Skip to main content
  • 1,883 Topics
  • 18,356 Reacties
1883 Topics
Opzet nieuw thuisnetwerk
Hoi allemaal, Ik heb een korte vraag over mijn thuisnetwerk (glasvezel 1Gbit) . Ik wil een aantal apparaten verplaatsen naar de meterkast, maar kom dan niet lekker uit met internetkabels/wifi. Ik breek nu al een aantal weken mijn hoofd en kom er niet lekker uit. Wellicht kunnen jullie mij helpen. Situatieschets: Glasvezel komt binnen in mijn meterkast die zich op de hal van het appartementencomplex bevind. Hier is ook de ONT geplaatst. Vanaf hier loopt een UTP-kabel omhoog (helaas zonder opschriften) via een (helaas) flexibele buis naar de voorzijde van mijn woonkamer waar deze van onder uit de buurt eindigt in een UTP inbouwdoos. De vermoedelijke afstand is zo'n 20 meter. Hier staat de Zyxel T-50 aangesloten. Zoals op onderstaande schets Wat ik wil doen: Ik wil de bedrade apparaten (behalve de NAS en TV ontvanger) verplaatsen naar de meterkast. Hier heb ik de ruimte, die ik eigenlijk in mijn woonkamer niet heb. Daarnaast komen hier nog een aantal bedrade apparaten bij. In de woonkamer wil ik alleen nog een router hebben voor de WiFi richting de draadloze apparaten en 2 UTP kabels voor de NAS en TV ontvanger. Probleem: Wanneer ik de Zyxel in de meterkast zet heb ik helaas vrijwel geen WiFi bereik in de woonkamer. Voor de smartphone niet meteen een probleem. Voor de TV al meer, en helemaal voor de game pc. Deze is namelijk niet bereikbaar met een UTP kabel. De WiFi verbinding moet zo goed mogelijk blijven voor de hoogste snelheid op de game pc. In de buis kan ik geen 2e UTP kabel bijtrekken om een switch in de meterkast te plaatsen. De leiding is flexibel (geel met ribbels) gaat naar boven in de meterkast en komt in de woonkamer vanuit de grond. Lengte is onbekend, loop is onbekend. Heb de gebouweigenaar (huurwoningen) al gevraagd of hier wat over bekend is, maar helaas. Hieronder grafisch: Vraag: Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Zyxel naar de meterkast, WiFi uit, DMZ aan en een eigen router in de woonkamer? De zyxel vervangen voor een switch (bestaat er een switch die de bekabelde functie van de zyxel kan overnemen) en een router in de woonkamer?
Geen of slecht internet binnen 1 dag na installatie
Op 24 april om 14h00 ronde de monteur van guidion de overstap van KPN naar t-mobile thuis af. Internet 90 mbit download en 80 mbit upload bij een contract van 100 mbit kon ‘s avonds goed tv kijken via app. Maar ons nummer behoud voor de vaste telefoon deed het nog steeds niet. Zodoende waren wij voor vrienden en familie niet bereikbaar, vervelend omdat ik ernstig ziek was. Toen er in de loop van 25 april nog steeds geen vaste telefoon lijn was heb ik geprobeerd om via een voip gesprek de klantenservice te bereiken. Maar de wachttijden waren zo lang dat mij werd geadviseerd om op een later tijdstip terug te bellen. Omdat de monteur van guidion mij verzekerd had dat alles binnen enkele uren goed zou komen heb ik geprobeerd hem te bellen. Maar hier kreeg ik te horen dat hun tussenkomst niet langer kon worden gebruikt en de provider dit moest oplossen. Ik werd dus netjes doorverbonden. Na enige wachttijd kreeg ik iemand aan de lijn die het probleem kon oplossen. Ik heb hem uitgelegd dat we nog steeds geen vaste telefoon verbinding hadden. En ook dat het phone lampje niet brande en in het modem ons telefoonnummer niet zichtbaar was. De persoon aan de lijn kon het snel oplossen door op afstand een modem reset te doen. Er ging plotseling veel door mijn hoofd, zoals oh dan valt mijn voip verbinding weg en ben ik mijn contact met hem kwijt en ook alle WiFi verbindingen die de monteur had aangepast op de oude ssid namen met bijbehorend wachtwoord. Alles in mijn huis werkt draadloos. Maar voor ik kon reageren was het kwaad geschied. Verbinding weg en geen verbinding meer met tv, portable apparaten zoals printer MacBook en mobile telefoons en iPad. Dus geen internet voorlopig en geen tv. Op woensdag 26 april gezocht naar een mogelijkheid om de klantenservice te bereiken. Daar wij alleen prepaid op onze mobiele telefoons hebben was dit met de lange wachttijden niet om te doen. Ik heb toen met mijn MacBook verbinding gemaakt met het standaard WiFi zoals op zyxel kaartje staat. Daarna met de inloggegevens van het modem naar de instellingen om de WiFi namen en wachtwoorden te wijzigen. Ik zag nog steeds geen vaste telefoonnummer en kon niet ergens de internet snelheid zien. Nu alles weer werkte keken we eerst of de tv het weer deed en dit was een hele opluchting. Maar de lol was snel over het beeld bleef steeds staan. En met gemeten snelheden van 0,11 Mbps downloaden en 0,24 Mbps uploaden en even later 16,4 Mbps down en 17,5 up nog steeds belachelijke waarden voor een contract van 100 Mbps down en uploaden. Het lukte ons niet om contact met t-mobile klantenservice te krijgen. Dus maar naar bed gegaan en hopen dat morgen alles goed zou zijn. Donderdag 27 april Koningsdag geen tv voor ons met zeer wisselend signaal. Als dit niet snel wordt opgelost denken we om ons contract met t-mobile te verbreken en denken daar ook alle reden voor te hebben. Nu contact gezocht met de community waarop ik dit verhaal nu deel.
QNAP TS-231P niet bereikbaar vanaf buitenshuis
Ik zit met een vreemd netwerkprobleem bij iemand die t-mobible thuis heeft. internet via 4g op een Huawei Outdoor CPE B2368, daarachter zit nog een draytek router. De standaard helpdesk lijnen verwijzen mij uiteindelijk hierna toe door. Het probleem waarvoor ik inmiddels al enige tijd meet zit te stoeien heeft de maken de bereikbaarheid van hun QNAP TS-231p NAS vanaf buitenshuis. Geruimte tijd gelden was de NAS opeens niet meer bereikbaar van buitenshuis. Intern werkt het netwerk en de NAS naar behoren. Communicatie tussen de mobiels/laptops en de NAS werkt probleemloos Echter als ik, bij wijze van, vanuit mijn kantoor hier met de NAS wil praten wil dit onder geen enkele mogelijkheid werken. Ik heb inmiddels met 100% zekerheid bevestigd dat de Draytek router van de klant het probleem niet is. Bij mijn laatste bezoek heb ik het getest door mijn laptop bekabeld aan te sluiten op het t-mobile modem en daarna, met succes, verbinding gezocht met de NAS(die op de draytek zit aangesloten). Er stond altijd een DMZ open op het T-mobile modem naar het IP-adres van de draytek(het enigste apparaat wat op het modem zit). Ik heb allerlei combinaties van instellingen geprobeerd om het modem om verbinding vanaf buiten toe te laten echter dit wil niet werken(reset etc ook) Gezien alles wat ik aan instellingen op het modem geprobeerd heb vraag ik mij dus af of het mogelijk is dat er T-mobile een blokkade is m.b.t. QNAP NAS-systemen?
T-Mobile provider
Gisteren ben ik zomaar op offline gezet. Mijn modem geeft aan niks meer binnen te krijgen vanuit de glasvezelkabel. Het punt is, je kan hier helemaal niks tegen doen. Ik licht dit graag nader toe: Er is op dat moment, zondagavond, geen telefonische klantenservice; De chatbot is waardeloos. Ik hoef hier niet zo lang bij stil te staan; Er is geen manier om digitaal een klacht in te dienen. Dit kan enkel bij mobiel, want er wordt gevraagd naar wat voor netwerk (3g etc) en glasvezel staat er niet tussen; Ik moet kijken naar de landelijke storingspagina en lokale. Maar de lokale pagina is 404 not found; Downdetector gaf zondag rond 8 uur instant 80 meldingen van anderen. Niet iedereen doet natuurlijk een melding, maar ik denk dat er honderden zijn die een eigen modem met (ingebouwde) ONT hebben; Het enige wat ik kan doen is een BRIEF schrijven. Zie je het al voor je anno 2023 "Beste T-Mobile, ik heb geen internet, gaarne binnen 52 werkdagen repareren"? Vandaag, maandag 8 mei, hier telefonisch een melding van gemaakt. Naar mijn mening een 16-jarig meisje zou hier een ticket voor hebben aangemaakt. Ik heb geen ticketnummer gekregen. Alleen een oké, doei. Nu weet ik uberhaupt niet of het doorgezet is. Als ik had geweten dat T-Mobile onprofessioneel te werk ging, was ik niet klant geworden. Want ik heb in het begin, februari dit jaar al zoveel ellende en trammelant gehad. Als ik had geweten dat T-Mobile zomaar mensen op offline zet en daarmee in gebrek is omdat er sprake is van een tekortkoming in de nakoming, was ik niet klant geworden. Als ik geweten had dat T-Mobile de uitspraak van de Hoge Raad naast zich neerlegd en daarmee de precedentelwering van de hoogste rechtbank in Nederland negeert, was ik niet klant geworden. Ik heb spijt. Enorme spijt. Het liefst wil ik gewoon het contract ontbinden en ik wil terug naar mijn vorige provider. Pas nu heb ik door dat goedkoop duurkoop is. Een tientje per maand is zoveel beter dan dit ongein.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen