Skip to main content

Geen internet sinds gisterochtend

• October 2, 2025
  • 20 reacties
  • 204 Bekeken

Hoi,

Sinds gisteren hebben we geen internet meer. 

Van het ONT knippert connection lampje groen en de data lampje is oranje. Zyxel internet icoontje is rood.

Ik weet even niet wat ik moet doen.

Groeten,

Ilya

October 3, 2025

Hey ​@Illi88, welkom op onze community!

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer online komt. Uit je beschrijving klinkt het alsof er iets mis gaat met de verbinding tussen het ONT en je modem. Dat kan ik voor je controleren, maar ik zie dat de geboortedatum in je profiel niet overeenkomt met het abonnement. Zou je dit willen aanpassen naar de juiste geboortedatum die bij je abonnement hoort? Zodra dit klopt, kan ik direct in je gegevens meekijken en nagaan wat er misgaat met de verbinding. Kun je dit aanpassen en mij daarna een seintje geven? Dan zoek ik het verder voor je uit.

20 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 2, 2025

Hallo ​@Illi88 

Heb je de ONT al voor even van het stroom gehaald?

Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 2, 2025

Hoi,

Ja een paar keer net gedaan. Profiel aangepast.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 2, 2025

ze zijn hier bezig met warmte net werkzaamheden, kan dat invloed hebben? 

personen op een andere verdieping die ook odido hebben werkt het wel.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 2, 2025

@Illi88 

Er is wel een glasvezel signaal dus er is niks mis met het glasvezel. Waarschijnlijk iets in de wijkcentrale of je ONT moet opnieuw geregistreerd worden.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 2, 2025

Oke, moet ik nog iets doen voor de registratie of dat kan van waar jullie zitten zegmaar gewoon gebeuren. Tenzij het iets met de wijkcentrale is natuurlijk

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 2, 2025

@Illi88 

Een moderator kan de registratie voor je checken en anders zal er een monteur moeten komen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 2, 2025

Oke, dan wacht ik af op de check en anders de monteur. Krijg ik hier antwoord of de check (niet) gelukt is.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • October 3, 2025

Hey ​@Illi88, welkom op onze community!

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer online komt. Uit je beschrijving klinkt het alsof er iets mis gaat met de verbinding tussen het ONT en je modem. Dat kan ik voor je controleren, maar ik zie dat de geboortedatum in je profiel niet overeenkomt met het abonnement. Zou je dit willen aanpassen naar de juiste geboortedatum die bij je abonnement hoort? Zodra dit klopt, kan ik direct in je gegevens meekijken en nagaan wat er misgaat met de verbinding. Kun je dit aanpassen en mij daarna een seintje geven? Dan zoek ik het verder voor je uit.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 3, 2025

@Tommie van Odido 

Net gedaan. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Illi88, dankjewel! Ik wil super graag aan de slag, maar zie dat de juiste gegevens niet in je profiel staan. De geboortedatum matched niet met die op het contract. Kan je dit controleren? Laat het in dit topic weten als de juiste gegevens in je profiel staan. Bedankt!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 6, 2025

Ik had toevallig ook gebeld. Een monteur van guidion was gisteren langsgekomen en vertelde wat er aan de hand was.

KPN is waarschijnlijk op 1 oktober in de wijkcentrale geweest en onder andere onze kabel in een verkeerde port geplaatst als ik het goed had begrepen, want aan onze kant is er niks aan de hand. Meerdere mensen in onze flat hebben geen internet. Hij heeft gelijk een bericht gestuurd naar KPN.

Ben blij dat dit het probleem is, ook een beetje zuur dat dit het probleem is.

Ik hoop dat ze het snel fixen. Ik weet niet of jullie nog een extra bericht kunnen sturen naar KPN. Ik zag zaterdag en zondag een KPN busje lang staan op onze parkeerplaats, maar de situatie is nog steeds hetzelfde.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 7, 2025

Kunnen jullie zien wat de status is? We hebben geen idee hoever ze zijn met het herstellen van het probleem.

Groetjes.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • October 8, 2025

Hey ​@Illi88, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat er sinds vanmorgen kabelproblemen zijn ontdekt. Er zijn 2 klanten die hier last van hebben. In Mijn Odido wordt je hierover op de hoogte gehouden, de onderaannemer doet er alles aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen!  

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 8, 2025

@Tommie van Odido 

ok bedankt

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 8, 2025

Hallo ​@Illi88 

Bij instellingen > storingen volgens mij.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 13, 2025

hebben jullie een iets gedetailleerde status/update voor mij, dan wat er in de app staat.

groetjes

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 14, 2025

☝🏽

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • October 15, 2025

Hey ​@Illi88, ik heb geen gedetailleerde update voor je, dit komt omdat het probleem bij de onderaannemer ligt. Zij geven ons hier niet voldoende informatie over omdat het kleinschalig is. Ik wil het nog een paar dagen aankijken omdat dit vaak best snel opgelost is, kan je vrijdag opnieuw contact met ons opnemen? Dan ga ik navraag uitzetten bij de onderaannemer, hopelijk kunnen ze mij dan wat meer informatie verstrekken hierover zodat jij ook wat meer duidelijkheid hebt! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 16, 2025

is goed.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 17, 2025

Hoi ​@Tommie van Odido,

De storing is er nog steeds helaas.

Groetjes