Skip to main content
10000 Topics
Escaleren van netwerkprobleem
Hallo, Sinds de launch heb ik klik&klaar. Het zou voor mij een mooi product kunnen zijn, maar is het helaas niet. De verbinding met de dichtstbijzijnde mast is nagenoeg perfect met sterke waardes. In de nachturen snelheden van 250-300 Mbit/s, upload ca. 130 – 150 met een lage ping (<20) In de avonduren is het echter compleet onbruikbaar, het valt regelmatig om de paar minuten volledig uit. Gek genoeg is de upload altijd stabiel hoog (130-150), ook als de download <1 Mbit/s is. Als ‘oplossing’ verplaats ik het modem zodat ‘ie connectie maakt met een andere antenne. Niet optimaal met lagere snelheden, lagere ping en niet stabiel: hij blijft af en toe contact maken met de dichtstbijzijnde antenne. Concrete vraag: hoe kan ik aan (laten) vragen dat er naar de werking of configuratie van de specifieke antenne wordt bekeken door een netwerkbeheerder? Ik vermoed namelijk dat er in de configuratie of hardware van de antenne in kwestie iets helemaal niet goed zit. Congestie zou een dip kunnen verklaren, maar deze instabiliteit zou nooit dagelijks moeten kunnen voor zulke lange periodes. Vreemd is ook de combinatie van bijna geen download, maar wel volle bak upload. Helaas heb ik naast een langzame ADSL verbinding geen andere optie dan klik en klaar, dus opzeggen doe ik niet. Ik heb bekabeld getest op 2 laptops, 2 PC’s, de simkaart in twee telefoons (4&5G) en sinds kort ook kunnen testen met mijn eigen 5G modem waar ik kan switchen tussen 4G en 5G: dezelfde resultaten Hoe kan ik inhoudelijk naar het probleem laten kijken zonder tips van algemene aard? Deze gaan me niet helpen. Screenshots uiteraard geen probleem. Groet, René
geen afspraak mogelijkheid Guidion! geen internet voor dagen!
Afgelopen vrijdag een nieuw thuis en mobiel abonnement afgesloten bij Odido. Zojuist kreeg ik een SMS dat ik een mail ontvangen zou hebben van Guidion om een afspraak in te plannen voor installatie van het internet. Deze had ik dus NIET ontvangen en daarom gelijk zelf naar Guidion gebeld. Daar helaas te horen gekregen dat er GEEN monteur beschikbaar is op de dag dat ik overgeschakeld wordt van Youfone (via KPN kastje en modem) naar Odido.!! Dag van overschakeling is 30-12. Eerst mogelijke afspraak zou 1-1-25 08:00 zijn🤬 eenieder zou wel begrijpen dat dàt niet echt een mogelijkheid is als je pas tegen 04:00 in je bedje ligt.....ivm oudjaar! En dan alsnog zou ik 2,5 dag zonder internet zitten, nl 30,31 december én 1 januari. Ik heb dus Odido zelf gebeld en de medewerker klantenservice geeft aan dat ik het zelf kan installeren... alleen is het niet "plug and play" want dus glasvezel kastje van KPN.....op een héél héél rottige plaats in huis. Namelijk onder de houtopslag (vorige bewoners kennelijk zo aan laten sluiten) Ik baal hier als een stekker van, want óók 2 januari geen mogelijkheid voor inplannen monteur, die zou op z'n vroegst pas 3 januari kunnen komen, dat betekent dus 5 dagen geen internet (en met een smarthome dus geen verlichting, appletv, muziek enz) Is het daadwerkelijk zo simpel om van een KPN kastje/ aansluiting naar Odido aansluiting te gaan? Vorig jaar met de overstap van KPN exact hetzelfde gedoe!! Géén Monteur beschikbaar voor dagen! Alleen omdat Youfone exact hetzelfde is als KPN was het alleen router wisselen (was nog exact dezelfde router óók) en klaar. Wifi naam en wachtwoord weer instellen zoals het was en m'n hele smarthome werkte weer zoals het hoort. Op de foto's de huidige situatie (na verwijderen alle houtblokken) ja, de rode utp kabel zit bekneld tussen kastje en vloer, ruimte is gewoon echt niet groter!
Hoe lang duurt het voordat ik mijn contract met odido open kan breken?
Sinds maandag 18 november is het internet bij mij weggevallen.Heb hierover gebeld en dinsdag is er een monteur bij me langs geweest.Deze heeft een andere modem uitgebprobeert die werkte ook niet, volgens hem kwam het signaal van de glasvezel goed binnen in het binnenkomende kpn kastje.Hij zei dat hij het zou doorsturen naar de technische dienst. Hier kreeg ik ook een mail over dat er binnen 3 werkdagen een antwoord zou komen. Nu bel ik dus naar odido en de dame in kwestie kan me niet verder helpen en zegt dat de technische dienst er nog mee bezig is. Op de vraag hoe lang zoiets kan duren kan ze geen antwoord geven. Nu heb ik voor een week een voucher gehad, heb ik geluk mee dat ik toevallig odido mobiel internet heb.Maar voor als je thuis werkt en je partner ook overdag internet nodig heeft voor de studie is dit een beetje een onhoudbare situatie geworden. Sinds ik een vaste internet verbinding heb heb ik eigenlijk nog nooit langer dan een paar uur geen internet gehad. Nu heb ik een aantal werkzaamheden waarbij ik hoge uploadsnelheden nodig heb een beetje voor me uit kunnen schuiven maar nu ik geen idee heb aan welke termijn ik moet denken dat ik weer internet heb loop ik echt tegen een probleem aan. Mijn vraag is dan ook hoe lang mag zoiets duren voordat je het abbonnement met odido open mag breken om naar een andere provider te gaan. Ik neem aan dat odido zijn verplichtingen moet nakomen en mij internet moet leveren en als ze dat dan niet lukt ik het contract open mag breken. Met vriendelijke groet,Ben
Mediabox via 1Gbps switch verlaagt gehele LAN netwerksnelheid naar 100Mbps
Meerdere tests, meerdere metingen uitgevoerd. Steeds zelfde resultaat. Voorheen Ziggo 1Gbps+tv+tel abbo: Netwerk infra: Ziggo bridged modem > Eigen 1Gbps WiFi (2.4 & 5) Router DHCP > 2 x 1Gbps LAN naar 1Gbps NAS en naar 1Gbps 8 poorts switch > 3 apparaten van 1Gbps, 2 van 100 Mbps en 1 CAT6 > 1Gbps router in switch modus > 2 x 100Mbps apparaten en 1 CAT6 > 1Gbps 2e WiFi (2.4 & 5) Router zonder DHCP > 2 x 1Gbps en 2 x 100 Mbps apparaten Resultaat: Bekabeld gemiddeld alle 1Gbps apparaten tussen de 700 en 950Mbps snelheid; 100Mbps apparaten altijd bijna op max snelheid. WiFi snelheden altijd hoge snelheden afhankelijk van het aantal devices tegelijkertijd Nu Odido 1Gbps + 2 x Mediabox (waarvan 1 geïnstalleerd is): Netwerk infra: Zyxel T56 op ONT > NAS en 8 poorts switch > Alles hetzelfde alleen Mediabox met CAT5e op de switch erbij en eigen router uit het netwerk gehaald. NAS geeft 1Gbps en poort van switch<>Zyxel geeft 1Gbps. Overige apparaten worden gecapped naar 100Mbps, WiFi Zyxel dnelheden geen probleem, WiFi snelheden 2e Router zonder DHCP gecapped op 100Mbps Mediabox er tussenuit, dan loopt alles zoals het zou moeten. Geen interesse voor Mediabox op WiFi. Als test 2e Mediabox geplaatst en zelfde negatieve resultaten…. Vraag 1: Wat zit er in de Mediabox wat aangeeft dat Mediabox alles blokkeert? Vraag2: Als deze blokkade opgeheven wordt onstaat er een gevaar in de vorm van brand, ontploffing of kortsluiting? Vraag 3: Is er misschien een Zyxel Mediabox issue? Vraag 4: Zit er aan de Odido server zijde een beperking op de Mediabox, aangezien Odido TV geregistreerd staat
Terugkijken lukt sinds gisterenavond niet meer
Hallo Allen, Wie kan helpen? Terugkijken op de meeste zenders* lukt niet meer. Ik krijg een zwart scherm of een spinner te zien. De meeste zenders: Bij NPO 1, 2,3 en TLC geen probleem om terug te kijken. Alle RTLs, Veronica, SBS, maar ook 24Kitchen lukt het niet meer. Ik heb best veel topics gelezen in deze community over soortgelijke problemen, maar ik heb nog nergens een oplossing kunnen lezen. Hopelijk kunnen jullie helpen. Wanneer ontstaan en wat is er aan de hand? Het probleem is gisterenavond ontstaan toen ik een programma (The Masked Singer) terug wilde kijken op RTL4. Dat lukte gewoon, maar die heb ik vrij snel stop gezet (met de terug-knop). Had ik blijkbaar niet moeten doen. Sindsdien kan ik niets meer terugkijken op bijv. bovengenoemde zenders. Ik heb verschillende programma's van verschillende tijden en verschillende dagen op verschillende zenders geprobeerd, maar helaas. Allemaal tonen onderstaand verschijnsel. Bij The Masked Singer zie ik een zwart beeld met een spinner. Na 20 minuten is er niets veranderd. Het blijft een zwart beeld. Bij andere programma's zie ik de spinner heel kort en blijft er een zwart beeld over. Na een aantal minuten geen verandering (ik heb hier niet ook 20 minuten gewacht, maar wel een paar minuten). Zappen bij een zwart beeld doet niets. Alleen de 'terug-knop' haalt je uit het zwarte scherm (met of zonder spinner). Wat heb ik al geprobeerd? - De TV app opnieuw geïnstalleerd, zonder eerst te verwijderen - Ook eerst de TV app verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd. - De TV uit gezet. Intussen is de TV de hele nacht en dag uit geweest. -Vanavond na de TV weer aan gezet te hebben, werd gevraagd de Odido TV app te herstarten. Gedaan. Maar helaas, nog steeds niets terug te kijken, behalve op kanalen 1,2,3 en TLC. ​​​Specs van mijn TV. Merk: Samsung Modelcode: QE55S95BATXXN Software versie: T-PTMDEUC-1651.7,BT-S Internet via de Zyxel modem van Odido. Zit niets tussen (geen eigen router). TV via WiFi aangesloten. Alvast bedankt!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen