Skip to main content
  • 1,859 Topics
  • 18,172 Reacties
1859 Topics
Zyxel WAP6807 geen stabiele verbinding (bekabeld)
ik heb nu een paar weken een t-mobile glasvezel verbinding en daar ben ik opzich blij mee, echter ben ik ook van mijn eigen mesh systeem overgstapt naar de wifi+ setup van t-mobile zelf. Wat ik nu merk is dat mijn access point vaak verbinding verliest met mijn chromecast/google-tv, mijn tv hangt ± een meter of 4 van mijn AP. Dit is wat ik heb gedaan om te kijken of het helpt AP verplaats naar 1 meter van mijn TV (zelfde resultaat) AP met kabel aangesloten op de router, eerst via mijn thuis switch, later direct. (zelfde resultaat) Google-TV geeft singal strenght perfect, om vervolgens geen connectie meer te hebben met Wifi Heb een paar andere channels geprobeerd maar dat maatk ook niet uit (uit die channel check uit het modem wordt ik ook niet veel wijzer, blijkbaar kiest hij zelf het enige kanaal met 5 AP's terwijl ook lege kanalen zijn…. maar goed daar gaat het nu even niet om. Google-tv met kabel aangesloten op het AP, die nog met kabel direct aan mijn router hangt.(zelfde resultaat) hij is om de paar minuten een paar seconden tot halve minuut internet connectie kwijt, maar ik krijg geen network issue melding, dus ik ga er van uit de het netwerk zelf (aka LAN) gewoon ok is nog, alleen internet wil niet. Voor mij het AP nu redelijk zinloos, qua settings kan ik eigenlijk ook niets vinden aangezien de opties nogal beperkt zijn zowel in de router als het AP zelf. Heeft iemand vergelijikbare problemen en of enig idee wat te proberen?
Ik wil casten zonder lasten!
Wat is het toch heerlijk dat je met de Chromecast volop kan genieten van jouw favoriete serie, YouTube filmpje of film. Het is dan pas echt heerlijk als je geen problemen ervaart terwijl je aan het streamen bent. Heb jij die wel? Dan is dit hét topic voor jou. Met sommige tips zijn enkele castingproblemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Zit jij net helemaal klaar met jouw popcorn, ijskoude pilsje en een warm dekentje – krijg je opeens problemen met de Chromecast. Nee he?! Maar laat niet gelijk jouw emoties de baas worden en kijk eerst eens of deze tips hun vruchten afwerpen. Ik zet speciaal voor jou 6 oplossingen op een rijtje die werken bij verbindingsproblemen, geen beeld of geen geluid. Oh hold on: Eerst even kort wat voorwaarden van tevoren: Maak jij wel gebruik van de laatste versie/firmware? Check dit altijd eerst even. Heb jij de Google Home App wel gedownload om gebruik te kunnen maken van de Chromecast? Het klinkt misschien voor de hand liggend, maar niet iedereen is hiervan op de hoogte. En doorrr! Reset de Chromecast Probeer eens met een reset van de Chromecast het probleem te tackelen. Dit doe je als volgt. Druk de knop op de Chromecast minimaal 25 seconden in. Wanneer je helemaal geen beeld hebt, kun je zelfs de knop voor 40 seconden ingedrukt houden. En, heeft dit het probleem verholpen? Check of jouw telefoon de boosdoener is Probeer jouw telefoon eens opnieuw op te starten. Wellicht is jouw telefoon de boosdoener en werkt het weer als een tierelier als jij een herstart hebt uitgevoerd. Werkt het na de herstart nog steeds niet, kijk dan of het op een andere telefoon wel werkt. Herstart het modem De problemen kunnen natuurlijk ook te maken hebben met het modem als het bijvoorbeeld niet lukt om een verbinding te maken. Voer dan een herstart van het modem uit. Dit doe je als volgt: Trek de stekker uit het modem of de router. Wacht 20-30 seconden. Stop de stekker er weer in en start het modem op. Wacht een paar minuten zodat het modem kan opstarten. Probeer opnieuw om via wifi met de Chromecast te verbinden. Vraag het de Helpdesk Heb jij al contact geprobeerd op te nemen met de Helpdesk van Chromecast? Houd er wel rekening mee dat dit een Engelstalige helpdesk is en dat is niet voor iedereen weggelegd. Toch kunnen zij jou soms nét even verder op weg helpen en ben jij sneller van alle problemen af. Stel de wifi juist in Niet alle Chromecast versies kunnen streamen op 5GHz. Zo is de eerste versie van Chromecast alleen compatibel met 2.4GHz. Stel daarom het modem in op 2.4GHz via de instellingen van het modem. Bonustip van mij voor jou Laat jouw verbinding wat te wensen over? Dan kun je een Chromecast Ethernet-adapter aanschaffen om je Chromecast rechtstreeks op je router aan te sluiten en zo een snelle en betrouwbare verbinding tot stand te brengen. Op deze manier krijg je weer een stabiele verbinding én beter beeld, yay. Blijf jij problemen houden? Lees dan hieronder welke informatie jij dient aan te leveren in een topic, zodat wij ermee aan de slag kunnen. Óf meld al deze informatie hieronder en dan pakken wij het direct op. Wat balen dat de bovenstaande oplossingen niet het wondermiddel voor jou waren. Als jij de onderstaande informatie in een eigen topic of reactie kunt verwerken, dan kan onze technische dienst hiermee aan de slag: Welk merk tv en welke versie heb je? Welk merk telefoon/tablet en welke versie heb je waarmee er wordt gestreamd? Welke Chromecast versie en firmware wordt er gebruikt? Merci, zo weten wij genoeg! Wat is het toch fijn dat er voor de meeste problemen oplossingen zijn, toch? Wil jij nóg meer lezen over de Chromecast? Dat kan, wij hebben er eerder ook een heel artikel aan gewijd. Hier lees je hoe jij optimaal gebruik maakt van jouw Chromecast!
