Internet valt regelmatig kort uit. Lampje T56 knippert

  • 10 April 2024
  • 17 reacties
  • 154 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 17 reacties

Ik heb glasvezel en WiFi van de T56. Internet valt ook met de B8 firmware regelmatig weg. IpTV bijna elke 10 minuten wel 10s geen internet.

ONT en Router herstart helpt niet.

Ik lees dat het internet lampje op de Router constant moet branden maar deze knippert, rest OK.

Voordat ik kabels ga vervangen, is er op afstand iets  tte zien of door te meten?

Waqqas 18 dagen geleden

Hallo @Titi42 

Het knipperen van het internet lampje is normaal, er wordt dan gebruik gemaakt van het internet.

Valt naast de WiFi ook de bekabelde verbinding weg en wat heb je allemaal bekabeld aangesloten op de router?

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Titi42 

Het knipperen van het internet lampje is normaal, er wordt dan gebruik gemaakt van het internet.

Valt naast de WiFi ook de bekabelde verbinding weg en wat heb je allemaal bekabeld aangesloten op de router?

Hoi @Waqqas dan staat het in jullie eigen probleemoplosser niet goed, internet lampje zou moeten branden WiFi lampje knipperen... zie screenshot.

Anyhow, heb alleen een AP boven via kabel aangesloten op de router. Die hij sinds de b8 firmware update overigens niet meer ziet in Mesh netwerk maar dat probleem is al heel vaak gemeld.

Ik heb niks om met een kabel aan te sluiten verder. De WiFi moet gewoon stabiel werken. Kunnen jullie de verbinding doormeten ik wil graag weten of de verbinding van Router->ONT->Odido goed is.

Dank!

 

Reputatie 7
Badge +15

@Titi42 

Wanneer internet wegvalt zie je dan een rood lampje op de router?

Eventueel kan je een fabrieksreset uitvoeren van de router door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld. Misschien gaat het daarna beter.

IPTV kijk je dus draadloos?

Misschien kan je de AP ook eens verwijderen en enkel de WiFi van de router gebruiken?

Hi @Waqqas ik heb alle trucs geprobeerd maar tevergeefs. Alleen de kabel van ONT naar Zyxel nog  iniet vervangen, zou jullie monteur die te stevig vast geniet kunnen hebben? Zie foto.

Ik baal  inmiddels behoorlijk van de tegenvallende kwaliteit van met name de Zyxel router. Kom van Ziggo met TP link apparatuur en dat werkte zonder problemen. Ik neig ernaar om zelf een TP link XE75 aan te schaffen en alles van Zyxel eruit te doen. Maar lijkt me toch niet helemaal hoe het hoort als ik nu op eigen kosten de boel goed en stabiel werkend te krijgen?

 

Reputatie 7
Badge +15

@Titi42 

Kan je de kabel tussen ONT en router eens vervangen? De kabel kan best beschadigd zijn geraakt.

@Waqqas ik heb net een kabel besteld om dit te kunnen testen.

Maar lijkt me toch wel iets wat jullie oplossen en kabel netjes opnieuw trekken als dit het probleem blijkt?

Reputatie 7
Badge +15

@Titi42

Ik ben zelf een klant maar een een internetkabel aansluiten tussen ONT router lijkt me niet moeilijk en kan je zelf doen, daarna netjes wegwerken langs de muur.

@Waqqas de kabel is door een muur getrokken, netjes (?) vast geniet en daarna de connector gemonteerd door de monteur. Ik ga hier natuurlijk geen gereedschap voor aanschaffen wat ik nooit gebruik. Hoop toch echt op een nette oplossing door Odido!

Reputatie 7
Badge +15

@Titi42 

Is het niet mogelijk om de router tijdelijk bij de ONT te zetten met een andere internetkabel om te kijken of het dan beter gaat?

Kan maar zo kan ik beter testen door stapsgewijs ook de switch en AP aan te sluiten. Ben echt helemaal klaar met Zyxel (dit was niet het eerste probleem…) dus heb ook al de TP Link XE75 besteld ter vervanging van de T58. Maar eerst de connectie met ONT testen.

Ik laat t weten wat m’n bevindingen zijn..

@Waqqas ik heb een nieuwe kabel aangesloten op de ONT en het probleem lijkt verholpen.


Ik zou dus graag een nieuwe kabel getrokken willen hebben van de ONT naar Router. Immers heeft de monteur deze zelf te hard vast geniet (foto) waardoor deze beschadigd is.

Kan Odido dit voor mij inplannen?

Dank!

 

@Tommie van Odido kun jij even meekijken hier.

Ik heb door alle frustratie inmiddels alle Zyxel rommel losgekoppeld en nieuwe TP Link XE75 aangesloten op de ONT (vlan 300 etc) en nu werkt alles als een zonnetje.

Ik betaal voor die Zyxel AP per maand dus graag retourneren samen met de Router T56.

Kan dat door jou in gang gezet worden?

Het zou Odido overigens sieren als ze mij hierin enigszins tegemoet zouden komen, alle eigen tijd en euro’s die van de klant nodig zijn om de boel werkend en betrouwbaar te krijgen. Maar daar ga ik maar niet vanuit...

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Titi42, ik ben blij om te horen dat alles nu goed werkt, ondanks eigen apparatuur.

Je kunt het wifipunt zelf opzeggen via Mijn Odido. Dan ontvang je een e-mail met de retour-instructies. Het modem zul je wel moeten behouden, stel dat er problemen zijn, zullen we je vragen om het Zyxel modem aan te sluiten. Wij kunnen geen eigen apparatuur uitlezen namelijk. Ik kan je ook geen vergoeding bieden voor je tijd en eigen apparatuur. Wat ik wel voor je wil doen zijn de kosten van afgelope perioden vergoeden. Dan zal ik 10-04 tot en met vandaag 19-04 voor je vergoeden. Is dat een goed idee?  

@Tommie van Odido ok ik zal het wifi punt volgens instructie retourneren.

Wat betreft de aangeboden compensatie: dat is aardig maar 9 dagen staat niet bepaald in verhouding tot de tijd van ellende sinds de activatie van de glasvezel.

Maar goed alle coulance is welkom uiteraard. 

Bedankt, jij kan het ook niet helpen dat Odido van die Zyxel rommel uitdeelt ;)

@Tommie van Odido ok ik zal het wifi punt volgens instructie retourneren.

Wat betreft de aangeboden compensatie: dat is aardig maar 9 dagen staat niet bepaald in verhouding tot de tijd van ellende sinds de activatie van de glasvezel.

Maar goed alle coulance is welkom uiteraard. 

Bedankt, jij kan het ook niet helpen dat Odido van die Zyxel rommel uitdeelt ;)

@Tommie van Odido zojuist viel toch weer het internet even weg. Ik had getest met andere kabel van ONT naar router, de Zyxel gaf nog wat problemen die met de XE75 verholpen waren. 

Maar nu met de originele kabel lijkt het toch nog niet helemaal stabiel. Je ziet op de foto dat het er niet goed uitziet zo hard is hij geniet.

Het lijkt me het snelst en enige juiste oplossing als die kabel opnieuw getrokken wordt.

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Titi42, klopt het dat de monteur van Guidion dit gedaan heeft? Dan ben ik ook benieuwd of hij dit onder de installatie heeft laten vallen of dit als meerwerk berekend is. Groetjes, Ishana

De monteur heeft de kabel zo vast gezet idd.
 

 

Reageer