Skip to main content
  • 1,924 Topics
  • 18,599 Reacties
1924 Topics
Technische vragen
Beste, Na een lang gesprek met de klantenservice ben ik geen stap verder gekomen omdat hun hier niet voor opgeleid zijn… Om een lang verhaal kort te maken mag ik dus de vragen aan de “community” stellen, ik vind dit een beetje vreemd proces maar prima. Als nieuwe klant zijnde zal dit wel “normaal” zijn, ik ben gewend bij andere aanbieders dat dit voor jou word uitgezocht door de klantenservice of technische dienst en niet door jou zelf. Even goed… Mijn vragen zijn als volgt; Ik heb de volgende router “ZYXEL D5401-B1 (Zyxel T-54)”. Vraag 1: Hoe stel ik de gebruikstijden in / hoe zet ik automatische updates uit? Bijna elke nacht om 00:50 tot 01:05 verbreekt mijn verbinding, na de logbestanden bekeken te hebben zie ik staan dat er een firmware upgrade word uitgevoerd. De ene nacht word deze alleen “pre-fetched”, en de andere nacht daadwerkelijk geforceerd uitgevoerd “force-upgrade”. Vraag 2: In mijn veiligheidslogboek zie ik honderden meldingen over een “PING OF DEATH ATTACK”, ik heb hier zelf nog geen last van in de zin dat mijn internet het prima doet. Maar ik krijg hier uiteraard wel vraagtekens bij. Vraag 3: Momenteel heb ik een statisch IP adres, graag wil ik een dynamisch IP adres. Hoe kan ik dit aanvragen / veranderen. Ik heb van Vraag 1 & Vraag 2 een aantal logs bewaard indien deze gedeeld moeten worden voor nader onderzoek, graag hoor ik of dit gewild is of overbodig is. Aannemend dat jullie op afstand inzage hebben in de logbestanden van de router. Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet,bvhalen
Zyxel WAP6807 geen stabiele verbinding (bekabeld)
ik heb nu een paar weken een t-mobile glasvezel verbinding en daar ben ik opzich blij mee, echter ben ik ook van mijn eigen mesh systeem overgstapt naar de wifi+ setup van t-mobile zelf. Wat ik nu merk is dat mijn access point vaak verbinding verliest met mijn chromecast/google-tv, mijn tv hangt ± een meter of 4 van mijn AP. Dit is wat ik heb gedaan om te kijken of het helpt AP verplaats naar 1 meter van mijn TV (zelfde resultaat) AP met kabel aangesloten op de router, eerst via mijn thuis switch, later direct. (zelfde resultaat) Google-TV geeft singal strenght perfect, om vervolgens geen connectie meer te hebben met Wifi Heb een paar andere channels geprobeerd maar dat maatk ook niet uit (uit die channel check uit het modem wordt ik ook niet veel wijzer, blijkbaar kiest hij zelf het enige kanaal met 5 AP's terwijl ook lege kanalen zijn…. maar goed daar gaat het nu even niet om. Google-tv met kabel aangesloten op het AP, die nog met kabel direct aan mijn router hangt.(zelfde resultaat) hij is om de paar minuten een paar seconden tot halve minuut internet connectie kwijt, maar ik krijg geen network issue melding, dus ik ga er van uit de het netwerk zelf (aka LAN) gewoon ok is nog, alleen internet wil niet. Voor mij het AP nu redelijk zinloos, qua settings kan ik eigenlijk ook niets vinden aangezien de opties nogal beperkt zijn zowel in de router als het AP zelf. Heeft iemand vergelijikbare problemen en of enig idee wat te proberen?
Ik wil casten zonder lasten!