Compensatie niet geleverde diensten
Beste, Bij T-Mobile heb ik ongeveer twee jaar geleden een abonnement aangeschaft voor 100Mbps. Op de website van T-Mobile staat dat 100 uiteraard niet behaald kan worden maar 1 op de 10 testen op 90% moet uitkomen. 8 van de 10 85% of hoger en alle metingen moeten tenminste 75% of hoger zijn.De afgelopen maand heb Al een aantal maanden ervaar ik een verbinding die hier totaal niet aan voldoet, zowel draadloos als bedraad kom ik onmogelijk boven de 85 procent uit en krijg soms zelfs snelheden tot 60Mbps. Daarom heb ik besloten om een programma elk uur een speedtest te laten voeren. Hier op is te zien dat mijn snelheid gemiddeld rond de 70~75Mbps ligt en heb in bepaalde dagdelen zelfs gemiddelden van 40Mbps. 2 weken terug heb ik daarom besloten om langs te gaan in een T-Mobile winkel om te vragen wat hier precies de bedoeling van is. Ik betaal tevens voor 100, er wordt 95 beloofd (staat tevens gewoon op de website tijdens het afsluiten van een abonnement). In de winkel zei de beste man dat mijn huis maar 80 kan halen en dat dat heel normaal is. "Mijn collega's hebben dan iets verkeerds aan u beloofd.” Vervolgens de klantenservice gebeld, zoals gewoonlijk 30 minuten in de wacht gestaan om vervolgens zonder 'iets’ op de hoorn gegooid te worden. Daarna weer 30 minuten in de wacht gestaan om vervolgens van een medewerker te horen dat T-Mobile hiermee aan de slag gaat, het naar de backoffice wordt gestuurd en ik hier binnen een week antwoord op zou krijgen. Dat is ondertussen al 2 weken terug (15/01/23). Nu ontvang ik graag compensatie voor de false advertising. Mij wordt hetgeen in de 2e alinea beloofd en op geen enkel punt wordt er aan de belofte gehouden, al eerder (jaar terug) is er een monteur langsgekomen om de slechte verbinding te bekijken en dat leek toen te zijn verholpen, nu geldt hetzelfde probleem en voel ik mij als klant aan mijn lot overgelaten. Vooral na de urenlange wachtrijen aan de telefoon en de radiostilte die daarna volgt. Vanuit mijn kant heb ik voor mijn idee voldoende gedaan om jullie met een oplossing te laten komen en daarom vraag ik nu compensatie voor de false advertising die er is gedaan, gezien ik niet door de chat kom en geen zin heb om uren lang aan de lijn te hangen doe ik deze aanvraag via dit platform.
TP Link als accesspoint niet compatible met T54 (bridgemodus ontbreekt)
Hallo Allemaal, ik ben alles behalve een whizkid op ict gebied maar ben wel ervaringsdeskundige op het gebied van wifi problematiek. Ben zojuist van Ziggo over gestapt naar Tmobile Thuis en merk dat mijn wifi anders is dan op t ziggo abbo. Wifi bereik is stukken minder en lagere snelheden (tuin heeft geen bereik meer en haalt 40% v d max. snelheid) heb jarenlang ellende gehad met wifi dekkingen en diverse providers en modems + routers + boosters gesleten. sinds wij verhuisd zijn (1,5 jaar geleden) heb ik een TP link X60 deco (3 units) mesh systeem aangeschaft en daarmee was alle wifi gezanik definitief verleden tijd. Heb voordat we gingen verbouwen 2 UTP kabels Cat6 getrokken naar de meterkast tot aan de modem (ziggo). 1 kabel door de gang en door de muur zo t TV meubel in naar de HoofdDeco. De Kabel gaat daar in een gigabit switch en vanaf de switch gaat er een Utp naar de Deco. ( na installatie van tmobile dmv de t54 Heb ik een utp op deze switch sangesloten met een laptop en haal dan bijna 1gb/sec) De andere UTP kabel vanuit de meterkast gaat naar boven waar op de 1e verdieping een andere Deco unit staat die op deze kabel aangesloten zit. Vanuit deze deco loopt er een UTP naar een switch en vanuit poort 2 van de Deco loopt een Cat6 utp direct naar de Deco op de zolderverdieping. De Ziggo modem werd door monteur destijds in Bridgemodus gezet en de deco ingesteld als accespoint. Het resultaat is perfecte wifi door het hele huis en van de 400mb sec trok ik altijd rond de 300-350 mb/sec en kon ik gemakkelijk in de tuin op de wifi. Nu heeft de monteur van T mobile alles geïnstalleerd en nadat hij dus vernam van mij dat ik een mesh systeem had heeft hij de wifi uitgeschakeld want immers is er geen bridge modus indersteuning op de zyxrl t54. In principe werkt het allemaal wel maar qua prestaties is het allemaal niet zoals ik ervan verwacht had! De wifi is zwak qua signaal en heb niet overal dezelfde dekking in huis, waaronder zelfs in de tuin geen dekking. Verder viel me op dat ik ook staand naast de deco dat ik max 450 mb/sec pak op de speedtest terwijl voorheen ik van de 400 mb echt 390 mb gemakkelijk haalde. Ik heb de deco nog steeds als accespoint staan en verder is alles hetzelfde zoals hierboven geschreven. Wat kan ik nou het beste doen om mijn deco x60 optimaal te kunnen renderen? Kan ik de utp van de mediaconverter direct in een gigabit switch met vlan ondersteuning stoppen en dan de modem en mijn 2 utp’s van die naar ze deco opstelling loopt in de switch stoppen en deco opstelling als accespoint laten werken? Ben eff helemaal de weg kwijt en hoop dat iemand mij eff op weg kan helpen. Alvast bedankt!
Buitenlands IP Adres, Geen Nederlandse streamingdiensten mogelijk
Beste medewerkers, Na twee keer bellen kan onze klantenservice via de telefoon ons niet helpen. Laatste poging om dit via de forum te doen. Momenteel kunnen wij op verschillende apparaten (PC, Telefoon, Smart TV) niet op Nederlandse Streamingsdiensten zoals: NPO, NLZiet, Videoland. Zij geven het volgende aan: NLZiet I got an error when visiting id.nlziet.nl/connect/authorize?redirect_uri=https%3A%2F%2Fwww.nlziet.nl%2Faccount%2FCallbackOidc&client_id=customer-site-identity&response_type=code&state=cARfhkGdnB8GOXegl6kqbLk-tsz_Latam2aW3tkiJaeBi9ydPA8Akvf1zgWqJMimk2jWZHyYVGiHOZyQztheoyyFGVW1UdIvTarGy9m7PO4u11RX8Hr_WDGCG2lrXj_IH-Hq6LJUItzcjFp6OEUOTwoU748&scope=IdentityServerApi%20customersite%20openid&code_challenge=ShsNTeeF_Fi61vcVRufeBvK5ETGKCuM2mwTMd7UbxSc&code_challenge_method=S256. Error code: 1020 Ray ID: 7832b5cd3efab89a Country: CA Data center: ams07 IP: 31.20.239.238 Timestamp: 2023-01-02 10:11:21 UTC Videoland Deze video kan niet worden afgespeeld vanaf je locatie NPO Vanwege uitzendrechten is het niet mogelijk om deze uitzending buiten Nederland te bekijken. We verwijzen je graag door naar de livestream van BVN. BVN toont een uitgebreide selectie van de tv-programma's van NPO. We hebben verschillende sites bekeken over onze IP adres en die geven het volgende aan: https://whatismyipaddress.com/ - Apeldoorn https://www.whatismyip.com/ - Apeldoorn Maxmind.com - Canada North VPN - Canada https://centralops.net/co/DomainDossier.aspx - geeft Leiden aan Ripe geeft Tmobile aan We hebben al geprobeerd om via mobiele netwerk te bekijken, dat lukt. We hebben geen VPN, en andere streamingsdiensten buiten Nederland werken wel (netflix). Wie kan ons hier bij helpen!?

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen