Skip to main content
10000 Topics
Probleem bekabeld internet (Unidentified Network)
Hi, Al voor een tijdje heb ik last van bekabeld internet problemen ik had toen de oude T-50 modem en zelfs WIFI was super slecht. Toen had ik van Odido een nieuwe modem gekregen daarmee werkt mijn WIFI prima. Maar onlangs heb ik nogsteeds internet problemen en dat is voornamelijk de ethernet problemen. Alleen bij mijn windows PC en windows werk-laptop krijg ik “Unidentified Network”. En mijn PC is nogal oud dus ik dacht dat het daar aan lag maar ik heb dat ook bij mijn werk-laptop en ik heb die niet lang maar misschien omdat er beveiliging op zit van werk dat ik het niet kan gebruiken. Maar op mijn M2 2022 macbook air werkt het wel gewoon goed zonder problemen ik gebruik daarvoor ook een ethernet dongle naar USB-C. Wat ik heb gedaan om dit moment is. Basic terminal zoals flushdns etc. maar niks is daarmee gebeurd. Modem restart PC restart Andere kabels DNS ingesteld 8.8.8.8 etc 8.8.4.4. Ik gebruik daarnaast een TP-Link KIT Powerline TL-PA7017P die een directe kabel krijgt vanaf mijn modem. Dus ik dacht het kan daar aan liggen maar als ik mijn werk-laptop verbind met een directe kabel werkt het ook niet maar wel met mn macbook. Het rare nog is als ik mijn modem restart en mn PC werkt het wel gewoon. Ik ben super confused eigenlijk of het ligt aan mijn computer en laptop of aan dat ze gewoon geen IP krijgen van de modem. Want ik heb net mijn modem en pc gerestart en na 5 min un/in pluggen van de kabeltje in mn pc werkt het gewoon. Ik ga nog binnenkort een fresh windows install doen op mn pc. Ik gebruik trouwens Windows 10. Waarschijnlijk ga ik ook een andere powerline adapter proberen. Maar we zien het wel. Heeft iemand nog hierop een tip om dit te verhelpen want ik weet het zelf ook niet meer echt.
Slechte dienstverlening, foutieve facturering en verzoek om compensatie
Geachte team, Ik richt mij tot u om mijn ernstige zorgen te uiten over de voortdurende problemen met uw dienstverlening. Vanaf de installatie van mijn abonnement heb ik te maken gehad met ernstige tekortkomingen, waarbij uw team niet in staat is gebleken om deze adequaat aan te pakken. Hieronder vindt u een chronologisch overzicht van de gebeurtenissen, die mijn klacht ondersteunen. Tijdlijn van Gebeurtenissen: 1. Aanvraag internetverbinding: - Datum: 18 juni - Bestelnummer: 215204404 - Klantnummer: YYL26031 2. Afspraakbevestiging met Guidion: - Datum: 21 juni 3. Installatiedatum: - Datum: 1 juli - Directe klacht over lage snelheid ingediend - Kenmerk: 2370/YYL26031 4. Eerste bezoek van technicus: - Datum: 4 juli - Probleem blijft onopgelost, ondanks technisch onderzoek. 5. Nieuwe klacht ingediend: - Datum: 29 juli - Reden: Odido heeft de eerdere klacht afgesloten zonder actie - Kenmerk: 2370/YYL26031 6. Ongevraagd WiFi-punt ontvangen: - Datum: 30 juli - Zonder mijn toestemming werd een WiFi-punt gestuurd en toegevoegd aan de factuur. 7. Tweede bezoek van Guidion-technicus: - Datum: 15 augustus - Wederom geen oplossing voor het snelheidsprobleem. 8. E-mail om apparaat te retourneren: - Datum: 27 september - Verzoek ontvangen om een apparaat te retourneren, terwijl mijn abonnement nog actief is. Contractuele Verplichtingen: Mijn contract met Odido is voor 2 Gbps glasvezelinternet. Echter, tot op heden ontvang ik minder dan 1 Gbps, ondanks twee technicusbezoeken. Uit het servicerapport van Guidion blijkt dat zij deze lage snelheid ook hebben vastgesteld, maar Odido heeft nagelaten dit probleem te verhelpen. Dit is een duidelijke schending van artikel 3 van de Algemene Voorwaarden, waarin staat dat de maximale snelheid minimaal 75% van de contractuele snelheid moet bedragen. Eisen: 1. Volledige terugbetaling van onterecht gefactureerde WiFi-punt: Dit apparaat is zonder mijn toestemming geleverd en toegevoegd aan mijn maandelijkse factuur, wat in strijd is met de Nederlandse consumentenwetgeving, met name de bepalingen inzake ongevraagde leveringen zoals opgenomen in Artikel 7:7 van het Burgerlijk Wetboek. 2. Compensatie voor de verminderde internetsnelheid: Ik betaal voor 2 Gbps, maar ontvang minder dan de helft. Ik eis een terugbetaling voor de periode dat deze lagere snelheid is geleverd, conform Artikel 6:74 BW, dat stelt dat er sprake is van wanprestatie bij niet-nakoming van de overeengekomen dienst. 3. Compensatie voor stress en ongemak: De voortdurende miscommunicatie, niet-nakoming van contractuele verplichtingen, en de foutieve facturering hebben geleid tot aanzienlijke mentale belasting. Ik verzoek een compensatie hiervoor op basis van de Nederlandse wetgeving betreffende consumentenrechten. Formele Klacht en Juridische Stappen: Ik verzoek u mij te voorzien van het correcte e-mailadres voor het indienen van een formele klacht, zoals vereist onder de Wet handhaving consumentenbescherming. Als deze kwestie niet snel en naar behoren wordt opgelost, zal ik genoodzaakt zijn om juridische stappen te overwegen, inclusief het betrekken van de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten en andere relevante autoriteiten. Ik verwacht een snelle en volledige oplossing van deze kwestie en een reactie binnen 14 dagen, zoals vereist onder de Nederlandse wetgeving. Met vriendelijke groet, V Mantri
Glasvezel haalt behaalde internetsnelheid niet
Eind september is mijn 1000/1000 mbit lijn opgeleverd in mijn nieuwe huis, echter haal ik deze beloofde snelheden (bekabeld) bij lange na niet. Van de beloofde snelheid zitten alle speedtesten gemiddeld op ± 300 mbit download/950 mbit upload met enkele keren een uitschieten naar ± 500 mbit. Hierom heb ik begin oktober contact opgenomen met de klantenservice, zij hebben een monteur van Guidion ingeschakeld en deze heeft bij mij thuis op 27 oktober alles gecontroleerd en geconstateerd dat het probleem niet binnen huis ligt. De monteur heeft alle hardware binnen ook een keer geprobeerd te vervangen maar hier lag het probleem ook niet aan.De monteur zou dit door zetten naar KPN Netwerk en die zouden contact met mij opnemen met meer informatie, helaas heb ik hier tot op heden nog niks over gehoord. Ik heb al meermaals contact gehad met de T-Mobile klantenservice en de vraag gesteld voor een status update, deze konden ze mij telkens niet geven maar ze gaven aan het in de gaten te houden en telefonisch contact op te nemen met mij wanneer meer bekend was. Helaas heb ik tot op heden van T-Mobile ook nog niks gehoord. Goed om te weten dat het abonnement van T-Mobile eigenlijk op 1 september in zou gaan, echter was de glasverbinding ondergrond verbroken, dit is eind september hersteld en hierna was mijn verbinding actief. Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet stellen aangezien ik via de klantenservice niet verder lijk te komen en ik hier zelf mijn vraag in de gaten kan houden zonder dat ik hoef te gissen of ik teruggebeld wordt door een medewerker of niet. Mocht ik hier niet aan het juiste adres zijn verneem ik graag waar ik contact op kan nemen.
Slecht / geen internet 5 weken
Goeieavond, ik zit al 5 weken met een probleem en er komt maar geen oplossing, ik hoop via deze weg antwoord / duidelijkheid te krijgen over een probleem waar ik nu al een hele tijd last van heb. Issue: Hele trage downloadsnelheid waardoor ik niet meer thuis kan werken (webpagina's laden lang en kom niet meer in het systeem). Bij traag denk aan 1-10 mbps bekabeld en via wifi is het nog slechter. Het vreemde aan het probleem is dat mijn upload hoger is dan waar ik voor betaal en ping is gewoon prima. Ik kan dus wel online gamen, maar een webpagina laden kan zo 10 seconden duren. Ik heb inmiddels zo'n 5 keer gebeld en loop elke keer tegen een klantenservice aan die weer het hele proces wil doorlopen van router resetten, andere LAN poorten (ondanks dat het dus ook een wifi probleem is) etc. Terwijl ik gewoon graag wil weten of mijn dossier al opgepakt is en hoe lang verwacht wordt dat ik nog moet wachten. Ik wil eigenlijk ook mijn geld terug van afgelopen maand want ik kan amper gebruik van mijn netwerk maken. Ik heb al geprobeerd; Nieuw modem dat door Odido verzonden is aan te sluiten. Die werkt wel, maar precies dezelfde issue. Monteur langs laten komen, die heeft alleen het Huaweii kastje vervangen + kabels en was na 5 minuten de deur weer uit. Zou het doorgeven aan de systeembeheerder en vervolgens hoor ik niets meer. (dit was 3 weken geleden maandag) Router settings door jullie optimaal laten zetten Fabrieksreset Wifi+ kastje geïnstalleerd, wat volgens klantenservice de oplossing was Ticket via backoffice in laten schieten. Hierbij heb ik screenshots van taakbeheer, ipconfig en speedtest gedeeld. (zo'n 2/3 weken terug, tot op heden nog geen reactie na aanleveren screenshots) Ik ben enorm gefrustreerd dat dit zo lang duurt, maar misschien nog wel gefrustreerder door de totale radiostilte. Als ik bel willen ze weer alles resetten en meten, dat heeft geen zin. Ik wil weten of er al iemand naar kijkt en zo niet hoeveelste in de rij ik ben of hoe lang er geschat wordt dat ik hier nog mee zit. Kan iemand hier alsjeblieft naar kijken en mij verder helpen?

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen