Skip to main content
  • 355 Topics
  • 2,882 Reacties
355 Topics
Odido Klik en Klaar
Hoi. Ik woon in een buitengebied en had KPN. Hele lage snelheden, maar wel stabiel. 2 kinderen mobieltjes, vrouw en ik ook. Verder setup met Xbox / Playstation etc. etc. Ik heb ook 2 wifipunten er bij gedaan in de huiskamer en verderop in het huis. Eerste week ging gewoon goed, maar nu na langer gebruik blijft het maar uitvallen. Met uitvallen bedoel ik Het blijft constant disconnecten met de telefoons. Dan moet ik via de achterkant resetten werkt het eventjes en dan klapt het er weer uit. Bij KPN was dit eigenlijk nooit. Heeft er al toe geleid dat ik 2x extra Lebara moest betalen omdat de mobieltjes van de kinderen op hun data schoten. Aangepast inmiddels zelf dom niet aan gedacht dat het uit zou vallen De kinderen klagen dat ze uit Roblox gegooid worden. Via mijn Odido unlimited mobiel abonnement een hotspot maken lost dat op, maar ik ben 1 niet constant thuis en 2 het zou moeten werken Ik werk ook soms thuis en dan is het ook af en aan Mijn Xbox op een vaste lijn is drama omdat die niet open staat. Op de Wifi doet die het wel maar is enorm traag. Maar ik weet dus niet hoe ik die Xbox dan open NAT moet krijgen, heb wel e.e.a. gelezen maar graag een uitleg. Ik weet niet of het mogelijk is dat een monteur langskomt of dat het remote gefixed kan worden want volgens de kaart zit ik uitstekend in het 5G en de snelheiden waren makkelijk 5 to 7 keer sneller dan KPN. Echter als het niet werkt is dat niet handig. Of als ik een andere router moet kopen ook best. Ik bespaar mij nu haast 50€ per maand tov KPN.
Klik en Klaar problemen
Goedemiddag! Eind 2024 zijn mijn partner en ik verhuisd naar een klein dorpje in Friesland. Geen glasvezel en regulier internet zou slechts snelheden van zo'n 60 mbit/s en 9mbit/s halen. Vandaar gekozen voor Klik en Klaar. Omdat mijn thuiswerkplek zich op flinke afstand bevindt van de zitkamer, waar de tv en het modem staan, was het signaal op de werkplek te zwak. Dit heb ik inmiddels opgelost door er een TP-link setje tussen te zetten. Het bevreemdt mij wel dat ik eerst wekenlang heb geprobeerd extra wifi punten te bestellen (via de website, de app, servicepunt in Odidowinkel) en dat de klantenservice mij vertelde dat het onmogelijk was om bij mijn Klik en Klaar abonnement extra wifi punten te bestellen, terwijl ik hier verhalen lees van medeklanten die wel dergelijke punten hebben weten te bemachtigen. Ik vind het lastig om heel enthousiast te zijn over Klik en Klaar. Er worden goede snelheden bereikt, maar de stabiliteit laat te wensen over: regelmatig valt de snelheid een paar seconden volledig weg. En daarnaast zijn er dagelijks problemen om met apparaten überhaupt verbinding met de wifi te maken. Met als resultaat: de telefoons en ipads gaan standaard via de databundel van het mobiele abonnement, thuiswerken wordt vermeden en 's avonds een serie op de bank of radio luisteren via internet gaat zeer haperend en dus frustrerend. Waarschijnlijk zijn er in de voorgaande topics al handige tips uit de doeken gedaan, maar om eerlijk te zijn gaan veel tips mijn pet te boven. Wij zijn absoluut niet technisch en hoopten met Klik en Klaar een simpel systeem in huis te halen. Verder dan regelmatig de stekker uit het stopcontact en er weer in, zijn we niet gekomen. Is er iets wat wij kunnen doen om meer uit ons abonnement te halen? Alvast dank voor het meedenken!
Waardeloze WiFi [Odido Klik & Klaar - Zyxel NR5307]
Sinds een week of twee Odido Klik & Klaar in huis. Het leek me wel mooi: eindelijk een beetje marktdisruptie voor dat dure, onbuigzame Ziggo. Installatie was fluitje van een cent en als het werkt, werkt het goed. Ik woon vrij centraal in Rotterdam en haal 500 Mbps down / 100 Mbps up. Je voelt 'm aankomen: de helft van de tijd werkt het niet. Na verloop van tijd klapt de WiFi in elkaar. Op werkdagen, weekenddagen, 's ochtends, ‘s avonds - het maakt niet uit. Ook een reboot van het meegeleverde Zyxel-modem is niet altijd voldoende om het weer aan de praat te krijgen. Het is dan bidden tot de internetgoden of het WiFi-signaal snel mag terugkeren… Het opvallende is dat het probleem iedere keer alleen in het WiFi-gedeelte zit: als ik een apparaat bekabeld aansluit tijdens zo'n periode werkt het top. Met andere woorden, het idee van 5G-internet thuis werkt uitstekend in de grote stad. Maar de meegeleverde Zyxel-box lijkt pure rommel als het op WiFI aankomt. Ik heb inmiddels het idee dat een router van de Action nog een stabieler signaal af zou kunnen geven. Wat is hier aan te doen, Odido? Ben geneigd op te zeggen als dit zo doorgaat. Achtergrondinfo: Tijdens zo'n episode branden de twee middelste lampjes gewoon blauw en de twee buitenste lampjes groen. Ik heb 2.4 Ghz en Mesh al uitgezet omdat dat door anderen hier aangeraden werd. Dit scheelt qua latency / ping spikes (had daarvoor vaak minimaal 40-50 ms, nu 19-20 ms). Maar blijkt geen oplossing te zijn voor het compleet eruit klappen van de WiFi. WPA3 uitgezet omdat dat ook hier werd aangeraden. Geen merkbaar verschil. Het probleem doet zich op alle apparaten voor (laptops, telefoons, tablets, TV, Xbox, etc). Dekking is uitstekend en de Zyxel staat op de plek die volgens de Klik & Klaar-app het meest ideaal zou moeten zijn - en in de vensterbank voor het raam. Nogmaals, het probleem zit niet tussen zendmast en Zyxel want bekabeld werkt alles uitstekend.
Klik en Klaar Slecht beeld.
Ik heb nu 2 dagen klik en klaar internet. Eerste lampje groen, 2e en 3e blauw en 4e groen. Via de app staat alles goed ingesteld en op onze mobiel is het prima te doen. Echter als wij streamen naar de chromecast is het beeld blokkerig. Zowel via Videoland, Youtube als Ziggo Go. Alleen viaplay geeft prima beeld. Af en toe doet videoland het prima maar switcht het steeds naar blokkerig beeld. Bekabeld gamen op de XBOX loopt ook vaak vast. Heeft iemand tips voor instellingen? Ik heb zelf voor odido gewerkt 3 jaar lang en de instellingen die wij kregen in onze training heb ik al doorgevoerd maar dan wordt het alleen maar slechter. Heb de bandsteering uitgezet, wifi 6 uitgezet en de kanalen aangepast maar hiermee wordt alles slechter. Nu terug gezet naar fabrieksinstellingen en het gaat iets beter maar het beels blijft switchen. Mesh staat dus aan, wps staat aan en alles staat weer zoals in het begin met installeren. Ik heb ook geprobeerd om de simkaart in een 4G router te zetten en de instellingen (na tips van hier) op deze manier te zetten: naam: internet (eigen keuze) APN: fwainternet proxy: leeg poort: leeg gebruikersnaam: leeg wachtwoord: leeg MCC: 204 MNC: 16 Verificatietype: PAP Type toegangspunt: vul internet/default in, of kies voor internet APN protocol: IPv4 APN roaming protocol: IPv4 Maar dit werkt al helemaal niet! Uit ervaring weet ik dus dat bellen naar de klantenservice geen zin heeft omdat die letterlijk dezelfde training gehad hebben die ik ook gehad heb 😉
Hoge ping en packet loss tijdens piekuren – iemand dé oplossing in Amsterdam Geuzenveld?
Beste gamers/community, Ik loop al een tijd tegen een frustrerend probleem aan met mijn Klik & Klaar 5G-verbinding van Odido. Overdag game ik op mijn PlayStation 5 met een redelijk stabiele ping van 30-40 ms, maar zodra de avond begint (piekuren), stijgt die ping naar 300 ms of hoger. Dit maakt online gamen vrijwel onmogelijk, want ik schiet alle kanten op in de battlefield. 😓 Wat ik tot nu toe heb geprobeerd: DNS-servers gewijzigd naar zowel Google DNS (8.8.8.8 en 8.8.4.4) als Cloudflare DNS (1.1.1.1) → geen merkbaar verschil. Gamen via wifi of bekabeld → maakt geen verschil. Modem aan- en uitzetten → geen effect. MTU aangepast naar 1450 op de PS5 → ook geen verbetering. Modem verplaatst op meerdere plekken in huis → SINR blijft hangen op 1, dus daar zit weinig speelruimte. (MTU en DNS in willekeurige volgorde ingesteld). De downloadsnelheid en uploadsnelheid zijn overdag perfect, maar in de avonduren is ook streamen amper te doen, dus dit doe ik via mijn telefoon (ook 5G). Ik woon in Amsterdam Geuzenveld. Misschien is er een combinatie van MTU en DNS die hier wél werkt? Of heeft iemand een eigen modem met antenne geprobeerd met succes? Alle tips zijn welkom – ik hoor het graag van anderen die dit probleem hebben opgelost (of ook ondervinden)! p.s. ik weet dat gamen op 5G-netwerk niet de bedoeling is, maar ik heb geen andere optie, want de aanleg van glasvezel wordt hier al 1,5 jaar uitgesteld. Wat ik wel overweeg, is om weer een vast internet (DSL) abonnement te nemen, maar ik weet niet of dit de oplossing is? Hoe weet ik dat? Groet,Florian
Vervolg: Klantenservice hangt mij gewoon op en sluit de lijn na negatieve ervaring in de winkel
Ik kreeg de vraag om dit hier te postenIk ben helemaal klaar met Odido. Ik bel ze voor een klacht en om hulp te krijgen, en ze hangen gewoon op. Niet alleen dat, ze sluiten ook direct de hulplijn af. In detail: ik bestelde een Klik & Klaar-systeem bij Odido. Omdat ik doordeweeks thuis werk, kon ik het niet laten bezorgen en moest ik het ophalen bij een van hun locaties. Na mijn bestelling kreeg ik meteen een e-mail waarin stond dat ik een sms zou ontvangen zodra mijn bestelling klaar lag. Na drie dagen had ik nog steeds geen sms ontvangen. Als ik het thuis had laten bezorgen, had ik het allang gehad. Dus belde ik rond vijf uur om te vragen of mijn bestelling al klaar lag. Dat bleek zo te zijn. Omdat de winkel om zes uur zou sluiten, nam ik het laatste halfuur van mijn werkdag vrij en fietste er snel naartoe. Ik kwam om 17:55 aan, en inderdaad, mijn bestelling lag klaar. Daar vroegen ze om mijn ID (die ik bij me had) en vervolgens om mijn bankpas. Die heb ik al twee jaar niet meer, want ik doe tegenwoordig alles online. Ze vertelden me dat dit in de sms stond, maar die had ik nooit ontvangen. Toen beweerden ze dat het ook in de e-mail stond. Ik liet de e-mail zien, en daar stond het ook niet in. Ik vroeg of het op een andere manier kon, aangezien ik alles bij me had: de Odido-app, mijn gegevens, en ik kon betalen met ING of Revolut. Maar nee, dat was allemaal niet mogelijk. Toen zei de medewerker: "Als je het had laten bezorgen, was dit ook niet nodig geweest." Dus ik vroeg: "Waarom kan het dan nu niet gewoon online?" Maar na een discussie, waarvan ik wist dat ik er met haar niet uit ging komen, ben ik maar weggegaan. Ze was duidelijk geïrriteerd door mij, en dat snap ik ergens wel, dus ik liet het daarbij. Daarna belde ik de klantenservice, in de hoop dat zij mij verder konden helpen. Nou, dat was echt de slechtste klantenservice-ervaring die ik ooit heb gehad. In combinatie met wat er in de winkel gebeurde, maakte dit me echt boos. De medewerker nam op en vroeg hoe hij mij kon helpen. Ik begon – nog in een normale, misschien een beetje geïrriteerde, maar niet boze toon – met: "Ik ben niet zo blij met jullie, maar ik hoop wel dat jullie mij kunnen helpen." En toen hing hij gewoon op. Zonder iets te zeggen, gewoon opgelegd. Ik vond dit raar, dus ik ging terugbelde. Maar hij had de hulplijn gewoon afgesloten, waardoor ik niet meer kon bellen. Dat was echt de druppel voor mij. Dit is níét hoe je met klanten omgaat. Ik wilde gewoon dat het werkte, want ik was super enthousiast over het 5G-systeem. Maar Odido heeft me enorm teleurgesteld. Simpel gezegd: ik ben gewoon boos.

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen