Sinds kort glasvezel en dus een nieuwe router/modem. Vanaf dat moment is mijn NAS schijf nauwelijks bereikbaar. Als ik in het logboek kijk van de router/modem zie ik dat er constant (tussen de 2 en 10 seconden) een melding staat, met bericht udhcpc: Sending discover... Dit lijkt mij met elkaar te maken hebben, want de NAS lijkt ook steeds heel kort bereikbaar. Valt weg, komt weer terug, etc ook in de 2-10 seconden reeks.
Voor deze router geen problemen, precies sinds nieuwe router wel problemen. Vorige router was ook een Zyxel: Een VMG8825-t50, nu een DX5401-B1. Oude router terug geplaatst, geen internet natuurlijk, maar wel mijn NAS schijf weer goed bereikbaar. Kortom ligt 100% zeker aan de nieuwe router.
Nog wat extra info: 4 computers zijn op de router aangesloten, 2 gaan via een homeplug en juist die 2 krijgen nauwelijks verbinding met de NAS schijf. De andere 2 computers hebben er geen last van.
Vandaag nog de firmware van de homeplugs geupdate, maar bracht geen soelaas. En op zich kan/mag het daar ook niet aan liggen, immers werkte het als een zonnetje met de vorige router.
De vraag is dus, waarom krijg ik elke paar seconde de “debug” udhcpc: Sending discover… maar nog belangrijker hoe dit op te lossen?