Skip to main content
  • 1,125 Topics
  • 5,807 Reacties
1124 Topics
T-Mobile Beheer account bedrijf gekaapt + simswap + 5x iPhone 13 besteld
Gisteren is het T-Mobile Beheer account van het bedrijf van mijn ouders gekaapt. Een medewerker kon ineens niet meer bellen, waarna bleek dat er een simswap had plaatsgevonden en dat telefoonnummer dus “gekaapt” was. Na een telefoontje met de klantenservice is de betreffende simkaart direct geblokkeerd. Na dat gesprek wilden we proberen in te loggen op de T-Mobile Beheer omgeving, waarbij we merkten dat het wachtwoord niet meer werkte. Daarom had ik een nieuw wachtwoord aangevraagd, waarna de melding verscheen “het tijdelijke wachtwoord is naar d*********6@o****k.com gestuurd” (met de sterretjes erin, dus we konden uiteraard niet het hele e-mail adres zien). Dit e-mail adres is niet het domein van het bedrijf, dus er gingen gelijk alarmbellen rinkelen, waarna we direct weer de klantenservice hebben gebeld. Na uitgebreide verificatie met de klantenservice hebben ze het hele e-mail adres opgenoemd - het blijkt dus dat de hackers een e-mail adres met mijn naam erin hadden gemaakt, eindigend op @outlook.com. Vervolgens hadden ze de klantenservice gebeld en het e-mail adres aan laten passen naar dit adres, met de reden dat “de medewerker van wie het oorspronkelijke e-mail adres was, niet meer werkzaam is bij het bedrijf”. Een asociale actie, maar wel slim, dat moet ik ze nageven. Als klap op de vuurpijl bleek ook nog eens dat er 5 nieuwe iPhone 13’s (!!!!) waren besteld om af te leveren op een adres in Rotterdam. Betaling bij eerstvolgende factuur en de rest via maandelijkse afbetaling. Deze stonden voor morgen gepland bij AMP, dus kon de T-Mobile medewerker nog net op tijd annuleren. Inmiddels is er een case aangemaakt voor de afdeling fraude, en omdat de betreffende bestellingen zijn geannuleerd is de schade gelukkig beperkt gebleven. Ik deel dit met name om anderen te waarschuwen - hierbij een aantal opmerkingen en een vraag: Op het bedrijfsaccount is “uitgebreide verificatie” aangezet. Telkens als er naar de klantenservice gebeld wordt namens het bedrijf, worden extra controlevragen gesteld. Advies van de medewerker was tevens om fysiek naar een T-Mobile winkel te gaan en daar een “wachtwoord voor de klantenservice” in te laten stellen, dus als we dan de klantenservice bellen moet altijd dat wachtwoord worden gegeven voordat men verder kan gaan. Vraag: krijgt T-Mobile Beheer, net als My T-Mobile, binnenkort ook tweestapsverificatie? We vermoeden dat de hacker het wachtwoord van Beheer in handen heeft gekregen en daarmee de simswap heeft uitgevoerd, waarna de volgende stappen makkelijker werden. Met 2FA zou dit al veel moeilijker zijn geweest Eind goed, al goed. Maar ik hoop dat dit anderen in de toekomst bespaard kan blijven, bijv. door zaken als 2FA standaard uit te rollen voor (zakelijke) klanten en klanten proactief te informeren over de mogelijkheden om hun account beter te beveiligen.
Dubbele onverwachte betaling E-SIM
In 2020 een E-SIM aangevraagd aangezien ik meerdere, tot op dit moment, klachten had met het netwerk als ik een dubbele simkaart aan had staan. T-Mobile adviseerde mij om een E-SIM aan te vragen omdat het mogelijk kon helpen met een stabielere netwerk ontvangst. Helaas niet geholpen maar wel betaald voor een E-SIM eenmalig. Op 8 April 2021 een nieuwe telefoon gekregen en via de T-Mobiel app een nieuwe E-SIM aangevraagd (0,00EUR) en ontvangen via de e-mail. De nieuwe E-SIM activeerde niet dus geprobeerd om via de T-Mobile app een nieuwe E-SIM aan te vragen. Dit lukte niet omdat er al een “actief” was.. maar dit was nog steeds op mijn oude telefoon. Na een aantal uur wachten nog steeds een actieve verbinding op mijn oude telefoon dus maar besloten om E-SIM van nieuwe telefoon te verwijderen zonder deze geactiveerd te hebben. Plotseling na een halfuur na het verwijderen valt de verbinding op mijn oude telefoon weg en op beide telefoons geen E-SIM/bereik. Via de T-Mobile app proberen een nieuwe E-SIM aan te vragen, lukte niet en nu zonder bereikbaar te zijn naar T-Mobile winkel om te vragen wat de opties waren. Konden niet helpen want contract stond niet op mijn naam. Opnieuw contact opgenomen en op advies maar naar T-Mobile winkel gegaan om een E-SIM aan te vragen in de winkel. Nu tot verbazing op mijn factuur niet 1, maar 2! betaling voor “Vervangen SIM (My T-Mobile) terwijl een vervanging SIM op de applicatie 0,00EUR is.. Na telefonisch contact gehad met de klantenservice vandaag kon er maar 1 worden gecrediteerd omdat de 2de E-SIM voor eigen rekening is. Dus momenteel moet ik een betaling doen voor een nieuwe E-SIM terwijl de “eerste” E-SIM nooit actief is geweest? Ik ben hier niet tevreden mee en wil graag weten wat de oplossing gaat zijn aangezien ik nu extra kosten heb terwijl de activatie fout ging bij T-Mobile.

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen