Skip to main content

Lieve mensen,

Momenteel heb ik een glas verbinding van Odido. De glas kabel gaat in de Huawei converter en dan een utp kabel naar de modem. Volgens Odido zit ik op XGS-PON verbinding.

Ik sta op het punt om een Ubiquiti UniFi Cloud Gateway Fiber te aanschaffen. Hij heeft een SFP+ poort dus in principe kan ik gewoon mijn glaskabel in de Gateway stoppen.

1- Zou dit werken? Of zijn er bepaalde belemmeringen aan de Odido kant?

2- welke SFP module zouden jullie adviseren? Zou iemand aub een voorbeeld kunnen geven?

Alvast bedankt!!

Hallo ​@NeoCortex 

Dit zal werken, je hoeft alleen het serienummer/PON ID van de SFP hier te laten registreren door een moderator.

De Zaram XGSPON SFP+ module is een geschikte optie.

Thx topper!

Thx topper!

Werkte het bij jou? Ik sta op het punt om dezelfde Ubiquiti Cloud Gateway Fiber te kopen. Welke SFP-module heb je gebruikt? Alvast bedankt!

Ik ga hem straks omzetten, in iedergeval de utp verbinding naar Odido gaat goed.

Zaram sfp van Routershop is wat je nodig hebt, ze hebben alleen maar 1 type.

Ik ga hem straks omzetten, in iedergeval de utp verbinding naar Odido gaat goed.

Zaram sfp van Routershop is wat je nodig hebt, ze hebben alleen maar 1 type.

@NeoCortex 
Als je het allemaal werkend hebt gekregen, zou je dan je setup en de stappen kunnen delen voor het registreren van je eigen XGS-PON-module?
Ik vraag het omdat ik twijfel om €100 extra uit te geven voor het Fiber-model (vergeleken met de Cloud Gateway Max) en nog eens €144 voor de SFP module, alleen maar om van de standaard Huawei ONT van Odido af te komen. Alvast bedankt!

Ik zou het niet adviseren. Na 3 dagen testen heb ik gemerkt dat de zaram sfp niet normaal warm wordt (70c+), dus de gateway wordt ongeveer 60c warm en gaat af en toe restarten.

Dus terug naar utp voor mij 😊

Ik zou het niet adviseren. Na 3 dagen testen heb ik gemerkt dat de zaram sfp niet normaal warm wordt (70c+), dus de gateway wordt ongeveer 60c warm en gaat af en toe restarten.

Dus terug naar utp voor mij 😊

Bedankt! Ik had andere SFP-modules gezien met koelribben en vroeg me af waarom dat nodig zou zijn. Ik blijf bij de Cloud Gateway Max + Odido ONT, zie geen andere reden of voordelen om voor het Fiber model te gaan.

Reageer