Skip to main content
7546 Topics
Spoedverzoek (medisch ernstige situatie): Nieuwe e-SIM/Simkaart nodig
Geachte heer/mevrouw, Ik bevind me momenteel in een zeer urgente situatie. Mijn telefoon is onlangs kapot gegaan en had een e-SIM. Ik probeer al enige tijd een nieuwe SIM-kaart aan te vragen, maar ik kan niet meer inloggen op mijn account omdat ik geen SMS-berichten kan ontvangen voor de verificatie. Het contract van mijn mobiele telefoon staat op naam van mijn vader vanwege de familievoordeel regeling bij Odido en ik vroeger bij hem op hetzelfde adres woonde, maar ik heb een eigen nummer en account waarop mijn e-mailadres en adres staan geregistreerd. Mijn nummer is gelinkt aan mijn e-mailadres (wat mijn naam bevat) en ik heb al jaren een abonnement bij Odido. Het zou duidelijk zichtbaar moeten zijn dat dit mijn nummer is en dat ik hier wel een nieuwe SIM of e-SIM voor moet kunnen aanvragen. Tot nu toe heb ik medewerkers gesproken die totaal niet behulpzaam en begripvol waren. Ik hoop nu eindelijk iemand te bereiken die wel bereid is mij te helpen. Ik ben ernstig ziek en heb hierdoor al veel vertraging opgelopen. Ik kan niet inloggen bij mijn zorgportaal omdat ook dit via SMS-verificatie gaat. Hierdoor heb ik grote problemen met communicatie en ben ik niet bereikbaar voor belangrijke telefoontjes. Na veel moeite heb ik gelukkig morgen een afspraak in het ziekenhuis kunnen maken, waar ik hoor welke behandeling ik krijg. Dit zal hoogstwaarschijnlijk een ingrijpende operatie op korte termijn zijn. Omdat ik alleen woon, heeft mijn huisarts benadrukt dat ik met spoed mijn telefoon weer werkzaam moet krijgen. De problemen en vertragingen die ik hierdoor ondervind, kunnen levensbedreigend zijn. Mijn vader is vaak langdurig in Japan, is erg oud en heeft zelf veel gezondheidsproblemen. Ondanks dat, weet ik zeker dat hij, zodra hij hoort over mijn aankomende operatie, zo snel mogelijk actie zal ondernemen om dit te regelen. Hij kan zelf contact opnemen via telefoon, en is hopelijk in staat naar de winkel te gaan in het geval dat nodig is, of een e-mail sturen, maar door de staat van mijn gezondheid kan ik hier niet op wachten. Bij een telefonisch contact met een van uw medewerkers werd mij verteld dat een nieuwe e-SIM naar mijn e-mailadres gestuurd kan worden. Of een nieuwe simkaart naar mijn adres. Ik verzoek u daarom dringend om mij zo snel mogelijk te helpen met het verkrijgen van een nieuwe e-SIM of SIM-kaart naar mijn adres te sturen, of hulp bij het kunnen inloggen van mijn account. Ik kan benodigde vragen die horen bij het abonnement en account beantwoorden en informatie verstrekken over mijn vader om dit proces te versnellen. Alvast heel hartelijk bedankt voor uw spoedige hulp en begrip.
Vernieuwingen op Mijn Odido omgeving
Goed nieuws: vanaf nu heb je je mobiele abonnement(en) en je Internet + TV abonnement in een vernieuwde Mijn Odido omgeving. Zo heb je na één keer inloggen voortaan al je gegevens overzichtelijk bij elkaar. Ook met een Internet + TV abonnement van Odido kun je vanaf nu gebruikmaken van de handige Mijn Odido app! We gaan onze Mijn Odido omgeving (online en de app) veranderen en in dit topic vind je meer informatie over wat er gaat gebeuren en wat dit voor jou betekent. (TIP: de afbeelding is NIET klikbaar) INLOGGEN: Log in op je persoonlijke Mijn Odido omgeving. Per wanneer ga ik over? De komende tijd zetten we klanten in groepjes over op het verbeterde Mijn Odido. Je hoort vanzelf wanneer je aan de beurt bent, hier hoef je niets voor te doen. Beter beveiligd Met tweestapsverificatie (2FA) zijn je gegevens en producten in Mijn Odido beter beveiligd. Zet je het vandaag nog aan? Samen of apart Je beslist zelf of je je abonnementen wilt samenvoegen in Mijn Odido. Log je liever voor elk abonnement apart in? Kies dan voor elke login een ander e‑mailadres. Want je e‑mailadres is je gebruikersnaam. Als je alleen een abonnement voor Internet + TV hebt, is samenvoegen minder interessant. Je kunt wel ook gebruik maken van de Mijn Odido app voortaan. Ook daarover ontvang je een e-mail als je aan de beurt bent. Let op: samenvoegen kan alleen met abonnementen op jouw naam. Abonnementen van iemand anders kun je niet toevoegen. In één keer klaar Log je nu al in met dezelfde gebruikersnaam voor beide abonnementen? Dan heb je toch nog twee verschillende omgevingen. In het vernieuwde Mijn Odido heb je via een enkele inlog al je abonnementen en gegevens overzichtelijk bij elkaar. En wil je je privacy-instellingen of gegevens wijzigen? Dan doe je dat in één keer voor al je abonnementen. Lukt het je niet om in te loggen in Mijn Odido (Internet + TV) of kun je alleen inloggen in Mijn Odido (mobiel) volg dan de stappen uit dit topic: Inloggen Mijn Odido lukt niet!
Double charged phone subscription - ended up with 2 phone numbers?
Here’s a summary of my situation. Odido has been charging me another new phone subscription while I indicated in my phone order that I want to retain my old phone number. I tried to call the customer service but she said there’s nothing she could do to help. The said new contract was sent to my Promotion mailbox. All documents were in Dutch and the store staff at that time did not tell me that there will be a new phone subscription with the new phone? I went to the same store and they also refuse to help, I feel unfair to pay for what I did not give consent and feel severely mistreat.​​​​​​ Here is the timeline of event that happened: Tele2 Subscription Type: Mobile Sim-only Subscription Number: XXX Current cost: 17,50EUR/month for 10GB On April 20 2022, I started my contract with then-Tele2 and keep my original phone number as XXX. The contract term was 2 years, which is destined to expire on April 19 2024. Recently, I have extended my contract to another 2-year term, it is said to start from April 20 2024 and end by April 19, 2026. The contract is in Dutch. T-Mobile Subscription Type: Tablet Unlimited GB Number: XXX Current cost: 26,43EUR/month for Unlimited data subscription, it was 25,00EUR/month to begin with On July 27 2023, I signed up for another contract with then-T-Mobile for a data subscription, dedicated for my 5G wifi router. This is a 2-year term contract, which started from July 27 2023 to July 26 2025. The contract is in Dutch. Phone Subscription Type: iPhone 15 purchase Date of order: September 15, 2024 Date of pick-up: September 22, 2024 I signed up for the phone subscription with my current phone number XXX, this was communicated clearly with the store staff and indicated in the online order. The store staff asked if I wanted to keep my number, I said yes. He then later gave me a sim card with a note to wait for the future notice from Odido, since Tele2 and T-Mobile were in the process of merging and rebranding, I was told to use the Odido sim-card when the transition was done. There was no indication that I will have a new phone number. In the forwarded email, you can find the confirmation from Odido that I have requested a number retention (date of Odido email - September 15, 2023). All the contract and document are in Dutch. Overcharge Period From the date I got the new phone, there was no transaction regarding the monthly cost of the device. Until there were some strange subscriptions starting from March 1 2024. Beside the regular invoice for mobile and tablet data subscription, Odido has been charging me a new package with the new mobile number XXX On March 1 2024, 109,21EUR was deducted from my account without neither any invoice sending to email nor transaction recorded in Odido app On April 2 2024, 55,50EUR was deducted without neither any invoice sending to email nor transaction recorded in Odido app On April 30 2024, another 55,50EUR was deducted without neither any invoice sending to email nor transaction recorded in Odido app [Don't post phone numbers and other personal information in your topic. A topic is public for everyone to see]

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen