Internet valt weg voor minuut

  • 1 April 2024
  • 8 reacties
  • 66 Bekeken

Sinds de overstap naar Odido hebben wij regelmatig het internet dat er af kegelt. Helaas zit ik buiten m'n bedenktermijn want mijn god wat is KPN toch een stuk beter, jaren lang 0 problemen gehad, en nu al binnen drie weken drie verschillende dagen gehad waar ik een uur lang telkens van het internet wordt gegooid, toevallig zeg!

 

Het is toch geen 2005 meer? Ik kan me niet voorstellen dat hier nog regelmatig het internet weg valt. Dit is gebeurd op 31 maart tussen 23:00 en 0:00, 25 maart tussen 11:00 en 12:00, en nog op 24 of 23 maart, ergens tussen 12:00 en 15:00.

 

Ik wil iets van een monteur die hier nieuwe apparatuur komt hangen, of dat er minstens kan worden meegekeken. Wij werken veel thuis en het is van belang dat we geen internet hebben dat 20 jaar achter loopt. Zo niet, hoor ik graag hoe ik weg kan van deze provider.

 

Uiteraard heb ik al gekeken naar storingen op de community en mijn odido, daar is verder nooit wat gemeld.

 

 

Tommie van Odido 29 dagen geleden

Hey @northerra, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiel netwerk. Daarom kijk ik graag met je mee. Valt alleen je wifi verbinding weg of ook bekabeld? Zou je de komende drie dagen het modem niet handmatig willen uitzetten of rebooten? Als het internet dan wegvalt, graag datum en tijdstip noteren. Kan je na die drie dagen hier een berichtje plaatsen met de datum en tijdstippen van uitval? Dan kan ik het voor je onderzoeken. Alvast bedankt.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @northerra 

Heb je thuis een glasvezel of DSL verbinding?

Valt het internet bedraad en via de WiFi weg? Zie je dan ook een rood lampje branden op de Zyxel?.

Misschien kan je de Zyxel voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld, wellicht gaat het dan beter.

@Waqqas Het betreft een glasvezel verbinding, waar nooit problemen mee waren tot ik Odido apparatuur gebruik.

 

Internetlampje op de Zyxel wordt oranje/rood, het DATA lampje op de Nokia ONT wordt ook oranje/rood. Het internet valt hiermee volledig weg (wifi en kabel)

 

Fabrieksreset lijkt me vrij overbodig als het probleem zich al voordoet een week na oorspronkelijke aansluiting, want daar hadden wij verder niks in veranderd.

 

Powerflips ook al meerdere keren gedaan, probleem blijft terugkomen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @northerra, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiel netwerk. Daarom kijk ik graag met je mee. Valt alleen je wifi verbinding weg of ook bekabeld? Zou je de komende drie dagen het modem niet handmatig willen uitzetten of rebooten? Als het internet dan wegvalt, graag datum en tijdstip noteren. Kan je na die drie dagen hier een berichtje plaatsen met de datum en tijdstippen van uitval? Dan kan ik het voor je onderzoeken. Alvast bedankt.

@Tommie van Odido De vragen die je stelt heb ik al beantwoord, toch..? Zie mijn reacite op Waqqas. Het is dus beide kabel en wifi.

 

Ook heb ik al een aantal tijdstippen doorgegeven dat het internet is uitgevallen. Van de eerste twee keer heb ik het minder concreet, maar van de laatste keer kan je ik vertellen dat het op 31 maart om 23:30 was, en nogmaals rond 23:50.

Reputatie 7
Badge +15

@northerra 

Je geeft aan dat een lampje rood/oranje brandt op de ONT. Is dit het alarm lampje? Dit betekent dat het signaal even wegvalt.

@Waqqas Ook hier heb ik al antwoord op gegeven. Ik zei dat het het Data lampje was. Alarm lampje brandt niet, Power en Pon zijn groen.

Reputatie 7
Badge +15

@northerra 

Oh dat heb ik dan waarschijnlijk niet gelezen maar als power constant groen blijft branden wanneer er even geen internet is dan lijkt dat gedeelte goed te zijn of het moet een probleem met de IP adres toekenning zijn. Heb je de internetkabel tussen ONT en router ook vervangen om te kijken of het dan beter gaat?

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb besloten om een monteur het te laten onderzoeken @northerra. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over om een afspraak in te plannen met Guidion. Zou je mij een terugkoppeling willen geven na de tijd? Thanks. 

Reageer