Skip to main content
8060 Topics
verzoek tot verwijderen van bkr registratie
Op 20-08-2019 heb ik voor mijn dochter een telefoonabbonoment bij jullie afgesloten). Wij sluiten al jaren onze telefoonabbonomenten via T-mobile af en wij hebben verder nooit betalingsproblemen gehad. Helaas hebben wij voor het bovenstaande telefoonnummer een A codering (code 2) omdat wij destijds in de veronderstelling waren dat de maandelijkse termijnen via een automatische incasso gedaan werden. Wij hebben verder nooit doorgehad dat dit via een handmatige incasso moest gebeuren en hierdoor zijn er achterstanden ontstaan. Toen wij uiteindelijk bericht hebben gekregen van het incassobureau dat wij achterstanden op het telefoonabbonoment hadden en deze ter incasso is overgedragen, zijn wij ons kapot geschrokken. Ik heb het bedrag wat wij verschuldigd waren direct voldaan en hoopte dat het zo goed zou zijn. Nu hebben wij al heel lang de wens om een huis te kopen en dat is deze maand ook eindelijk gelukt. We hebben echt ons droomhuis gevonden en konden ons geluk niet op. Vandaag hebben wij echter van onze financieel adviseur vernomen dat er een A2 codering op mijn naam staat en als deze niet wordt verwijderd de hypotheek niet door kan gaan. U kunt wel begrijpen dat wij dit echt verschrikkelijk vinden en hopen dat dit toch nog omgedraaid kan worden. Ik kan u verzekeren dat er geen kwade opzet was en wij altijd netjes onze rekeningen betalen. Toen wij ons er uiteindelijk bewust van waren dat er nog een rekening open stond hebben wij deze ook direct voldaan. Omdat de codering in 2021 is geplaatst kunnen wij 5 jaar lang geen hypotheek afsluiten. Bijgevoegd vind je ook de e-mail van onze financieel adviseur met de uitleg en een deel van het acceptatiebeleid van de ING-bank dat de hypotheek echt niet doorgaat met een BKR codering (code 2). Omdat dit zo ontzettend veel invloed heeft op het verdere verloop van de hypotheekaanvraag en wij hierdoor jaren lang geen woning kunnen kopen hoop ik dat u de codering nog kunt herzien en deze verwijderd kan worden uit het BKR.
Slechte service
20 november bij de T-mobile winkel in Dordrecht geweest om te verlengen. Hadden de telefoon die ik wilde niet op voorraad en was nog niet leverbaar dus moest besteld worden, prima. Meneer in de winkel klikt rustig vanalles door zonder informatie te controleren. Bleek dus dat mijn oude adres nog stond ingevuld. Hier kom ik achter als de bestelling geplaatst is. Ik geef dit aan aan meneer, hij zegt: dat maakt niet uit, als je de track&trace krijgt kan je het leveradres aanpassen. Zonder dus überhaupt ook mijn gegevens meteen aan te passen in hun systeem. Krijg ik gister de track&trace, kan je dat adres dus helemaal niet aanpassen. Eerste mevrouw aan de telefoon van de klantenservice probeert me te helpen maar hangt halverwege opeens op. Tweede meneer van de klantenservice vond het niet zo'n probleem en ik moest maar afwachten. Met de boodschap: PostNL mag niet afleveren zonder jouw handtekening. Maar we kennen inmiddels allemaal PostNL wel, die bezorgers doen daar niet zo moeilijk over. Nou dat kon niet, zei meneer. Dat was het einde van dat gesprek. Persoon die op mijn oude adres woont is mijn ex waar ik nou niet bepaald goed mee ben, dus je kan begrijpen dat ik weinig zin heb om dit met hem te regelen. Dus nu moet ik maar afwachten wat PostNL straks met mijn dure nieuwe telefoon gaat doen en vervolgens ook maar weer afwachten hoe en wanneer ik dan wél mijn nieuwe telefoon ga krijgen.
afwijzing verlenging abonnement
Na jaren klant zijn van T-mobile (inc T-mobile thuis) Vinden ze me nu opeens niet meer kredietwaardig. Ik kreeg laatst een berichtje dat ik weer kon verlengen. Helemaal blij natuurlijk want dan kon ik weer een nieuwe telefoon uitkiezen. Tot mijn verbazing gaf t-mobile geen opties meer voor de oneplus toestellen. Erg jammer want ik ben erg fan geworden sinds ik bang Samsung over ben naar oneplus. Gelukkig kon dat wel via mobiel.nl dus geen probleem zo dacht ik. Dus ik vraag de verlenging aan, krijg ik opeens een mail dat mijn aanvraag afgekeurd is. Sim-only was wel een optie. Dus ik gelijk aan de telefoon hangen met de klantenservice maar die konden mij uiteraard niet helpen want ze mogen niks inzien. Het punt is, bij deze telefoon is het maandbedrag minder dan ik nu heb, ik heb een bkr check gedaan en daar is niks op te zien, ik heb geen betaalachterstanden en ben meer gaan verdienen. Ik heb dit ook aangegeven bij de klantenservice. Ik moest maar een formulier opsturen (per post want digitaal is blijkbaar niet mogelijk??) En dan wachten op antwoord. Het mooiste is nog wel dat als het dus niet mijn fout is, maar het is de fout van t-mobile dan krijg ik een code en met die code moet ik dan naar een fysieke winkel om een abbo af te sluiten. Dus zelfs als het niet mijn fout is wordt ik wel beperkt in mijn mogelijkheden, wat dus ook in houd dat ik dan niet voor de nieuwe oneplus kan gaan. Dan vraag ik mij af of T-mobile mij überhaupt nog als klant wil als je het zo onnodig moeilijk maakt.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen