit voor ons kunnen regelen de mediaboxen lopen structureel 2-3 minuten achter en haperen soms. groeten Taco
Beste moderators,Ik probeer cloud-opnames (PVR) te bekijken via de Odido TV-app op mijn iPad, maar ik krijg bij elke opname consequent de foutmelding foutcode 232999. Het vreemde is dat als ik precies dezelfde opnames via een laptop bekijk, ze wél probleemloos afspelen. Het probleem is dus echt specifiek gekoppeld aan de iPad-app/DRM-registratie.Ik heb zelf alle mogelijke stappen aan mijn kant al zonder succes doorlopen:De Odido TV-app geforceerd afgesloten. De app-cache gewist via de iPad-instellingen en de app volledig hergeïnstalleerd. Mijn iPad geüpdatet naar de allernieuwste iOS-versie. De iPad via een andere netwerkverbinding (mobiele hotspot) getest. Geprobeerd via Split View de videospeler te resetten. De browserversie via Safari/Brave/Chrome geprobeerd (deze geeft zelfs in desktopmodus aan dat de browser niet ondersteund wordt).Het lijkt te gaan om de bekende bug waarbij de app de voortgang/timestamps verkeerd synchroniseert met de cloud-opnameserver.Zouden jullie mijn TV-pro
De afgelopen 2 jaar blijf ik = weliswaar met tussenpozen dat het wat beter gaat - tóch tegen het probleem aanlopen dat mijn TV beeld bevriest, audio niet synchroon loopt met sprekende mensen in beeld.Inmiddels al meerdere keren mee geholpen door o.a. Tommy hier maar ik vraag nu toch maar weer eens om hulp.ALLES heb ik het afgelopen halfjaar wel ondernomen en meerdere keren de (firmware) software en de Odido TV app gecheckt en indien nodig updates uitgevoerd maar dit zeer hardnekkige en érg irritante probleem blijft “gewoon” de kop opsteken .Heb inmiddels ook een 32GB USB stick gekoppeld aan de TV omdat ik begreep dat dit dan als extra werkgeheugen mee gaat draaien met het TV systeem.Helaas ook geen resultaat….. Verder allerlei Odido probleem pagina’s hier kunnen vinden maar de oplossing nog altijd niet….Gegevens TV en software:-TCL TV model 32S5400AF – Versie 8-T221T05-LF1V325.000776 (bijgewerkt)-TV + OS versie V5.2.0 (V8-2504240-MF1V520) (bijgewerkt)- Android TV – V11Odido app versie
Ben vanuit ziggo overgestapt. De app daar was niet perfect, maar de odido tv app is vele malen slechter. Ik kan niet in programma vanaf het begin starten, maar moet altijd eerst nog een stuk reclame kijken. Nog irritanter is dat ik de app alleen horizontaal op mn tablet kan bekijken. Letterlijk elke app die ik verder gebruik heeft zowel een verticale en horizontale modus. Het is ridicuul dat ik maandelijks voor jullie diensten betaal maar dat een fatsoenlijke app er niet bij lijkt. Middagje vibe coden moet je toch een heel eind komen... Hopelijk ligt het aan mij en heb ik iets gemist en moet ik toch op den andere manier de app draaien of wat dan ook. In de tussentijd hebben jullie ook nog onze data weten te lekken. Echt teleurstellend, maar bovenal rete irritant!
Sinds 3 maanden abonnee bij Odido. Wij hebben de 4K TV box 1. Gen.Wat extreem irritant is is dat de apps (netflix, Jellyfin etc) zeer traag laden. Dat begint al direct na het drukken op de apps knop. De iconen van de apps laden zeer traag, duurt echt minuten. Vervolgens duurt het minuten voor de app echt start. Daarna is het beeld verder goed. Op moment van terug schakelen naar de TV krijg je vaak een fout melding en restart de box vanzelf.Echt niet goed.
Ik ben mijn afstandsbediening kwijt. Hoe bestel ik een nieuwe?
Bij de uitzending van de Giro d'Italia is er een optie om te schakelen tussen Nederlands en Engels, maar alleen Nederlands werkt. Het werkte vorige week nog wel en bij andere programma's is het prima. Ik heb uren aan de telefoon gehangen met de technische ondersteuning, maar zij begrijpen het probleem niet.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.