Skip to main content
  • 1,425 Topics
  • 8,419 Reacties
1426 Topics
Activeren (e)Sim niet mogelijk
Mijn Unlimited abonnement loopt af op 16 oktober 2024. Ik heb deze door mijn partner laten overnemen en verlengd als Unlimited Samen met een nieuw toestel. Het toestel heb ik afgelopen donderdag 5 september opgehaald in Arnhem Presikhaaf. De jongen die daar werkte, zei dat als ik het toestel zou installeren m’n huidige nummer meteen zou werken als ik de eSim van mijn oude iPhone zou overzetten. Nadat ik de eSim had overgezet, wou de eSim niet activeren. Vervolgens gebeld met jullie klantenservice. De medewerker heeft meerdere sim swaps gedaan, en steeds vanuit hun kant geactiveerd. Echter bleef op het nieuwe toestel het netwerk niet actief. Na de zoveelste nieuwe eSim en activeren, zei ze dat ik de eSim van mijn oude telefoon moest verwijderen, daarna zou het moeten werken. Maar nog steeds geen resultaat, en nu helemaal niet meer bereikbaar op mijn nummer. Vervolgens die zelfde dag naar de Odido Shop Vijzelstraat Arnhem. Daar heeft de medewerker geprobeerd een fysieke simkaart te activeren. Zonder resultaat. De sim laat zich niet wijzigen en blijft na talloze sim swaps staan op de oude eSim van mijn oude telefoon. Vervolgens heeft de medewerker met jullie klantenservice gebeld en vervolgens een stapje hoger, geloof channel support (?). Daar gaven ze aan dat het systeem misschien was vastgelopen door de vele sim swaps. Even een paar dagen wachten, dan zou het wel weer werken. Zaterdag 7 september eerst gebeld met jullie klantenservice. Zij konden geen sim activeren, omdat ik geen sms meer kan ontvangen op mijn eigen nummer. Heb wel toegang tot de Odido app, maar activeren met eDIN zou niet voldoende zijn. Ik moest of paspoort kopie versturen of naar de shop gaan. Vervolgens in de shop, weer sim swap geprobeerd, zonder resultaat. Er komt een foutmelding dat het vanwege veiligheidsrisico niet mogelijk is sim te wijzigen. Sim blijft staan op de oude eSim van oude telefoon. Geen enkele fysieke of eSim laat zich activeren en koppelen aan mijn abonnement. De medewerker heeft vervolgens weer gebeld met klantenservice, channel support, vervolgens doorverwezen naar IT afdeling en nu is er een ticket aangemaakt door IT en wordt ergens deze week verder uitgezocht. Ik snap dat het nieuwe unlimited samen abonnementen pas ingaat op 17 oktober. Maar tot die tijd wil ik graag m’n oude abonnement gebruiken op mijn nieuwe telefoon. Wat gaat hier mis? En hoe krijg ik de simkaart geactiveerd op mijn nieuwe telefoon? Ik ben nu al dagen lang onbereikbaar. We gaan 14 september op vakantie, ik kan nu niks met mijn telefoon. Hoop dat iemand mij kan helpen. Groet Frank
Multisim Apple Watch werkt niet
Beste, Zoals ik terug kan lezen heb ik net als vele andere een bug in de achterkant bij odido die er voor zorgt dat ik het mobiele netwerk met een multisim voor mijn apple watch niet kan activeren. Ik heb alle suggesties uit de andere topics die jullie aanraden geprobeerd en 1,5 u met de klantenservice aan de telefoon gezeten en niets helpt. Dit probleem popt al zeker twee jaar bij mensen op. Zoals ik ook kan lezen, als alle suggesties niet werken wat hier dus het geval is, moet iemand van de it-afdeling dit oppakken. Ik kan alleen niemand van de it-afdeling bereiken, ik kan daar niet mee doorverbonden worden en moet hier zeker twee weken op wachten. Mijn vraag is als dit een bekende terugkerende bug is kan dit dat niet sneller opgepakt worden? Ik heb dit abonnement afgesloten specifiek voor de watch. Ik betaal nu abonnementskosten en kan de functie waarvoor ik dit abonnement heb afgesloten helemaal niet gebruiken. Ja de software versies zijn gecheckt, van mobiel, watch en provider, ja de aanbieders instellingen kloppen zijn up to date. Ja ik heb geprobeerd een esim aan te schaffen via mijn odido om zo de multisim te kunnen activeren, maar zoals bij een aantal andere blijft de pagina dan hangen en kan ik niet verder. Niet persoonlijk op een iemand die hier zit en zijn best doet; maar ik vindt het echt schandalig dat bijna 2u met de klantenservice aan de lijn moet zitten, aan hen moet uitleggen wat er speelt en dan ook nog twee weken moet wachten op ‘misschien een oplossing’ voor een welbekend terugkerend probleem. Zorg er aub voor dat ik gewoon vandaag of morgen gebeld wordt door de desbetreffende it-afdeling en dat dit gefixt wordt. Dit is niet oke. (Waarom er haast bij zit: De watch is voor mijn dochter (8j) ik wil niet dat zij een telefoon heeft, volgende week start ik met een nieuwe baan en is het van belang dat het werkt zodat ik in contact kan komen met haar na school. )

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen