Beantwoord

bridge mode kan niet (Zyxel T-56 ); hoe sluit ik de tp link er8411 rechtstreeks op de mediaconvertor?

  • 25 April 2024
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

ik zit met een uitdaging!

Ik ben overgestapt op glasvezel van Odido. Ik wil het modem (Zyxel T-56) in bridge mode zetten maar dat ondersteunt de Zyxel T-56 niet. Dus dacht ik dan haal ik het modem/router van odido weg en stop de UTP rechtstreeks in de mediaconvertor zodat mijn router (tp link er8411) rechtstreeks verbind i.p.v..via de Zyxel.

-Kan dat?

-Ik heb het al geprobeerd maar ik krijg geen internet op het modem. Ik las dat het met VLAN aan wel zou moeten kunnen klopt dat?

Ik wil dit graag omdat het af te raden is om 2 routers in je netwerk te plaatsen. Als deze allebei IP-adressen uitdelen dan gaat het mis en is de bridge mode nodig.

-Dus weg met de Zyxel en rechtstreeks in de mediaconvertor echter hoe?

icon

Beste antwoord door dolf140 25 April 2024, 21:29

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dolf140 

Kan je je eigen router eens aansluiten op de mediaconverter, sluit een laptop of pc bekabeld aan, log in op de web interface en kijk bij network of je ergens een VLAN id kunt invullen.

Je hebt VLAN 300 nodig en connectie type DHCP.

Mocht je er niet uitkomen, kan je dan eens wat foto's delen van de pagina waar je VLAN instellingen kunt toepassen.

Hallo @dolf140 

Kan je je eigen router eens aansluiten op de mediaconverter, sluit een laptop of pc bekabeld aan, log in op de web interface en kijk bij network of je ergens een VLAN id kunt invullen.

Je hebt VLAN 300 nodig en connectie type DHCP.

Mocht je er niet uitkomen, kan je dan eens wat foto's delen van de pagina waar je VLAN instellingen kunt toepassen.

dankje voor de tip na zoeken heb ik mijn probleem gevonden ik moest 802.1Q Tag aanvinken en het werkte 

en jij al helemaal bedankt wand een ander/zelfde uitleg van jou heeft me wel geholpen met de VLAN 300-0

Reageer