Beantwoord

Hoge ping,Jitter, Package loss, Slechte Wifi

  • 16 February 2024
  • 12 reacties
  • 107 Bekeken

Reputatie 2

Maar even een eigen topic gemaakt omdat het lijkt alsof er aan mijn zijde niets meer gebeurd,

Ik weet dat de zaak loopt en er is een Firmware upgrade geweest.

 

Maar ik gebruik de T-56 niet. Er lijkt geen enkel verschil te zijn tussen het gebruik van de T-56 of een andere router.

Het package loss en jitter probleem blijft aanwezig. Ook is de WiFi echt dramatisch, welke router ik ook aansluit. De afstand naar mijn laptop & TV is nog geen 3 meter en krijg bufferende video’s, blokkerig beeld en dramatische snelheden.

TV kijken is simpelweg niet te doen. Haper, blokkerig beeld en vreemde flitsende zwarte balken langs de zijkanten van het beeld.

Thuiswerk via WiFi is ook vrijwel niet te doen. Excel bestanden openen duurt gewoon 5 tot 10 minuten.

Ik heb op 29 januari een mail gehad dat ik binnen 3 werkdagen antwoord op mijn zaak krijg maar 18 dagen later nog altijd niets.

 

Ben eigenlijk wel op het punt dat het genoeg is geweest. Zie geen oplossing komen.

Hiervoor bij Caiway met de zelfde apparaten geen enkel probleem gehad. Kan niet aan mijn zijde liggen.

 

Is er nog iets dat jullie kunnen doen? Anders wil ik graag kostenloze opzegging aanvragen.

 

icon

Beste antwoord door Ishana van Odido 18 February 2024, 13:04

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @alexsdam, goed dat je contact opneemt! Ik heb het meteen nagekeken en ik zie dat mijn collega Teresa het inderdaad op 29 januari heeft doorgezet naar de technische dienst. Omdat dit ingewikkelder ligt dan verwacht is dit doorgezet naar de Technical Service Desk. Deze afdeling houdt zich bezig met complexere netwerkissues en storingen. Zodra er meer informatie bekend is, zul je het van ons horen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reputatie 2

Ik begrijp het, maar ondertussen is het sinds december al een verschrikking.

Tv kijken kan niet fatsoenlijk, gamen niet.

Moet ook te pas en te onpas de router resetten omdat 1 van de apparaten dan geen connectie krijgt.

Er werd aangegeven dat de nieuwe firmware de oplossing geeft maar het heeft niets verbeterd.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @alexsdam, zou je eens WinMTR kunnen downloaden en een tracer willen laten lopen? Wellicht kunnen we daar zien waar het precies mis gaat. 

Reputatie 2

Op welk host adres doe ik dat? Heb onderstaand van jullie website gehaald.

Maar package loss ziet er wat vreemd uit? 

 

Reputatie 7
Badge +9

Bij host moet je het IP-adres invullen wat omhoog komt bij ; tracert 8.8.8.8 bij de 2e hop @alexsdam

 

Reputatie 2

Zie onderstaand:

 

Reputatie 7
Badge +9

Super @alexsdam! We hebben de nieuwe firmware gepushed naar het modem. Zou je er toevallig nog één kunnen laten runnen naar het IP-adres en naar 8.8.8.8? Wellicht zien we dan al verschil. Zo niet, dan zet ik het door naar onze technische dienst.  

Reputatie 2

Super @alexsdam! We hebben de nieuwe firmware gepushed naar het modem. Zou je er toevallig nog één kunnen laten runnen naar het IP-adres en naar 8.8.8.8? Wellicht zien we dan al verschil. Zo niet, dan zet ik het door naar onze technische dienst.  

 

Thanks, was in de veronderstelling dat die al naar iedereen gepushed was.

Ik zal vanavond het programma laten lopen, neem aan dat ik de modem eerst van stroom af moet halen?

Reputatie 7
Badge +9

Nee nog niet, we beginnen 5 maart met het uitsturen van de eerste batch T-56's @alexsdam. Het modem is als het goed is automatisch gereboot. Je kunt in het modem kijken of de nieuwe firmware erop staat, dit kun je herkennen aan B10 in de naam! 

Reputatie 2

Hi Tommie,

Zie onderstaand:

 

Reputatie 2

Nog een 2e test gedaan.
Jitter blijft een issue met gamen in ieder geval. Ping spikes lijken er nog te zijn, wel minder frequent.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @alexsdam, bedanbkt voor alle testen!

Ik heb alle screenshots in het onderzoek meegenomen. Hopelijk helpt dit met het opsporen van het probleem. 

Reageer