Skip to main content
10000 Topics
Al meer dan 11 weken geen internet!! Odido kan (en wil) het niet oplossen. Wie kan mij wel helpen?!
Hallo allemaal, Sinds 23 juli heb ik geen internet verbinding meer, daarvoor (vanaf aansluiting) was het al slecht omdat het vaak uitviel. Het probleem zit niet in de ONT/het Modem en de netwerkbeheerder (Delta) moet de FTU doormeten. Ik heb al 6 (!) Guidion monteurs gehad die allemaal hetzelfde hebben teruggekoppeld aan Odido: Delta moet fysiek komen voor een lijnmeting. Delta is nog nooit geweest. Ik kan hoog springen, ik kan laag springen. Het resultaat is dat er dus voor de zesde keer een Guidion monteur is geweest die heeft aangegeven dat Delta moet komen. Dit probleem speelt grofweg: Minuut 1: DATA aanwezig + PON aanwezig op ONT, het modem is verbonden met het internet (groen wereldbolletje)Minuut 2: PON valt weg op ONT, Data valt weg op ONT. