Skip to main content

Onlangs is er ondhoud geweest aan onze tv aansluiting. Sindsdien werkt de afstandsbediening van de Sony bravia niet meer om de kanalen te veranderen, terwijl dit voor het onderhoud wel kon. Ook bij het opnieuw instellen van de afstandsbediening werkt het niet... Iemand die kan helpen bij dit probleem 

Goedemorgen @Smartiesomsen, welkom op de Community!

Er lijkt dan inderdaad een obstructie ontstaan te zijn in de koppeling TV Box/TV en afstandsbediening, daar gaan we meteen wat aan doen! Van te voren wil ik wel graag een check met je doornemen: de afstandsbediening van T-Mobile (met het magenta knopje) is in principe de enige ab waarmee je kunt zappen door de zenderlijst, tenzij je een universele ab hebt natuurlijk. Doel je met het veranderen van de kanalen op door de bronkanalen navigeren? In dat geval, werkt het ontkoppelen/resetten van de T-Mobile ab perfect:

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de TV functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de TV. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de TV functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de TV. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Kom je er toch nog niet uit? Laat het me weten, dan pak ik het zo snel mogelijk verder met je op.


Beste @Jason,

 

Hier hetzelfde probleem! Echter uw oplossing gaat over de Tmobile AB en niet de Sony AB.

Eerder kon ik met mijn SONY AB prima de Entone 510B mediabox aansturen en door de zenders bladeren. Echter kan dit van de een op de andere dag niet meer. Dit terwijl er niets is aangepast. Heb  echt alles geprobeerd, maar tevergeefs. Is hier een oplossing voor, want ik baal nu als een stekker dat ik weer met 2 AB moet werken. Wil gewoon met de SONY AB werken aangezien ik daar alle smart tv functies mee bedien.

 

Groet,

Mike

 


Goeiemorgen,

Zoals @Mky ook beschrijft ligt het probleem bij de Sony AB. Die voorheen wel gebruikt kon worden om te schakelen tussen televisiezenders  maar sinds enkele dagen niet meer...


Hi @Mky en @Smartiesomsen, merci voor jullie terugkoppeling! Goed om te weten dat het probleem echt aan de Sony afstandsbediening ligt. Hier kunnen wij jammer genoeg niet goed bij helpen, maar ik wil uiteraard heel graag meedenken om dit weer werkend te krijgen.

Zouden jullie beiden een reset van de TV Box willen uitvoeren? Dit doe je als volgt. 

  1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de Interactieve TV Box.
  2. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) 20 seconden van de stroom. 
  3. Als het modem is opgestart, kun je de TV Box weer aansluiten op de stroom.
  4. De TV Box geeft nu de melding "Geen internetkabel gevonden". Je kan nu de internetkabel ook weer aansluiten.

Vervolgens kan je weer de afstandsbediening opnieuw aanmelden. Kunnen jullie hiermee uit de voeten? Ook hoor ik het heel graag of dit het probleem heeft verholpen! 😊


Beste @Lisa,

 

Dank voor je reactie. Helaas heeft dit niet geholpen. 

Ik heb begrepen dat de de provider, in dit geval T-Mobile aansturen van een andere afstandsbediening moet accepteren. Aangezien dit het eerst wel deed en na de update niet meer, lijkt dit een softwarematig iets te zijn. Kunnen jullie dat checken? Of heeft u nog andere mogelijkheden?

 

 

 


Hi @Mky, wij kunnen jammer genoeg geen ondersteuning bieden op de afstandsbediening van de Sony Bravia! Ik zou jullie hier heel graag bij willen helpen, maar wij kennen simpelweg niet de functionaliteiten en beheren deze ook niet. Ik vermoed dat het probleem echt specifiek in deze afstandsbediening zit. Mijn tip is dan ook om contact op te nemen met Sony, zodat jij hier het beste bij geholpen wordt. Ik hoor het hier heel graag wanneer dit gelukt is! 💪


Reageer