SInds vrijdag overgestapt naar Odido Glasvezel + TV. Eerste ervaring drama, mijn huidige Deco M9 set aangesloten op de Zyxel EX5601 modem. Vanaf dat moment lijkt er wel een grote knoop in het hele netwerk te zitten, wifi is niet meer vooruit branden. En sinds zondag werk me KNX server niet meer, krijgt geen ip-adres dus huis deels onbestuurbaar.
Na googelen kom ik ineens allemaal topics tegen over B4 en B8 firmware welke blijkbaar problemen heeft met de DHCP server? Dit is waarom zaterdag waarschijnlijk mijn KNX systeem nog wel werkte en zondag niet meer. Uit frustratie en Wifi plus punten besteld bij Odido omdat ik dacht de Deco M9 is verouderd. Nu lees ik dat er ondertussen een B10 firmware is waarbij de DHCP problemen zijn opgelost maar dat dan de Wifi punten van Odidio in de problemen komen (weet ik niet zeker). Ik weet niet zo goed wat nu de oplossing is, eerste stap is denk de B10 firmware, of is het beter bijvoorbeeld een Fritz!box te kopen (wat wel gekkenwerk zou zijn).
Ook het wifi van de Odido modem geprobeerd, maar bij de eerste stap ging het al mis, ging namelijk eerst de netwerknaam aanpassen daarna kon ik helemaal geen verbinding meer krijgen met het modem en heb ik alles weer kunnen resetten.