Skip to main content
10000 Topics
Aansluiting Glasvezel Sittard door onderaannemer geweigerd : in bevind mij nu letterlijk in "Limbo" !
Context : jl 21 maart dag voor afspraak mogen ontvangen vanuit Fibertel B.V zie deze email : Beste, Wij hebben deze week helaas ondervonden dat het complex XXXX helaas technisch onmogelijk is om aan te sluiten op het glasvezelnetwerk. Wij hebben de afgelopen dagen op verschillende manieren geprobeerd om de glasvezelkabel binnen het complex te krijgen maar helaas is dit technisch onmogelijk. We hebben contact gehad met de opdrachtgever Circet. Zij hebben aangegeven dat dit complex nu eerst besproken wordt met E-Fiber, dat het technisch niet mogelijk is om het complex XXXX aan te sluiten op het glasvezelnetwerk. Er zal door E-Fiber en Circet gekeken worden naar de mogelijkheden om het complex alsnog aan te sluiten, maar hierover kunnen wij geen uitspraak doen. Hierbij delen wij u mede dat de afspraak die gepland staat voor vrijdag 22-03-2024 helaas geannuleerd wordt. Nogmaals excuses voor het ongemak. Per 16 oktober 2023 !, contract afgesloten met Oidido daar berichtgeving was dat mijn eenvoudige DSL aansluiting zou komen te vervallen per 2024, tevens een grote reclame campagne regio Sittard waarin bekend gegeven werd dat glasvezel ontgonnen zou worden en er werkzaamheden zichtbaar zouden worden. Nogmaals, in principe ben ik tevreden met mijn huidige oud TELE2 eenvoudig internet en TV abonnement. Telefonisch contract met klantenservice afgesloten. Tevens geregeld in regio Sittard over werkzaamheden gestuikeld. Per ongeveer eind december staken bekende kabels bij ons 4 verdiepingen complex uit bouwjaar 1986 uit de grond. Geregeld kreeg ik ook, iets te vaak, eenzelfde update sms vanuit Oidido dat men druk doende was. Rond februarie onstond ijzige stilte. Plots een bericht van dus Fibertel B.V om een afspraak te maken, geregeld en netjes per email bevestigd, daags voor de afspraak bovenstaande "kluitje in het riet / Kastje naar de muur" berichtgeving …. Die avond heb ik zowel een email (met Oidodo contract voor de noodzakelijke administratieve informatie) uitgestuurd naar zowel Oidido (service@oidido.nl) als ook naar info@e-fiber.nl en tevens naar info@opendutchfiber.nl … je raadt het AL, no feedback, niks nada communicatie ! Op dit moment bevind ik mij dus in letterlijk een informatie zwart gat , “Limbo" … Het grote probleem dat ik hiermee heb is dat ik niks weet, niet te horen krijg waar ik eventueel aan toe ben of rekening moet houden en hoe lang dit geintje nu gaat duren. Terwijl notabene Oidido aangeeft dat ze mijn DSL asap zullen gaan afsluiten …. Ik kan mij het niet veroorloven zowel privee als voor ook voor werk / opleidingen geen actieve en stabiele internet aansluiting te hebben, ook niet voor een zogenaamde korte overbruggings periode. Kan iemand van OIDIDO mij concreet aangeven wat ik eventueel concreet kan en moet verwachten. Wat enigzins een reeele inschatting in context tot het vinden van een werkzame en tevens praktische doende oplossing. Dank voor uw begrip voor mijn relaas, mvg, vitalae
Hulp nodig bij configuratie twee repeaters/accesspoints met T-56
Geachte technische helpdesk, / Beste Community, Ik heb een T56 modem met een 2 Gbit/s abonnement en twee Zyxel 5600 repeaters, en ik heb ook Ubiquiti Flex 2.5 Gb-switches aangeschaft om een stabiele en snelle bekabelde verbinding te realiseren. Mijn setup is als volgt: De T56 modem is geplaatst in de meterkast en aangesloten op de 2.5 Gb LAN-poort van de switch. Beide repeaters zijn bekabeld aangesloten op de switch. Eén repeater staat in de woonkamer en is via een UTP-kabel verbonden met poort 1 van de switch in de meterkast. De tweede repeater is op de bovenverdieping geplaatst en bekabeld aangesloten op dezelfde switch. De bekabeling in huis is Cat6 en Cat7. Ik ervaar echter een probleem met de repeater op de bovenverdieping: Deze repeater maakt een aparte SSID aan met de naam van de repeater (Zyxel_6365), in plaats van de bestaande netwerk-SSID te gebruiken. Daarnaast merk ik dat de verbinding op de bovenverdieping traag is, ondanks de bekabelde opstelling. Mijn vraag is of het mogelijk is om beide repeaters bedraad aan te sluiten op de T56 modem en toch op beide repeaters een stabiele 2.5 Gb verbinding te krijgen. Ik wil namelijk beide repeaters bedraad laten werken voor de stabiliteit. Kunt u mij helpen om dit probleem op te lossen en de juiste instellingen door te voeren, zodat beide repeaters functioneren als access points met dezelfde SSID en een snelle verbinding? Alvast bedankt voor jullie hulp. Met vriendelijke groet, W.M.
Graag contract ontbinden, geen bruikbare verbinding in de avonduren en weekend
Hallo Odido, Graag mijn contract laten ontbinden per 10 december 2024. Sinds juli j.l. ben ik een klant bij jullie voor de glasvezel internetaansluiting, echter ervaar ik sindsdien structureel zeer trage (niet bruikbare) verbinding in de avonduren en over het weekends de hele dag. In de periode van 16 oktober 2024 13:20 t/m 23 oktober 2024 12:00 de diensten was helemaal uit de lucht geweest (ref: 73728036) Ik heb de verzamel topic gevonden en daarin mijn situatie en bevindingen gedeeld, echter er is heel weinig respons vanuit Odido. Een moderator, Tommie, heeft aangegeven dat er monteuren zou langs komen om metingen te doen; ik heb in totaal tot en met heden 3 monteuren op de vloer en er is nog geen verbetering voor de situatie. Klachtbrief ook ondertussen ingestuurd met kenmerk 73901579/2024-10-24 13:54:37. Hierop heb ik ook nog geen reactie gehad. Ik heb genoeg bewijsmaterialen ingeleverd, voldoende tijd gegeven voor Odido om dit op te lossen, maar er is tot heden helaas nog niks. Daarmee stel ik Odido in gebreke wat betreft jullie deel van de overeenkomst om mij de dienst te leveren. Ik wil ook even refereren naar het interview op Kassa (https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/603613, vanaf 08:10), mevrouw Tisha van Lammeren, Chief commercial officer en lid van de Raad van Bestuur van Odido zei dat als Odido (het probleem) niet kan oplossen, klant mag weggaan. Door middel van dit schrijven verzoek ik Odido hierbij: om mij toe te staan het contract zonder extra kosten te beëindigen dmv. overstap naar een andere internet provider; een compensatie te regelen voor de periode waar geen diensten waren geleverd, vooral 16 oktober 2024 13:20 t/m 23 oktober 2024 12:00. Graag ontvang ik een schriftelijke reactie binnen 7 kalenderdagen. Graag per 10 december 2024 de opzegging doen zodat ik nog tijd heb om een nieuw aansluiting aan te vragen bij een andere ISP. Klantgegevens etc. staan in het profiel. Bij voorbaat dank. mvg, M.S.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen