Skip to main content
  • 1,883 Topics
  • 18,364 Reacties
1883 Topics
Old story: eigen router (asus) wilt niet internetten
Ik heb hier meerdere verhalen gelezen van mensen die zonder problemen T-Mobile Zyxels door hun routers, zoals ASUS, hebben vervangen. Ik heb ook 2 RT-AX53U routers gekocht, in de hoop een AiMesh-netwerk thuis op te zetten. Maar tot nu toe heb ik alleen maar 2 dagen tijd verspild. Wat ik ook probeer, de Asustek routers krijgen gewoon geen IP van T-Mobile. Natuurlijk heb ik een router direct op de Huawei converter aangesloten. Ik krijg steeds de melding "Foutieve DHCP van uw ISP" of zoiets. Ik heb zelfs MAC-Cloning en een statisch IP geprobeerd om mijn Asustek router "op de oude-Zyxel te laten lijken". En jawel! Ik kreeg de melding dat de WAN correct was aangesloten. Maar het was slechts de melding, want de internetverbinding werkte eigenlijk niet. Tot slot heb ik mijn laptop rechtstreeks op de ONP aangesloten - ook hier kreeg ik geen IP-adres. Is het normaal dat een laptop, die op deze manier kan is aangesloten, geen IP krijgt? Voorheen had ik KPN glasvezel en ik kan me nog goed herinneren dat ik mijn laptop rechtstreeks op de ISP kon aansluiten en kon gewoon brouwsen. Mijn laatste poging was om 2 DHCP-servers op mijn netwerk in te stellen - één op de Zyxel (omdat ik er niet van af kan en DHCP niet kan uitschakelen omdat het internet dan helemaal stopt) met een bereik van 192.168.1.2 tot 4 en een andere op de Asus, direct erachter, voor de rest van de IP's. Dit werkt wel, maar is erg instabiel en traag. Dus geen haalbare oplossing. In ieder geval heb ik hier gelezen dat ik de Zyxel kan vervangen door een Netgear managed switch en heb ik er een besteld. Ik zou het op prijs stellen als iemand gedetailleerde instructies kan geven over hoe ik dit apparaat in combinatie met de RT-AX53U kan configureren, bij voorkeur als AiMesh-router. Hoe kan ik ook snel testen of de switch een IP-adres van T-Mobile krijgt en of internet werkt? Zodat ik geen tijd verspil aan verdere inspanningen als het niet werkt. Moet ik gewoon de ONP op de switch aansluiten en vervolgens mijn laptop op de switch aansluiten? Alvast bedankt! PS: Ik heb geen IPTV, dus VLAN 300 is nvt, toch?
vast ip adres wisselt niet > daardoor spam
Ik ben echt niet IT technisch en kom hier al ontzettend lang niet uit. ok nbij Tmobile wordt het probleem niet opgelost en word ik nu hiernaar gestuurd.Probleem: veel mails komen niet bij anderen aan cq in d spambox omdat mijn ipadres als ‘slecht’op zwarte lijsten terecht komt (telkens weer). Dat is de analyse door mijn web en mailhost (flexwebhosting). Ik ben zzp er en thuiswerker en het leidt inmiddels gewoon bijna tot echt schade (reputatie/ tijdvreter: telkens a moeten gaan of iets aankomt etc). Volgens mijn hostprovider komt mijn email heel vaak in spam terecht doordat het ipadres 85.144.133.168 vaak als ‘bad’is gelist bijvoorbeeld bij TrendMicro. Dat ipadres is een ander adres dan 192.168.1.1 dat van mijn router is . TMobile beweert dat de ipadressen van de router (Zyxel T50) telkens wisselen. Maar ik zie dat er niet aan af / ben te a technisch dit te kunnen ‘zien'. Zoeken naar herkomst van het als frequent fout geregistreerd staande ipadres via https://db-ip.com/ verteld me: IP ADDRESS GEOLOCATION 85.144.133.168 85.144.133.168 or 168-133-144-85.ftth.glasoperator.nl is an IPv4 address owned by T-mobile Thuis and located in Amsterdam, Netherlands (en momenteel staat ie weer als low risk maar dat is nadat Flexwebhosting een delisting bij Trendmicro voor me regelde). De klantenservice stelt dat ze niks kunnen doen. er staat wel een call uit maar ik word dus ook hiernaar verwezen. Als ik inlog in de router (die als onveilig en die niet gecertificeerd staat overigens per 1 januari 2023 dus het voelt erg onveilig dan toch door te klikken… maar dat vodn TmObile ook geen probleem) staat de DHCP schuif aan en de lease op ‘1 dag’. Door de melding ‘168-133-144-85.ftth.glasoperator.nl’ in de melding van DB-IP.com denk ik dat 85.144.133.168 het glasvezel modem is (geinstalleerd door kpn jaar geleden). Die wisselt echter niet. Ik vind het echt extreem raar dat ik al mijn tijd in dit issue moet stoppen, zo a technisch als ik ben, om het probleem dat kennelijk in of door apparatuur van anderen cq een bedrijf dat ik betaal, ontstaat op te lossen. Ik ben al maanden bezig en kom geen stap verder. Afspraken worden niet nagekomen etc. Een lieve Jeroen van de klantenservice kon na raadplegen technische dienst ook niet anders dan melden ‘dat hij het verder ook niet weet'. En een forum als dit is voor mij i.h.a. echt way te complex kwa aanwijzingen en technische details. Zucht. Maar goed. Misschien herkent iemand het issue en weet een oplossing?
Random Packet Loss Glasvezel
Goedemorgen T-Mobile! Na lang zoeken heb ik ein-de-lijk een oorzaak gevonden voor mijn haperende verbinding, en ik hoop dat jullie mij kunnen voorzien van tekst, uitleg, en hopelijk een oplossing. Het probleem - Ik gebruik thuis een UDMP ipv de standaard Zyxel modem. Deze is aangesloten op de media converter. Zodra ik de media converter aansluit op mijn UDMP krijg ik random packet loss, waardoor thuiswerken (Lees bellen via teams) ongemogelijk word gemaakt. Als ik de Zyxel aansluit op de media converter, nergens last van. Uiteindelijk heb ik mijn WAN interface op de UDMP verhuisd naar een andere poort, en voila, hier werkt het ook prima. Nu zou je denken, je poort is stuk - maar de gebruikte poort waar ik packet loss op heb werkt wel als ik de zyxel er tussen heb zitten… Rara! Na wat onderzoek kom ik tot de volgende conclusie. Zowel mijn orginele WAN poort, als de Alternatieve WAN poort als de Zyxel hebben allemaal een ander MAC adres. Dit heeft als gevolg dat ik op alle 3 de mogelijkheden een ander IP adres vanuit T-Mobile krijg. Op de orginele WAN poort krijg ik namelijk een ip in de 8x.xx.xx.xx range, maar op de alternatieve poort krijg ik een IP in de range 31.xx.xx.xx. Ik heb dan ook het gevoel dat er iets niet lekker gaat met de routering van deze reeks op het T-Mobile thuis netwerk. Voor nu is het probleem opgelost door gebruik te maken van de alternatieve poort, maar ik zou graag terug willen keren naar het gebruik van mijn WAN poort…. Is het voor T-Mobile mogelijk om alle in-actieve leases die er nu op mijn adres zijn te verwijderen, zodat ik een nieuw IP kan ontvangen op mijn alternatieve poort? Of, als dit niet mogelijk is, kunnen jullie ervoor zorgen dat de routering in het 8x.xx.xx.xx netwerk opgelost word? Alvast bedankt!

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen