tv kijken binnen de eu op tablet werkt niet goed en op mobiel wel, hoe kan dat?

  • 28 May 2024
  • 5 reacties
  • 59 Bekeken

Reputatie 2

Hoi. @odido,

Kan iemand mij uitleggen en of een oplossing geven voor het volgende? 

Wanneer ik in het buitenland binnen de EU op mijn mobiel tv kijk, geen probleem. Fijn! 

Kijk ik tv op mijn tablet in hetzelfde buitenland binnen de EU dan hapert hij om de 2 minuten bij wijze van spreken soms zelfs eerder en moet ik hem afsluiten en geheel opnieuw opstarten. 

De VPN is uitgeschakeld en alle cookies zijn gewist op de tablet en nog altijd kan ik op mijn tablet niet fatsoenlijk tv kijken. Live een programma kijken is al helemaal een ramp en terugkijken is niet veel beter. 

Hoe kan dit opgelost worden? 

Waarom is er dit verschil überhaupt? 

 

M vr gr. 

Chantal 

eric 1 maand geleden

Je gebruikt dezelfde software app? (Tv online versie). Het meest logische is inderdaad datnde tablet of de verbinding met de tablet noet je van het is.

Bekijk origineel

5 reacties

De hardware per device verschilt. 
Over welke telefoon en welke tablet heb je het?

Zijn ze beide aangemeld op hetzelfde wifi, of kijk je met de ene over 3-4-5G en met de andere over wifi?

Reputatie 7
Badge +14

Je gebruikt dezelfde software app? (Tv online versie). Het meest logische is inderdaad datnde tablet of de verbinding met de tablet noet je van het is.

Reputatie 2

Hoi, dankjewel voor jullie reacties.

 

Hier wat meer uitleg; 

We hebben 2 mobiele telefoons; 1 Google Pixel 7a, 1 Oppo Lite 10. Hierop maken we gebruik van de Odido app. 

Tablet is een Microsoft Surface die ik als pc gebruik. Ik log hierop in via de browser (via Edge omdat Odido op Chrome niet werkt). VPN moet dan worden uitgeschakeld andere werkt het niet.

We zetten de WiFi uit op onze mobiele telefoons en maken via de WiFi verbinding via de Edge browser op de pc/tablet. Zover ik heb begrepen is er per vakantiehuisje een aparte WiFi inlog. Of dat via dezelfde route gaat weet ik niet. Het park is niet heel groot maar goed dat staat hier los van. Toch? 

Met hoeveel personen je er gebruik van maakt, zou ik me nog voor kunnen stellen. Eigenlijk ook weer niet, anders slechte kwaliteit voor een vakantiehuisje.

Als ik van mn mobiel een hotspot maak, gaat het redelijk goed. Hij hapert nog wel maar minder vaak. En dan is mn verbruik zo op en dat was nou net niet de bedoeling snappie. 

Iemand nog suggesties? 

 

Bvd.

Groet Chantal 

Reputatie 7
Badge +14

Je geeft aan dat het eigenlijk via het park wifi meestal mis gaat. Aangezien je gewoon de browser gebruikt om tv te kijken is er niet veel anders wat et mis kan gaan dan je internet verbinding.

Voor android en ios tablets/telefoons is er een app.

Reputatie 2

Dankjewel Eric.

 

Inmiddels doet hij het ook op onze mobiele telefoons niet goed meer. 

Het zal dan toch de WiFi verbinding zelf zijn vermoed ik zo. 

Jammer hoor, daar gaat mn data...😫

 

Groet, Chantal 

Reageer