Skip to main content

Gisteravond en vandaag de esim gedownload en geïnstalleerd via myt-mobile.nul. 
 

De simkaart geactiveerd echter blijft er continue de melding “Geen service” staan. Ik kom dus niet verder. 
 

Naar mijn weten heb ik alle stappen (meermaals) doorlopen. 
 

Graag hoor ik van u. 

Hoi @Gewal,

Ik zie terug dat je hier vanochtend contact over hebt gehad, maar dat het nog niet helemaal opgelost is. Mijn collega heeft dit in ieder geval voor je doorgezet, dus hopelijk is het allemaal snel geregeld! 

Als we je in de tussentijd ergens anders bij kunnen helpen, laat het gerust weten!


Ik heb dit probleem ook en heb T Mobile gebeld maar nog geen respons die iets oplevert. Er zou een technisch team contact opnemen maar dit is al drie dagen geleden.  Het is dan wel weekend maar drie dagen onbereikbaar is ook geen luxe. Je gewone sim wordt nl onmiddellijk gedeactiveerd… 
Een tweede esim testen kan ook niet want je kunt geen activatie sms meer ontvangen. 

  • Esim aangeschaft en geactiveerd staat ook actief e.d. in mn iphone. 
  • Maar blijft ‘geen serivice’ staan en ben dus niet bereikbaar en kan geen betalingen doen  … 
  • Aangeschaft omdat ik op Curaçao zit en dus een andere sim voor data wilde hebben. 
  • Ik vermoed dat het activeren via een roaming partner dus niet goed verloopt ? 
  • /persoonsgegevens verwijderd door Moderator]
  • Ik reageer of ben bereikbaar via whatsapp na 12.00 NLse tijd. (6.00 Cur tijd) 


    Alvast dank voor jullie hulp !  Henkjan

Hi @Henkjan de Krijger 

Ik zie dat je case in behandeling is bij onze technische afdeling. De specialisten gaan dit verder onderzoeken en zullen je voorzien van een terugkoppeling. Vaak nemen ze contact op binnen 7 werkdagen, maar dat is ook afhankelijk van het onderzoek. 

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt.


@Hajar  Dank voor je respons. Maar ik heb er natuurlijk niet heel veel aan 🙂 7 dagen ?!  

Ook vind ik het bijzonder dat ik via een community ingang moet gaan zoeken naar de status van mijn case. Dat is toch apart. Ik weet absoluut niet waar ik aan toe ben. Kan niet betalen of communiceren met Nederland. Mijn beide ouders van 75 jaar kunnen me niet bellen. En ergens via een forum geef je me dan een kleine snipper informatie die het eigenlijk alleen maar uitizichtlozer maakt omdat je even aangeeft dat het 7 dagen kan duren. Zo ga je  niet met klanten om. Ik geloof dat ik al meer dan 10 jaar klant ben en ook nog eens iedere maand 100 euro extra aan data verstook.. 

 

Net een nieuw aboonement genomen waar me gezien mijn buitenlands verblijf notabene werd aangeraden de Esim te nemen. 

Dus voordat je reageert. - Als je dat nog doet - Reageer dan iets waar je klant wat mee kan en niet met een loze statusmelding waar ik niets mee kan. 

 

Jammer. 

 

Groet, Henkjan de Krijger. 


Hi @Henkjan de Krijger 

Ik begrijp dat je direct een oplossing wilt, maar de technische specialisten moeten eerst dit onderzoek doen om de oorzaak te achterhalen en jouw een oplossing te bieden. Ik kan op dit moment niet anders dan je case bekijken en de status ervan delen en dat is dat je case nu in behandeling is bij de specialisten. 

Ik heb ook je 06-nummer verwijderd uit je bericht dit is een openbaar forum waarbij het niet handig is om je persoonsgegeven te delen dus houd daar rekening mee. Ik hoop in ieder geval dat er snel een oplossing komt!


Dank ik ben inmiddels ook met Webcare via Twitter in gesprek. Hoop dat daar iets uitkomt.  Ik vind het geen enkel probleem als mijn telefoonnummer ergens online staat. Iedereen kan en mag me bellen. Daar is het voor bedoeld.. 

 


Overigens wil ik niet ‘direct’ een oplossing . Ik ben al drie dagen bezig :) 


Opgelost. Ik had niets meer te verliezen want niet bereikbaar dus heb alles eraf gegooid en opnieuw esim aangeschaft en geïnstalleerd dit werkt. Die tip hadden jullie me ook kunnen geven ... Anyway. Bedankt!


Hoi @Henkjan de Krijger,

Fijn om te lezen dat je dit probleem op deze manier hebt op kunnen lossen! 

Wij adviseren dit inderdaad zelf niet, omdat dit ook fout kan gaan. Op dat moment kunnen mijn collega’s niets op afstand meer fixen en zou je langs een T-Shop moeten om dit op te laten lossen, wat in het buitenland natuurlijk niet gaat. Gelukkig heeft dit bij jou goed uitgepakt, daar ben ik blij om! 

Mochten we nog wat anders voor je kunnen betekenen dan horen we het graag.


Ik heb hetzelfde probleem, en de klantenservice heeft me totaal niet verder geholpen. Na de aanbevolen stappen wederom doorlopen te hebben zou ik worden teruggebeld, dit is helaas niet gebeurd. Ik moet zsm bereikbaar zijn, kan iemand mij verder helpen? 


Hallo @Mvdnoort 

Als je zo snel mogelijk weer bereikbaar wilt zijn dan kun je het beste morgen in de ochtend even langs een T-Mobile winkel gaan zodat ze (E)sim kunnen activeren en ook meteen zien dat jij (de contractant) het bent, hier via de community duurt het mogelijk iets langer.


Hi @Waqqas ,

helaas geen optie voor nu ivm werk.


Hallo @Mvdnoort 

Als je zo snel mogelijk weer bereikbaar wilt zijn dan kun je het beste morgen in de ochtend even langs een T-Mobile winkel gaan zodat ze (E)sim kunnen activeren en ook meteen zien dat jij (de contractant) het bent, hier via de community duurt het mogelijk iets langer.

Zelf loop ik tegen een soortgelijk probleem aan, doorverwijzen naar een winkel die in Deluxe uren open is ( 10:00 - 17:30 u ) is je kop in het zand steken. Meeste mensen werken tussen 08:00 en 18:00 u en in die tijd zijn jullie open voor slechts 7:30 uur. Als de winkel zo’n essentieel onderdeel is van de service, dan zou je er beter aan doen dat de winkel vanaf 07:00 u open is tot 19:00 u, dan hebben mensen voor / na het werk nog een optie op iets op te lossen…

….of je voegt email toe als verificatie mogelijkheid behalve SMS, want als je lijn niet werkt komt die SMS ook nooit aan…. snap je dat of is dat te ingewikkeld voor je ?  


Beste t-mobile medewerker,

Ik heb heb vanochtend mijn esim geactiveerd maar heb helaas geen service. Welke stappen kan ik nemen?

 

vriendelijke groet,


Hoi @Melmel7 

Als je langs een t-mobile winkel gaat kunnen ze je daar direct helpen.


Hallo,

ESim geactiveerd maar ook geen verbinding nog.

In mijn flip4 staat fysieke simkaart nog geregistreerd, ik dacht Esim te verwijderen en opnieuw te installeren maar dit lukt dus niet meer. Zie nu ook in de brief staan dat het eenmalig gescand kan worden. Graag ontvang ik nogmaals een Esim thuis opgestuurd. 

 

Groet,

Syed


Net e-sim geprobeerd te activeren maar krijg deze niet geactiveerd.

de qr code kan niet hergebruikt worden en kan niet in mijn T‑Mobile account omdat sms verificatie nu ook niet werkt.

Helaas is de klantenservice nu niet bereikbaar (slechte service).

Graag een oplossing.

 


Als dit proces niet goed gaat is het snelste om een t-mobile winkel te bezoeken. Een deel ervan is vandaag ook open. Neem legitimatie mee, simwissels zijn tegenwoordig zeer goed beveiligd i.v.m. spoofing.


Helaas niets in de buurt open.

 


Helaas niets in de buurt open.

 

Hoi @nielsicq, ik zou het via deze weg voor je kunnen oplossen, maar hiervoor heb je wel toegang nodig tot je My T-Mobile account. Als ik een nieuwe eSIM voor je bestel, staat er binnen een half uurtje een nieuwe eSIM voor je klaar via deze pagina: https://www.t-mobile.nl/my/toestel-en-sim. Daar kun je de QR-code weer scannen. Let op: als je deze hebt gescand, is het nog niet automatisch geactvieerd. Deze kun je via de bovenstaande link activeren, daarna staat alles goed gekoppeld en klaar voor gebruik. Begrijp ik het goed dat je geen toegang hebt tot je My T-Mobile account? Dan kun je het beste even langsgaan naar één van onze winkels. Dat is namelijk een snellere en gemakkelijkere optie. Neem gerust een kijkje op onze website: https://www.t-mobile.nl/winkels voor de dichtsbijzijnde winkel bij jou in de buurt. Vandaag zijn ze wel open en je kunt daar gelijk een nieuwe eSIM aanschaffen. Mijn collega's helpen je dan ook graag met het activeren en koppelen hiervan! 

 

Groetjes, 

Pharwin 


Ik heb hier ook al last van vanmorgen aangevraagd en geactiveerd maar geen services


Hi community! Er zijn al veel topics over het activeren van een eSim in het buitenland / geen bereik hebben na het activeren van een eSim, maar geen een geeft antwoord op mijn specifieke vraag. 

Ik ben de komende maanden in Amerika en heb hier een nieuwe telefoon gekocht waarop ik alleen eSim kan hebben. Daarom heb ik een eSim aangevraagd in de Odido app op mijn oude telefoon en op mijn nieuwe telefoon met de QR code ‘geinstalleerd’. Hij staat nu in mijn instellingen ook op ‘aan’. Echter, nu blijkt dat ik niks kan versturen of ontvangen op dit nummer. Ik heb wel een amerikaanse eSim waarmee ik gelukkig wel kan bellen en appen, maar ivm 2FA bij veel diensten inclusief Odido, wil ik mijn oude sim kunnen blijven gebruiken. De activatie van de eSim lijkt dus toch niet echt gelukt, en om hem via de app te ‘activeren’ (mocht dat toch nog niet gelukt zijn) moet ik een 2FA systeem doorkomen via sms of IDIN. Voor beide opties moet mijn oude nummer dus actief / bereikbaar zijn, en dat is niet zo. 

Ik kan hier nu zelf weinig aan doen, en omdat ik hier in Amerika zit kan ik ook niet zomaar even naar NL bellen en ben ik afhankelijk van deze community en de chat. Het is mij tot nu toe nog niet gelukt een echt persoon te pakken te krijgen dus vandaar mijn vraag hier. Ik kan gelukkig wel in de mijn Odido app, en er zitten hier T-Mobile winkels maar ik weet niet of zij mij kunnen helpen omdat het om een Nederlands nummer gaat, 

Zou iemand mij verder kunnen helpen? 


Hi community! Er zijn al veel topics over het activeren van een eSim in het buitenland / geen bereik hebben na het activeren van een eSim, maar geen een geeft antwoord op mijn specifieke vraag. 

Ik ben de komende maanden in Amerika en heb hier een nieuwe telefoon gekocht waarop ik alleen eSim kan hebben. Daarom heb ik een eSim aangevraagd in de Odido app op mijn oude telefoon en op mijn nieuwe telefoon met de QR code ‘geinstalleerd’. Hij staat nu in mijn instellingen ook op ‘aan’. Echter, nu blijkt dat ik niks kan versturen of ontvangen op dit nummer. Ik heb wel een amerikaanse eSim waarmee ik gelukkig wel kan bellen en appen, maar ivm 2FA bij veel diensten inclusief Odido, wil ik mijn oude sim kunnen blijven gebruiken. De activatie van de eSim lijkt dus toch niet echt gelukt, en om hem via de app te ‘activeren’ (mocht dat toch nog niet gelukt zijn) moet ik een 2FA systeem doorkomen via sms of IDIN. Voor beide opties moet mijn oude nummer dus actief / bereikbaar zijn, en dat is niet zo. 

Ik kan hier nu zelf weinig aan doen, en omdat ik hier in Amerika zit kan ik ook niet zomaar even naar NL bellen en ben ik afhankelijk van deze community en de chat. Het is mij tot nu toe nog niet gelukt een echt persoon te pakken te krijgen dus vandaar mijn vraag hier. Ik kan gelukkig wel in de mijn Odido app, en er zitten hier T-Mobile winkels maar ik weet niet of zij mij kunnen helpen omdat het om een Nederlands nummer gaat, 

Zou iemand mij verder kunnen helpen? 

Hallo @fsvangent, geen zorgen! Ik ga je hierbij helpen. Het klopt dat je hiervoor niet terecht kan in een Amerikaanse winkel van T-Mobile, zij helpen namelijk alleen klanten die in Amerika een abonnement hebben afgesloten en alleen wij kunnen je hierbij helpen! Als je de QR-code hebt gescand, staat de eSIM gekoppeld in je toestel. Deze dient alleen nog even geactiveerd te worden. Je gaf aan dat het niet zelf lukt om deze te activeren, door de Tweestapsverificatie. Kun je mij een privébericht sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik met je meekijken in je account of ik de eSIM voor je kan activeren! 

Groetjes, 

Pharwin 


Mij simkaart heb ik omgezet naar esim op dezelfde telefoon, alleen heb ik nu geen service en netwerk. De foutmelding geeft aan dat ik contact op moet nemen met de provider. Kunnen jullie dit oplossen voor mij?


Hallo @AnnetR, welkom op onze Community, ik help je graag! Ik heb gelijk met je mee zitten kijken en ik zie inderdaad dat je nu gebruikmaakt van een eSIM en dat deze ook is geactiveerd. Het gaat om simkaartnummer dit eindigt op ***6627. Maak je daar ook gebruik van? Had je na de activatie ook je toestel opnieuw opgestart? Dan zou het moeten werken! 


Reageer