21 dagen zonder diensten kan je abbo opzeggen?

  • 25 April 2024
  • 4 reacties
  • 48 Bekeken

Inmiddels 21 dagen zonder diensten. Op 5-4 hebben ze glasvezel bij mijn buren naar binnen gebracht. Sindsdien geen diensten. 9 april monteur, alles werkt binnen dus er moet een netwerkbeheerder naar kijken. Uiteindelijk begrepen dat er nog 253 klachten openstaan en dat artemis ( onderaannemer van open dutch fiber) heel erg achter ligt. 
Totaal heel veel minuten aan de telefoon gehangen. Odido kan er dus helaas niets aan doen. 
tegenwoordig gaat zoveel via wifi, zelfs de e. Thuiswerken kan niet meer. Ect 

weet iemand of en zo ja wanneer ik kan opzeggen als niet geleverd wordt?

eric 9 dagen geleden

30 werkdagen kan dat. Hopenlijk wordt het toch nog opgelost. 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

30 werkdagen kan dat. Hopenlijk wordt het toch nog opgelost. 

Reputatie 3

30 dagen of 30 werkdagen? De odido moderators hebben het over 30 dagen namelijk en in het weekend en op feestdagen loopt je storing gewoon door.

30 werkdagen is namelijk al anderhalve maand (zonder feestdagen).

Even voor de poster: Die 30 dagen is intern odido beleid. De wet zegt dat je iemand in gebreke moet stellen vanwege het in verzuim zijn van het leveren van hetgeen overeengekomen, hierin moet je degene een redelijke termijn geven om dit probleem op te lossen.
Een redelijke termijn wordt niet gespecificeerd maar aangezien een nieuwe oplevering binnen een week kan zou je kunnen zeggen dat één of twee weken voldoende zou moeten zijn. Over het algemeen kom je met een termijn van twee weken wel weg blijkt uit eerdere uitspraken van rechters. Na deze termijn mag je ontbinden en is de leverancier schadeplichtig.

Helaas moet je blijkbaar soms de druk wat opvoeren om de boel weer werkend te krijgen maar hoop dat er snel actie is zodat het opgelost wordt.

Inmiddels dag 25 zonder dienstverlening van Odido .Geen internet. Op 5 april is glasvezelkabel aangelegd bij de buren - gevolg geen internet

9-4 monteur aan huis, constateert dat het probleem niet in huis is. Doorgezet naar netwerkbeheer, waarschijnlijk 

Sindsdien heel vaak gebeld. Iedere keer een andere medewerker, de een weet veel de ander vrij weinig. Iedere keer alles weer uitleggen. Totale belminuten variërend van 7.20 tot 26.15 minuten.

Vorige week maandag een vriendelijke dame gesproken die me heeft uitgelegd dat Odido niets kan doen, open Dutch Fiber is verantwoordelijk maar heeft onderaannemer Artemis ingeschakeld. Hier schenen nog meldingen open te staan van half maart!!!!

Nu heb ik vandaag de voorwaarden opgezocht en zie een opening na 4 weken om het contract te verbreken. Helaas is er geen mailadres, maar bellen of een chatbot. Ik heb weer gebeld en aangegeven dat ik er klaar mee was en iemand wilde spreken die meer weet (uiteraard bij gezegd dat de jongeman er zelf niets aan kon doen) Na 8 minuten gesproken te hebben heeft hij me in de wacht gezet ( muziekje is vreselijk en ik heb er nachtmerries van) maar helaas na ruim 2 minuten werd de verbinding verbroken.

Lijkt er inderdaad op dat de frontoffice de klappen opvangt en dat backoffice klanten vermijdt.

En dan bel je weer.. ODIDO is er voor jullie :-( niet dus.

Ja dan mail ik adressen van odido die mij hebben gemaild...helaas krijg je dan een bericht wij nemen je mail niet in behandeling.

Hoe dan? Klantgerichtheid is er niet. Wie kan mij hier verder helpen door het bureaucratische web heen te komen?

Reputatie 7
Badge +14

Na 30 werkdagen kan een moderator wat voor je betekenen. Dit is namelijk de periode waarin o.a. de netbeheerders de storingen moeten kunnen verhelpen.  Maar als je opzegt wordt het ticket gesloten en komt er niks meer… Ik hoop van harte dat ze deze week nog iets gebeurd en anders dat je nog een alternatief hebt.

Reageer