Skip to main content
10000 Topics
Glasvezel valt op willekeurige momenten voor langere tijd uit
Sinds enkele jaren heb ik glasvezel internet van Odido, voorheen dus via T-Mobile thuis. Al voor de naamswijziging regelmatig problemen gehad met uitvallen van de glasvezel verbinding. De uitval duurt soms enkele minuten, soms tot meerdere aaneengesloten dagen. Vreemd genoeg komt het sommige periodes regelmatig voor (meerdere keren per week, soms tot 10x per dag), en soms ook lange tijd niet. Uiteraard geprobeerd met de helpdesk contact op te nemen, dit heeft tot op heden weinig verbetering gegeven. Vaak is de wachttijd en alle keuzemenu's al langer dan de duur van de uitval, dus krijg ik een “alles werkt naar behoren meneer” als reactie. Ik zie dit toch echt anders… Vorig jaar is tot 2x toe de router vervangen, ook is de mediaconverter een keer uitgewisseld van het zwarte kastje naar een gelijk zwart kastje, en bij een volgens bezoek door een witte variant. Steevast zie ik tijdens de periodes dat glasvezel “eruit ligt” op de mediaconverter dat er géén data over glas binnenkomt (wél status LEDje aan, maar géén speed ledje). Dat was op de zwarte variant op dezelfde wijze te zien. Op de momenten dat de verbinding wél werkt is de snelheid netjes gelijk aan de snelheid waarvoor ik betaal, dus daar lijkt ook echt geen probleem te zijn. Voor de statistieken de moment van uitval in de afgelopen periode die ik heb bijgehouden: 2024-05-01 20:10: tot heden 2024-04-13 19:40 tot 20:31 2024-03-13 01:40 tot 01:41 2024-02-15 18:00 tot 18:52 2023-12-26 09:15 tot 09:29 2023-12-01 04:30 tot 04:32 2023-10-14 11:10 tot 12:31 2023-09-28 00:20 tot 00:25 2023-09-18 18:50 tot 20:02 2023-09-18 14:35 tot 17:08 2023-09-15 16:40 tot 16:50 2023-09-15 12:45 tot 13:15 2023-09-14 23:25 tot 2023-09-09 14:25 2023-09-03 05:10 tot 05:44 2023-09-02 15:50 tot 15:56 28x in augustus 4x in juli 11x in juni etc… Kan er iets met de glasvezel zijn wat reageert op temperatuur, vochtigheid of maanstand?! Ik geloof inmiddels alles als het hier op aankomt… Kan er een keer goed gekeken worden naar mogelijke oorzaak en een poging gedaan worden om deze ellende voor altijd te verhelpen? Kan de 2e glasvezel die binnenkomt misschien ingezet worden? Anders moet ik toch op zoek naar alternatieven buiten dit onbetrouwbare glasvezeltje om. Alvast dank!
Alles over de aanleg van Glasvezel in Segbroek
Welkom! Tof dat je hebt gekozen voor Glasvezel van T-Mobile! In dit topic lees je alles over wat er verder gaat gebeuren en wat je kan verwachten. Hoe werkt het? Graven - De glasvezelkabels gaan de grond in, hiervoor wordt de straat opengebroken. Je kan dit herkennen aan de grote “rollen” met Magenta glasvezelkabel. ​​​​​ De magenta glasvezel wordt gelegd in de straat. ​​​​​ Voorbereiden - Er komt persoonlijk iemand langs van onze partner, VolkerWessels Telecom, om de situatie in jouw woning te bekijken. Onder andere om te bepalen wat de beste plek is voor de glasvezel aansluiting. Let op: als je in een VvE zit of de woning huurt, dan moet je even toestemming vragen! Aansluiten - Het glasvezelaansluitpunt wordt op de afgesproken plek geïnstalleerd. Internetten - De T-Mobile monteur komt langs om het modem te installeren. Let op: zodra je afspraak staat gepland, kan je je huidige abonnement opzeggen. Meer weten? In ons blog vind je meer informatie! Is er een planning bekend? Er is geen exacte planning omdat de werkzaamheden afhankelijk zijn van veel factoren. op onderstaande kaart vind je een globaal overzicht van wanneer de werkzaamheden in jouw wijk gaan starten. Let op: dit is een verwachte planning en de werkzaamheden kunnen uitlopen door onvoorziene omstandigheden. Uiteraard streven we er wel naar om de planning te halen! Met wie werkt T-Mobile samen in dit project? Om onze diensten te kunnen leveren, moet het glasvezelnetwerk er wel eerst liggen. Dat doen we niet zelf, maar laten we graag over aan de specialisten van VolkerWessels Telecom. Een ambitieuze en betrouwbare partner, die in het hele land glasvezelnetwerken aanlegt als basis om mensen met elkaar te verbinden. Wanneer Volker Wessels klaar is met aanleggen, zullen ze het glasvezelnetwerk ook beheren, onderhouden en eventuele storingen repareren. Al zal dat laatste natuurlijk minimaal zijn! Primevest Capital Partners is de eigenaar van het netwerk. Wanneer kan ik het beste mijn huidige abonnement opzeggen? Zodra er een afspraak is gepland om jouw internet te activeren en het modem te installeren door onze monteur kan je opzeggen bij je huidige provider. Ik heb mij al een tijdje geleden aangemeld maar ik heb daarna geen bericht meer ontvangen, hoe kan dat? Het plaatsen van de glasvezelpunten gaat in veel gevallen per wijk of straat. Onze aannemer neemt telefonisch contact met je op om hier een afspraak voor te maken. Soms moeten we wachten op vergunningen, toestemming van bijvoorbeeld een verhuurder, een VvE of een andere partij. Hierdoor kan het zijn dat de werkzaamheden uitlopen. M aar maak je geen zorgen, we gaan echt bij je aan de slag en nemen contact op zodra we kunnen starten. We staan al te trappelen! Goed verhaal, maar ik wil toch graag meer informatie/iemand spreken Heb je specifieke vragen over de aanleg en bouw van ons glasvezelnetwerk bij jou in de buurt? Dan kan je rechtstreeks contact opnemen met Volker Wessels Telecom. VWT is telefonisch te bereiken via 088-1860 444 of per e-mail via segbroek@vwtelecom.com. Waarom via de aannemer en niet via T-Mobile zelf? We houden bij T-Mobile van korte lijntjes. Uiteraard blijft T-Mobile verantwoordelijk voor aanvraag en de werkzaamheden maar de aannemer is degene die de planning maakt en het werk uitvoert. Zij kunnen je dus het beste vertellen wat de status van de werkzaamheden is. Zo hoef je niet van het kastje naar de spreekwoordelijke muur! Gaaf! Ik krijg een installatiepakket, wat nu? Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Houd er dan rekening mee dat het niet mogelijk is om een pakket naar een ander adres te laten sturen. Je kunt er natuurlijk wél voor kiezen om de bestelling te laten afleveren bij een PostNL afhaallocatie! 😄🏤 Bijvoorbeeld als je al weet dat je niet thuis bent als de chauffeur langs wil komen op het afgegeven tijdstip. Dit kan alleen via de PostNL app, tot één dag van tevoren tot uiterlijk 22:00 uur. Download de app hier! Vul de Track & Trace code in samen met jouw postcode wanneer je de app hebt gedownload, klik op “bezorging wijzigen” en kies het gewenste PostNL-punt.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen