Op dit moment dat ik in de browser een programma wil kijken blijft de webapplicatie maar laden (cirkel die blijft draaien) het programma wordt dus niet meer getoond. Het lijkt erop dat dit alleen gebeurd bij commerciële zenders. Programma’s van NPO1, 2 en 3 laden gewoon (Live en Terugkijken). Tot gisteren (23-07-2025) heb ik hier nooit problemen gehad.
Uitgevoerde acties zonder resultaat:
- cache geleegd van de browser (Chrome/Chromium)
- andere browsers geprobeerd (Firefox, LibreWolf)
- computer opnieuw opgestart en acties #1 en #2 herhaald
- andere computer gebruikt en stappen #1 t/m #3 uitgevoerd
- internet connectie gereset (en stappen #1 t/m #4 herhaald)
Specificaties
- Hardware: Macbook Air
- Browser #1: Chromium, versie 138.0.7204.168 (64-bit)
- Browser #2: FireFox, versie 141.0 (64-bit)
Voordat iemand denkt dat de oorzaak aan het OS ligt, dat is niet het geval. Ik gebruik computer met bovenstaande specificaties namelijk als daily-driver en tot gisteren functioneerde alles gewoon, ook voor de programma's van de commerciële zenders. Daarnaast is de tweede laptop die ik erbij heb gepakt (zie actie #4) een Windows computer. Ook met Windows als OS blijft het laden van programma's van commerciële zenders in een loop hangen.
Graag zou ik willen weten hoe ik weer via de browser tv kan kijken. Mogelijk moet ik iets resetten o.i.d. maar ik zou niet weten wat. Op dit moment kijk ik tv via mijn smartphone (via de Odido App) dat functioneert, dus er is geen issue met mijn account o.i.d.
Hopelijk kan iemand mij helpen, want mijn ogen gaan zeer doen van het kleine scherm.