Skip to main content

TV box heeft internet, maar gids, radio en opnames werkt niet

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

beste forumleden,

Ik heb sinds 26 maart een odido glasvezel aansluiting incl TV box.

tv kijken en netflix, videoland etc. werkt prima, maar zodra ik Gids, Radio of Opnames selecteer krijg ik de melding ‘Je hebt geen internetverbinding’. De tv box is bekabeld aangesloten. Het heeft de eerste 2 dagen wel goed gewerkt en er is niets veranderd in het netwerk. Dit is wel heel snel problemen bij een nieuwe aansluiting. Ook werkt nu de home knop niet meer op de afstands bediening en kan ik mijn soundbar volume niet meer regelen via de AB van de tv box. Om in het menu te komen moet ik nu pijltje omhoog indrukken. De eerste 2 dagen werkte dat ook prima.

Zijn er meer leden die deze problemen ervaren?

Uitgelichte reactie

31 maart 2025

Hey ​@Robin73, welkom op onze Community!

Dat moet inderdaad gewoon netjes werken. Ik kijk daarom graag met je mee. Zou je voor mij alleen nog de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel willen zetten voor de verificatie? Dan kan ik met je meekijken en dit hopelijk voor je oplossen! Werkt de home knop wel weer als je de afstandsbediening opnieuw koppelt? Dit doe je zo:

Afstandsbediening ontkoppelen & koppelen

• Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Geef je mij een seintje als je je profiel hebt aangepast? Alvast bedankt!

6 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13645 reacties
  • 31 maart 2025

Hey ​@Robin73, welkom op onze Community!

Dat moet inderdaad gewoon netjes werken. Ik kijk daarom graag met je mee. Zou je voor mij alleen nog de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel willen zetten voor de verificatie? Dan kan ik met je meekijken en dit hopelijk voor je oplossen! Werkt de home knop wel weer als je de afstandsbediening opnieuw koppelt? Dit doe je zo:

Afstandsbediening ontkoppelen & koppelen

• Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Geef je mij een seintje als je je profiel hebt aangepast? Alvast bedankt!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 31 maart 2025

Hoi Tommie,

Ik ga proberen de AB te ontkoppelen.

Gids, Radio en Opnames werkt nog niet, nog steeds de melding ‘Geen internetverbinding’. PS. laatste 4 cijfers van mijn IBAN heb ik ingevuld.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13645 reacties
  • 1 april 2025

Werkt het na het koppelen nog steeds niet ​@Robin73? Kan je dan eens de batterijen van de afstandsbediening vervangen voor 2 nieuwe? Als dat niet werkt, kan je de Mediabox voorzien van een fabrieks reset door het knopje achterop 30 seconden in te drukken met een tandenstoker? Kan je mij laten weten of dat gewerkt heeft? 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 4 april 2025

Ik heb die donderdagavond een fabrieksreset gedaan van het tv kastje. Daarna werkte alles naar behoren. Vanochtend nadat ik alles weer aan had gezet was het weer dezelfde ellende. Geen internet verbinding bij het selecteren van Gids, Opnames en Radio. Home knop functioneert niet. Ben hier nu echt al zo klaar mee en heb nog maar een week odido internet + tv.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2211 reacties
  • 5 april 2025

Hoi ​@Robin73, ik begrijp helemaal dat je zorgeloos wil kunnen genieten van je Mediabox, dit wil ik graag waarmaken! Zou je voor mij allereerst de laatste vier cijfers van je rekeningnummer willen veranderen in je profiel? Dit komt namelijk niet overeen met ons systeem.

Daarnaast ben ik benieuwd of je je Mediabox bekabeld hebt aangesloten. Zou je dan misschien een andere kabel thuis hebben om dit te testen? Anders kunnen wij ook kosteloos een kabel opsturen. Mocht dit het niet verhelpen, wil ik je vragen om een andere LAN-poort in het modem wil testen. Laat je me weten of dit is gelukt? Ik sta voor je klaar! 😊

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 5 april 2025

Goedemiddag,

de mediabox is bekabeld aangesloten en heb in al in verschillende Lan poorten van het modem geprobeerd. De internetverbinding is er gewoon aangezien ik wel nieuwe Apps kan installeren en Netflix, videoland en Prime kan kijken op de mediabox. Het odido spul Gids, Radio en Opnames werken niet! Ik heb de laatste 4 cijfers van mijn iban aangepast.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen