Skip to main content
  • 1,882 Topics
  • 18,352 Reacties
1882 Topics
Sonos probleem met Zyxel VMG8825-T50
Goedemiddag, Sinds vorige week heb ik internet, tv en bellen van T-mobile. We hebben het Zyxel VMG8825-T50 modem in gebruik. We zijn zeer tevreden, alleen krijg ik ons Sonos systeem niet opnieuw aan de praat. Ik heb een Beam en 3 Sonos One’s. Omdat niets werkte heb ik besloten om het systeem helemaal opnieuw te installeren. Het eerste deel van de installatie gaat prima. Maar het afrondende deel, het updaten van de speakers, gaat telkens fout. Sonos geeft telkens afwisselend de foutmelding met foutcode 1101 of foutcode 30. Beide foutmeldingen verschijnen op het moment dat een update niet te downloaden is. In principe heb ik alles wat ik op internet heb gevonden geprobeerd:- Resetten van Sonos systeem- Resetten van Sonos app- Modem voor een langere tijd uitzetten​​​​​​- Sonos Beam bekabeld aansluiten​​​​​​- Andere controller de installatie laten afronden (ios, android, desktop app)- 8.8.8.8 DNS record of de wifi instellen- Afzonderlijke speaker uitzetten en installatie hervatten- Firewall uitgezet in het modem Ook dit forumbericht heb ik uitgebreid gelezen: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/sonos-in-combinatie-met-t-mobile-router-modem-309459 Ik merk dat mijn Sonos speakers wel allemaal verschillende IP adressen krijgen. Dus dat lijkt ook niet het probleem te zijn. Ik hoor graag of hier een oplossing voor bekend is. Groeten Mark
Maak je huis slim met Google Nest!
Onlangs had T-Mobile ter gelegenheid van Black Friday een actie waarmee je bij een aantal toestellen en T-Mobile voor thuis een Google Nest Cam gratis kreeg. Hartstikke mooi natuurlijk, maar wat kun je er allemaal mee? En hoe slim kun je je huis maken met Google Nest? We geven je een overzicht van de mogelijkheden. Laten we beginnen bij het cadeautje van T-Mobile: de Nest Cam Wired. Zoals de naam al doet vermoeden is dat een bewakingscamera voor binnen, maar wel een slimme. Zo hoef je je niet door uren aan beelden heen te worstelen als je iets terug wilt kijken. Hij onthoudt op welke momenten er activiteit was en kan onderscheid maken tussen bijvoorbeeld mensen en huisdieren. Op die manier kun je snel kijken of er iets gebeurd is tijdens je afwezigheid of terwijl je lag te slapen. Je kunt ook live meekijken en krijgt meldingen als er beweging is. En dat alles in Full-HD-kwaliteit en met HDR zodat boeven en ander gespuis haarscherp en goed herkenbaar in beeld komen. Verder kun je ‘zones’ instellen, om loos alarm te voorkomen, zoals voorbijrijdende auto’s. Met de ingebouwde speaker en microfoon kun je dieven wegjagen als je ze op heterdaad betrapt (of je schoonmoeder als ze weer eens onaangekondigd langskomt). Een nadeel is dat je er met een eenmalige aankoop (of cadeau) nog niet bent. Dan worden namelijk alleen de gebeurtenissen van de laatste drie uur opgeslagen. Je hebt een abonnement nodig op Nest Aware van 5 euro per maand om gebeurtenissen van de afgelopen maand te bewaren. Wil je nog meer, dan is er Nest Aware Plus voor een tientje per maand. Dan kun je gebeurtenissen van de laatste twee maanden terugkijken en alles (24/7) van de afgelopen tien dagen. Maar daar houdt het niet op, want de Nest Cam is onderdeel van een veel groter geheel aan smarthome-apparaten. Zo is er ook een variant voor binnen en buiten die je zowel bedraad als draadloos kunt gebruiken en eentje met een felle lamp, die uiteraard tegen de Hollandse weersomstandigheden kan en inbrekers afschrikt. Natuurlijk mag de slimme deurbel ook niet ontbreken, waarbij je weer kunt kiezen tussen een bekabelde en een draadloze versie, al kun je die laatste ook bekabeld aansluiten. Ze hebben dezelfde slimme functies als de beveiligingscamera’s, maar dan met een knop voor je deurbel. Zo kun je bijvoorbeeld aan de bezorger laten weten waar die je pakketje neer kan zetten. Net als de camera’s kan de deurbel beelden van het laatste uur opslaan zonder internet, dus als iemand je wifi-signaal verstoort of je een kleine internetstoring hebt, hoef je niet te vrezen dat het geboefte vrij spel heeft. Voor een nóg veiliger gevoel heeft Google ook rookmelders onder de naam ‘Protect’. Sinds vorig jaar is het verplicht om er op elke verdieping in huis eentje te hebben, al hoeft dat natuurlijk geen slim exemplaar te zijn waarmee niet alleen in huis een luide sirene afgaat, maar je ook een melding op je telefoon krijgt voor als je niet thuis bent. Die functie moet je dan wel een vertienvoudiging van de prijs waard zijn. De Nest-rookmelders kosten ruim 100 euro per stuk, terwijl de ‘domme’ variant al voor een tientje over de toonbank gaat. Een smarthome maken is geen goedkope hobby, maar het biedt je wel een veilig gevoel en een veilig huis. Dit kun je allemaal aansturen met de Home-app op je smartphone, waar je ook je huisgenoten toegang toe kunt geven, maar er zijn meer opties. Je kunt al je Nest-apparaten laten samenkomen in de slimme speakers van Google, waarbij je – naast de kleuren – de keuze hebt uit twee soorten. De Nest Mini is een compacte, platte speaker en de Nest Audio is wat hoger, maar je kunt beide overal neerzetten waar je een stopcontact hebt. Je kunt er muziek mee luisteren vanaf je smartphone door een nummer te kiezen en te streamen naar de speaker, maar nog makkelijker is het om hem een spraakcommando te geven (“Hey Google”), zonder je telefoon te gebruiken. Als je meerdere speakers in huis hebt, kun je kiezen in welke kamer je muziek wilt luisteren, of je muziek door het hele huis laten klinken. Voor een optimale geluidservaring kun je zelfs meerdere speakers in één ruimte zetten en ze laten samenwerken om je stereo- of surroundgeluid te bieden. De commando’s die je hem kunt geven zijn talloos. Als je ook een Chromecast hebt, kun je films en series naar je TV streamen. Je kunt 'm vragen om een wekker te zetten, wat je vandaag allemaal in je agenda hebt staan en wat voor weer het wordt, maar ook vragen stellen die je anders had gegoogeld. En je kunt er ook nog mee bellen. Voor het ultiem futuristische gevoel is er ook een Nest thermostaat, die meer doet dan alleen je verwarming aan- en uitzetten. Hij leert hoelang het duurt om je huis te verwarmen en hoelang je huis die warmte vasthoudt. Zo bespaar je op je stookkosten en dat is in deze tijden geen overbodige luxe. Deze investering verdient zich dus snel terug. Verder kun je je slimme lampen koppelen. Zo kun je ze op specifieke tijden laten branden of met een sensor. Ook dat bespaart energie. Google heeft ze zelf niet, maar het werkt wel samen met bijvoorbeeld Philips Hue. Alles waar ‘works with Google’ op staat, kun je verbinden: van wasmachines en koffiezetapparaten tot robotstofzuigers en de sproeiers in je tuin, allemaal met spraakbediening. Nou ja, bijna dan, want de vaat in de machine zetten zul je toch nog zelf moeten doen. Wil je het wat overzichtelijker? Dan is er de Nest Hub, een 7 inch scherm waarmee je je hele huis kunt bedienen en alles in de gaten kunt houden zonder je telefoon te gebruiken. Je kunt hem bedienen met het touch screen, maar ook met handgebaren. En als je hem in de slaapkamer zet, houdt hij bij hoe goed je slaapt met Sleep Sensing. Er is al zo veel mogelijk en er komt nog zo veel bij, maar daardoor ligt een sneeuwbaleffect op de loer. Zo begon het bij mij met een afstandsbediening om de tuinverlichting aan te zetten. Inmiddels kan ik de lampen op de benedenverdieping en de thermostaat bedienen met mijn telefoon (ook als ik niet thuis ben) en ja, ook met de TV. De lampen gaan automatisch met zonsondergang aan en de thermostaat gaat uit als de laatste het huis heeft verlaten. In de zomer gaan de sprinklers op vaste tijden aan en uit, om over de aankomende kerstverlichting nog maar te zwijgen. Zoals je merkt zijn de mogelijkheden haast eindeloos en er kan nog veel meer dan in dit artikel past. Maar daar zijn de reacties voor. Wat heb je zelf al aan smarthome-apparaten? Of ben je enthousiast geworden, maar kun je wel wat hulp gebruiken? Laat het hieronder weten! Ook tips over hoe je je huisgenoten kunt overtuigen zijn van harte welkom.
Technische vragen
Beste, Na een lang gesprek met de klantenservice ben ik geen stap verder gekomen omdat hun hier niet voor opgeleid zijn… Om een lang verhaal kort te maken mag ik dus de vragen aan de “community” stellen, ik vind dit een beetje vreemd proces maar prima. Als nieuwe klant zijnde zal dit wel “normaal” zijn, ik ben gewend bij andere aanbieders dat dit voor jou word uitgezocht door de klantenservice of technische dienst en niet door jou zelf. Even goed… Mijn vragen zijn als volgt; Ik heb de volgende router “ZYXEL D5401-B1 (Zyxel T-54)”. Vraag 1: Hoe stel ik de gebruikstijden in / hoe zet ik automatische updates uit? Bijna elke nacht om 00:50 tot 01:05 verbreekt mijn verbinding, na de logbestanden bekeken te hebben zie ik staan dat er een firmware upgrade word uitgevoerd. De ene nacht word deze alleen “pre-fetched”, en de andere nacht daadwerkelijk geforceerd uitgevoerd “force-upgrade”. Vraag 2: In mijn veiligheidslogboek zie ik honderden meldingen over een “PING OF DEATH ATTACK”, ik heb hier zelf nog geen last van in de zin dat mijn internet het prima doet. Maar ik krijg hier uiteraard wel vraagtekens bij. Vraag 3: Momenteel heb ik een statisch IP adres, graag wil ik een dynamisch IP adres. Hoe kan ik dit aanvragen / veranderen. Ik heb van Vraag 1 & Vraag 2 een aantal logs bewaard indien deze gedeeld moeten worden voor nader onderzoek, graag hoor ik of dit gewild is of overbodig is. Aannemend dat jullie op afstand inzage hebben in de logbestanden van de router. Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet,bvhalen
Zyxel WAP6807 geen stabiele verbinding (bekabeld)
ik heb nu een paar weken een t-mobile glasvezel verbinding en daar ben ik opzich blij mee, echter ben ik ook van mijn eigen mesh systeem overgstapt naar de wifi+ setup van t-mobile zelf. Wat ik nu merk is dat mijn access point vaak verbinding verliest met mijn chromecast/google-tv, mijn tv hangt ± een meter of 4 van mijn AP. Dit is wat ik heb gedaan om te kijken of het helpt AP verplaats naar 1 meter van mijn TV (zelfde resultaat) AP met kabel aangesloten op de router, eerst via mijn thuis switch, later direct. (zelfde resultaat) Google-TV geeft singal strenght perfect, om vervolgens geen connectie meer te hebben met Wifi Heb een paar andere channels geprobeerd maar dat maatk ook niet uit (uit die channel check uit het modem wordt ik ook niet veel wijzer, blijkbaar kiest hij zelf het enige kanaal met 5 AP's terwijl ook lege kanalen zijn…. maar goed daar gaat het nu even niet om. Google-tv met kabel aangesloten op het AP, die nog met kabel direct aan mijn router hangt.(zelfde resultaat) hij is om de paar minuten een paar seconden tot halve minuut internet connectie kwijt, maar ik krijg geen network issue melding, dus ik ga er van uit de het netwerk zelf (aka LAN) gewoon ok is nog, alleen internet wil niet. Voor mij het AP nu redelijk zinloos, qua settings kan ik eigenlijk ook niets vinden aangezien de opties nogal beperkt zijn zowel in de router als het AP zelf. Heeft iemand vergelijikbare problemen en of enig idee wat te proberen?
Ik wil casten zonder lasten!
Wat is het toch heerlijk dat je met de Chromecast volop kan genieten van jouw favoriete serie, YouTube filmpje of film. Het is dan pas echt heerlijk als je geen problemen ervaart terwijl je aan het streamen bent. Heb jij die wel? Dan is dit hét topic voor jou. Met sommige tips zijn enkele castingproblemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Zit jij net helemaal klaar met jouw popcorn, ijskoude pilsje en een warm dekentje – krijg je opeens problemen met de Chromecast. Nee he?! Maar laat niet gelijk jouw emoties de baas worden en kijk eerst eens of deze tips hun vruchten afwerpen. Ik zet speciaal voor jou 6 oplossingen op een rijtje die werken bij verbindingsproblemen, geen beeld of geen geluid. Oh hold on: Eerst even kort wat voorwaarden van tevoren: Maak jij wel gebruik van de laatste versie/firmware? Check dit altijd eerst even. Heb jij de Google Home App wel gedownload om gebruik te kunnen maken van de Chromecast? Het klinkt misschien voor de hand liggend, maar niet iedereen is hiervan op de hoogte. En doorrr! Reset de Chromecast Probeer eens met een reset van de Chromecast het probleem te tackelen. Dit doe je als volgt. Druk de knop op de Chromecast minimaal 25 seconden in. Wanneer je helemaal geen beeld hebt, kun je zelfs de knop voor 40 seconden ingedrukt houden. En, heeft dit het probleem verholpen? Check of jouw telefoon de boosdoener is Probeer jouw telefoon eens opnieuw op te starten. Wellicht is jouw telefoon de boosdoener en werkt het weer als een tierelier als jij een herstart hebt uitgevoerd. Werkt het na de herstart nog steeds niet, kijk dan of het op een andere telefoon wel werkt. Herstart het modem De problemen kunnen natuurlijk ook te maken hebben met het modem als het bijvoorbeeld niet lukt om een verbinding te maken. Voer dan een herstart van het modem uit. Dit doe je als volgt: Trek de stekker uit het modem of de router. Wacht 20-30 seconden. Stop de stekker er weer in en start het modem op. Wacht een paar minuten zodat het modem kan opstarten. Probeer opnieuw om via wifi met de Chromecast te verbinden. Vraag het de Helpdesk Heb jij al contact geprobeerd op te nemen met de Helpdesk van Chromecast? Houd er wel rekening mee dat dit een Engelstalige helpdesk is en dat is niet voor iedereen weggelegd. Toch kunnen zij jou soms nét even verder op weg helpen en ben jij sneller van alle problemen af. Stel de wifi juist in Niet alle Chromecast versies kunnen streamen op 5GHz. Zo is de eerste versie van Chromecast alleen compatibel met 2.4GHz. Stel daarom het modem in op 2.4GHz via de instellingen van het modem. Bonustip van mij voor jou Laat jouw verbinding wat te wensen over? Dan kun je een Chromecast Ethernet-adapter aanschaffen om je Chromecast rechtstreeks op je router aan te sluiten en zo een snelle en betrouwbare verbinding tot stand te brengen. Op deze manier krijg je weer een stabiele verbinding én beter beeld, yay. Blijf jij problemen houden? Lees dan hieronder welke informatie jij dient aan te leveren in een topic, zodat wij ermee aan de slag kunnen. Óf meld al deze informatie hieronder en dan pakken wij het direct op. Wat balen dat de bovenstaande oplossingen niet het wondermiddel voor jou waren. Als jij de onderstaande informatie in een eigen topic of reactie kunt verwerken, dan kan onze technische dienst hiermee aan de slag: Welk merk tv en welke versie heb je? Welk merk telefoon/tablet en welke versie heb je waarmee er wordt gestreamd? Welke Chromecast versie en firmware wordt er gebruikt? Merci, zo weten wij genoeg! Wat is het toch fijn dat er voor de meeste problemen oplossingen zijn, toch? Wil jij nóg meer lezen over de Chromecast? Dat kan, wij hebben er eerder ook een heel artikel aan gewijd. Hier lees je hoe jij optimaal gebruik maakt van jouw Chromecast!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen