Beantwoord

ASUS ROG Rapture GT-AX6000

  • 20 February 2024
  • 4 reacties
  • 94 Bekeken

Hallo, is deze router te gebruiken met odido? Ik wil deze router graag kopen, maar ik kan nergens op internet vinden, of er iemand het werkend heeft, op het odido netwerk. MvrGr, Danny

icon

Beste antwoord door Danny11394858 28 February 2024, 18:23

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Danny11394858 

Na wat speuren op het internet kwam ik de handleiding tegen en er zou ondersteuning moeten zijn voor VLAN dus hij zou het moeten doen :

handleiding (Engels)

Je hebt hierbij VLAN 300 nodig en connectie type automatic IP.

Bedankt voor je reactie!

Sorry, ik had nog wat duidelijker moeten zijn. Ik had de handleiding zelf ook al geraadpleegd, maar als ik op "zoeken" naar "VLAN of V-LAN" invul, zie ik niks staan in de handleiding. Als ik "LAN" bij "zoeken" invult, zie ik wel resultaten van LAN.

 

Maar misschien dat het toch een andere router van ASUS gaat worden, een 2023 model van rond de € 150 en dan 2 stuks, 1 voor de eerste verdieping en 1 de begane grond. Is het zo dat alle moderne en de hogere segment routers sowieso "VLAN" ondersteunen?

Reputatie 7
Badge +15

@Danny11394858 

In de meeste Asus router moet je het volgende doen :

Klik links op LAN, klik op IPTV, vul 300 in bij internet VID en sla dit op. Ik kwam wel het scherm met links LAN tegen.

Ook kan je bij Quick setup kiezen voor connectie type automatic IP en wellicht kan je daarna een VLAN ID opgeven?

Hallo @Danny11394858 

Na wat speuren op het internet kwam ik de handleiding tegen en er zou ondersteuning moeten zijn voor VLAN dus hij zou het moeten doen :

handleiding (Engels)

Je hebt hierbij VLAN 300 nodig en connectie type automatic IP.

 

Het is de ASUS TUF Gaming AX6000 geworden. Daarna voor de instellingen 

"LAN" 

"IPTV" 

"SELECT ISP PROFILE" 

"MANUAL SETTINGS"

"INTERNET VID"

en dan erachter 

"300" invullen.

Daarna "APPLY" de router gaat dan opnieuw opstarten en dan werkt het.

 

Nogmaals bedankt voor alle hulp!

Reageer