Wat is het toch heerlijk dat je met de Chromecast volop kan genieten van jouw favoriete serie, YouTube filmpje of film. Het is dan pas echt heerlijk als je geen problemen ervaart terwijl je aan het streamen bent. Heb jij die wel? Dan is dit hét topic voor jou. Met sommige tips zijn enkele castingproblemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Zit jij net helemaal klaar met jouw popcorn, ijskoude pilsje en een warm dekentje – krijg je opeens problemen met de Chromecast. Nee he?! Maar laat niet gelijk jouw emoties de baas worden en kijk eerst eens of deze tips hun vruchten afwerpen. Ik zet speciaal voor jou 6 oplossingen op een rijtje die werken bij verbindingsproblemen, geen beeld of geen geluid. Oh hold on: Eerst even kort wat voorwaarden van tevoren: Maak jij wel gebruik van de laatste versie/firmware? Check dit altijd eerst even. Heb jij de Google Home App wel gedownload om gebruik te kunnen maken van de Chromecast? Het klinkt misschien voor de hand liggend, maar niet iedereen is hiervan op de hoogte. En doorrr! Reset de Chromecast Probeer eens met een reset van de Chromecast het probleem te tackelen. Dit doe je als volgt. Druk de knop op de Chromecast minimaal 25 seconden in. Wanneer je helemaal geen beeld hebt, kun je zelfs de knop voor 40 seconden ingedrukt houden. En, heeft dit het probleem verholpen? Check of jouw telefoon de boosdoener is Probeer jouw telefoon eens opnieuw op te starten. Wellicht is jouw telefoon de boosdoener en werkt het weer als een tierelier als jij een herstart hebt uitgevoerd. Werkt het na de herstart nog steeds niet, kijk dan of het op een andere telefoon wel werkt. Herstart het modem De problemen kunnen natuurlijk ook te maken hebben met het modem als het bijvoorbeeld niet lukt om een verbinding te maken. Voer dan een herstart van het modem uit. Dit doe je als volgt: Trek de stekker uit het modem of de router. Wacht 20-30 seconden. Stop de stekker er weer in en start het modem op. Wacht een paar minuten zodat het modem kan opstarten. Probeer opnieuw om via wifi met de Chromecast te verbinden. Vraag het de Helpdesk Heb jij al contact geprobeerd op te nemen met de Helpdesk van Chromecast? Houd er wel rekening mee dat dit een Engelstalige helpdesk is en dat is niet voor iedereen weggelegd. Toch kunnen zij jou soms nét even verder op weg helpen en ben jij sneller van alle problemen af. Stel de wifi juist in Niet alle Chromecast versies kunnen streamen op 5GHz. Zo is de eerste versie van Chromecast alleen compatibel met 2.4GHz. Stel daarom het modem in op 2.4GHz via de instellingen van het modem. Bonustip van mij voor jou Laat jouw verbinding wat te wensen over? Dan kun je een Chromecast Ethernet-adapter aanschaffen om je Chromecast rechtstreeks op je router aan te sluiten en zo een snelle en betrouwbare verbinding tot stand te brengen. Op deze manier krijg je weer een stabiele verbinding én beter beeld, yay. Blijf jij problemen houden? Lees dan hieronder welke informatie jij dient aan te leveren in een topic, zodat wij ermee aan de slag kunnen. Óf meld al deze informatie hieronder en dan pakken wij het direct op. Wat balen dat de bovenstaande oplossingen niet het wondermiddel voor jou waren. Als jij de onderstaande informatie in een eigen topic of reactie kunt verwerken, dan kan onze technische dienst hiermee aan de slag: Welk merk tv en welke versie heb je? Welk merk telefoon/tablet en welke versie heb je waarmee er wordt gestreamd? Welke Chromecast versie en firmware wordt er gebruikt? Merci, zo weten wij genoeg! Wat is het toch fijn dat er voor de meeste problemen oplossingen zijn, toch? Wil jij nóg meer lezen over de Chromecast? Dat kan, wij hebben er eerder ook een heel artikel aan gewijd. Hier lees je hoe jij optimaal gebruik maakt van jouw Chromecast!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen