Skip to main content
  • 525 Topics
  • 4,272 Reacties
525 Topics
Waardeloze WiFi [Odido Klik & Klaar - Zyxel NR5307]
Sinds een week of twee Odido Klik & Klaar in huis. Het leek me wel mooi: eindelijk een beetje marktdisruptie voor dat dure, onbuigzame Ziggo. Installatie was fluitje van een cent en als het werkt, werkt het goed. Ik woon vrij centraal in Rotterdam en haal 500 Mbps down / 100 Mbps up. Je voelt 'm aankomen: de helft van de tijd werkt het niet. Na verloop van tijd klapt de WiFi in elkaar. Op werkdagen, weekenddagen, 's ochtends, ‘s avonds - het maakt niet uit. Ook een reboot van het meegeleverde Zyxel-modem is niet altijd voldoende om het weer aan de praat te krijgen. Het is dan bidden tot de internetgoden of het WiFi-signaal snel mag terugkeren… Het opvallende is dat het probleem iedere keer alleen in het WiFi-gedeelte zit: als ik een apparaat bekabeld aansluit tijdens zo'n periode werkt het top. Met andere woorden, het idee van 5G-internet thuis werkt uitstekend in de grote stad. Maar de meegeleverde Zyxel-box lijkt pure rommel als het op WiFI aankomt. Ik heb inmiddels het idee dat een router van de Action nog een stabieler signaal af zou kunnen geven. Wat is hier aan te doen, Odido? Ben geneigd op te zeggen als dit zo doorgaat. Achtergrondinfo: Tijdens zo'n episode branden de twee middelste lampjes gewoon blauw en de twee buitenste lampjes groen. Ik heb 2.4 Ghz en Mesh al uitgezet omdat dat door anderen hier aangeraden werd. Dit scheelt qua latency / ping spikes (had daarvoor vaak minimaal 40-50 ms, nu 19-20 ms). Maar blijkt geen oplossing te zijn voor het compleet eruit klappen van de WiFi. WPA3 uitgezet omdat dat ook hier werd aangeraden. Geen merkbaar verschil. Het probleem doet zich op alle apparaten voor (laptops, telefoons, tablets, TV, Xbox, etc). Dekking is uitstekend en de Zyxel staat op de plek die volgens de Klik & Klaar-app het meest ideaal zou moeten zijn - en in de vensterbank voor het raam. Nogmaals, het probleem zit niet tussen zendmast en Zyxel want bekabeld werkt alles uitstekend.
Onbetrouwbare internetverbinding via Klik&Klaar 5G-modem
Ik heb sinds 2 weken klik&klaar en ben ermee tot nu toe tevreden. Vandaag ben ik echter tegen enkele problemen aangelopen. Hoewel ik verbonden ben met het internet, lijkt de verbinding behoorlijk onbetrouwbaar. Bijvoorbeeld doen er sommige apps op mijn telefoon extreem lang over om verbinding te maken met hun servers, of falen soms helemaal om verbinding te maken. Ik heb ook eens mijn Ziggo-modem weer aangesloten en dat werkt probleemloos. Het probleem ligt dus duidelijk bij het Klik&Klaar 5G-modem, en niet bij de apps of mijn telefoon. Daarnaast lukt het mij niet om verbinding te maken met mijn werk-VPN, wat best een groot probleem is aangezien ik vaker vanuit huis werk. Ook dit werkt wél zonder problemen via mijn Ziggo-modem, wat bevestigt dat het probleem inderdaad bij het 5G-modem ligt. Wat verder helemaal bizar is, is dat alles perfect werkt wanneer ik met mijn telefoon via waar ook een odido sim in zit via 4G/5G verbinding maak. Dit terwijl beide apparaten (mobiel en klik&klaar modem) zich op exact dezelfde locatie bevinden. Hoe is het mogelijk dat op dezelfe plek 5G op mijn telefoon beter werkt dan via het 5G-modem? En ja, ik heb het 5G-modem al meerdere keren opnieuw opgestart. Ik heb zelfs een factory reset uitgevoerd, maar dat heeft niet geholpen. Hoewel langzaam startende apps maar een klein ongemak zijn is het feit dat ik niet vanuit huis kan werken volledig onacceptabel.
Sinds aantal weken nauwelijks tot geen internet
Hallo ​@Cheyenne van Odido en ​@Tommie van Odido en anderen, Sinds ik een aantal weken ervaar ik serieuze verbindingsproblemen met mijn Klik & Klaar modem. Tijdens mijn afwezigheid is het modem offline gegaan (te merken aan niet-bereikbare IoT-apparaten). Na herstart bij thuiskomst is het internet traag tot onbruikbaar. Situatie: - Pingwaarden lopen sterk uiteen (20ms tot >200ms) - Download begint soms rond de 80 Mbps, zakt direct terug naar nul of stopt volledig - Uploadsnelheid is wisselend, soms verrassend hoog (>100 Mbps) - In de praktijk nauwelijks internet mogelijk via LAN (ik gebruik geen wifi van het modem zelf) Wat ik zelf heb onderzocht: - Simkaart van het modem in mijn telefoon geplaatst en op verschillende plekken in de buurt getest - Op andere locaties in de wijk direct snelheden boven de 500/130 Mbps met lage ping en stabiele verbinding - Zodra ik weer in de buurt van mijn woning kom en overschakel naar de ‘vaste’ mast hier, valt de verbinding weg of komt niet op gang Aanvullende informatie: Firmware: V1.00(ACJG.1)NR53_b17D0430 Verbinding alleen via LAN, met eigen switches en wifi Positie modem is ongewijzigd Sinds 29 juni zeker problemen; mogelijk al sinds eerdere storing in de week daarvoor Medewerker van de klantenservice bevestigde dat er een storing was op de paal, maar deze is niet zichtbaar op jullie storingskaart Vragen: Kunnen jullie nagaan wat de status is van de mast waarmee mijn woning normaal verbinding maakt? Is er sinds de storing iets structureels veranderd waardoor mijn verbinding nu structureel slecht is? Wordt mijn modem mogelijk geforceerd op een mast met slechte dekking? Zijn er instellingen of acties die ik nog kan uitvoeren aan mijn kant? Alvast dank voor het meekijken.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen