Skip to main content
10000 Topics
1 week na aansluiting nog zonder internet
Vorige week donderdag (10-10) rond 09:00 kwam de Guidion monteur bij ons langs om internet & TV aan te sluiten. Hij vertelde ons direct dat er een probleem was. Er zat namelijk geen licht op de lijn, alles was voor de rest gereed en dit was het enige resterende probleem. Hij vertelde vervolgens dat dit in de komende dagen allemaal goed zou komen. Vervolgens ontving ik dezelfde dag nog een mail dat de netwerkpartner (Delta) ingeschakeld is. Vervolgens heb ik over de afgelopen 7 dagen meerdere keren gebeld met de klantenservice. Bij de klantenservice werd telkens gezegd dat het met een paar dagen geregeld zou zijn. Het zou gaan om een patch die nog uitgevoerd moest worden, geen groot probleem. Tot slot kregen we uiteindelijk te horen dat de netwerkpartner (Delta) uiterlijk 5 werkdagen had om dit probleem op te lossen. Deze 5 werkdagen zijn inmiddels voorbij en we hebben nog steeds geen internet & dus ook geen TV thuis… We zitten momenteel ruim een week zonder internet sinds onze aansluitdatum bij Odido. Dit is flink balen, aangezien wij thuis zeer afhankelijk van internet zijn (werk) en dit ook z.s.m. nodig hebben. Nu zie ik veel verhalen dat dit probleem zich vaker voordoet, waarbij er zelfs een aantal weken zonder internet zitten. Omdat ik dit graag wil voorkomen, hoop ik op deze manier meer duidelijkheid te krijgen en dit hopelijk z.s.m. op te lossen! Zodoende mijn vraag of iemand iets voor mij kan betekenen en duidelijkheid over een eventuele datum kan verschaffen Referentienummer: 73599102
Internet werkt, maar met rare uitzonderingen
Laatste week was de Odido monteur langs geweest om de glasvezel aan te zetten. De internet werkte dan, maar het was heel langzaam en met veel onderbrekingen. Een reset van de mediaconverter, modem en wifipunten heeft dit opgelost. Het wifi was dan nog steeds wat langzaam en met onderbrekingen, bijzonder aan onze laptops (allebei MacBooks). Aan onze telefoons was het wifi op did moment al goed, maar niet aan de laptops. Wat googelen leerde me dat er wat wifi-interferentie kan zijn met MacBooks (veroorzaakt door AirDrop en AirPlay). Het omschakelen van de 5G-wifi naar een specifiek kanaal (44) hielp daarbij. Sindsdien krijgen we over het algemeen de snelheden die we zouden moeten krijgen (400 Mbp/s), en het lijkt stabiel. Nu hebben we echter nog steeds problemen met twee dingen waar de verbinding heel vaak ontbreekt: Video calls via Google Meet worden steeds onderbroken, ongeveer elke 2-3 minuten. We worden niet helemaal uit gesprekken geschopt, maar het beeld en geluid loopt regelmatig vast. Muziek afspelen met HomePod Minis wordt ook steeds onderbroken met pauzen van ongeveer 3-5 seconden. Ik heb nu geen idee wat deze twee specifieke problemen kan veroorzaken. Onze modem is wat ouder dus het is misschien mogelijk dat het probleem daarvan komt. De modem is een Zyxel T-54. Verder heb ik nog een probleem met de facturering van onze wifipunten—we hebben sinds april 2024 twee wifipunten, maar ik heb onlangs vastgesteld dat we de gehele tijd voor drie wifipunten hebben betaald. Ons abonnement zegt nog steeds dat we drie hebben, maar het zijn nog steeds alleen twee. Hoe kan ik dit oplossen?

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen