Skip to main content

Chromecast, wel verbinden maar kan niet streamen

• October 12, 2025
  • 3 reacties
  • 43 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Sinds ongeveer een week problemen met streamen vanuit de app. De app verbindt wel met de chromecast maar als ik dan iets wel streaming gaat het systeem heel laden, op tv het ronddraaiende cirkeltje en na een hele tijd een foutmelding in de app dat het niet is gelukt. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Ik kom er net achter dat live tv wel te streamen is maar opnames niet

app en Chromecast al opnieuw opgestart maar zonder resultaat. Andere apps werken wel op de chromecast

October 13, 2025

Hey ​@Rutgersp, welkom op onze community!

Ik wil natuurlijk dat je je favoriete opnames gewoon kunt streamen. Als live tv wél werkt maar opnames niet, dan lijkt het erop dat er iets misgaat bij de verbinding tussen de app en de Chromecast tijdens het streamen van opnames. Laten we een paar dingen samen checken om dit stap voor stap uit te sluiten:

• Kun je aangeven welke Chromecast je gebruikt en welke versie van de app je hebt geïnstalleerd? 

• Is dit bij alle opnames het geval of bij enkele opnames? (Kun je aangeven over welke het gaan?)

• Wil je eens testen of het lukt om via een andere telefoon of tablet te casten?

• Kun je de Chromecast eventueel eens resetten naar fabrieksinstellingen en daarna opnieuw koppelen?

Zou je daarnaast je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel willen zetten? Dan kan ik in het systeem verder meekijken of er iets misgaat aan onze kant. Laat je me weten wat er uit deze stappen komt? Dan zoeken we het samen verder uit!

3 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16077 reacties
  • October 13, 2025

Hey ​@Rutgersp, welkom op onze community!

Ik wil natuurlijk dat je je favoriete opnames gewoon kunt streamen. Als live tv wél werkt maar opnames niet, dan lijkt het erop dat er iets misgaat bij de verbinding tussen de app en de Chromecast tijdens het streamen van opnames. Laten we een paar dingen samen checken om dit stap voor stap uit te sluiten:

• Kun je aangeven welke Chromecast je gebruikt en welke versie van de app je hebt geïnstalleerd? 

• Is dit bij alle opnames het geval of bij enkele opnames? (Kun je aangeven over welke het gaan?)

• Wil je eens testen of het lukt om via een andere telefoon of tablet te casten?

• Kun je de Chromecast eventueel eens resetten naar fabrieksinstellingen en daarna opnieuw koppelen?

Zou je daarnaast je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel willen zetten? Dan kan ik in het systeem verder meekijken of er iets misgaat aan onze kant. Laat je me weten wat er uit deze stappen komt? Dan zoeken we het samen verder uit!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • October 14, 2025

Ik gebruik chromecast HD, OS versie 14.

verschillende opnames geprobeerd, bij bv De Bondgenoten en Superstore werkt het niet, Keuringsdienst van Waarde wel.

Ik heb de app niet op een andere telefoon en tablet en terug naar fabrieksinstellingen ook niet geprobeerd. Lijkt mij meer een storing in jullie

app.

mijn gegevens wil ik wel delen maar niet op een openbaar forum 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16077 reacties
  • October 17, 2025

Hey ​@Rutgersp, bedankt voor de terugkoppeling.

Als je via hier geholpen wilt worden dan heb ik alle gegevens van je nodig, deze zijn namelijk nodig voor de verificatie, als je dat niet wilt is dat geen probleem. Dan raad ik aan om de klantenservice te bellen, zij helpen je daar dan verder! 

P.S. de velden die gevraagd worden staan privé en zijn alleen zichtbaar voor medewerkers van Odido. Alles is zeer goed beveiligd.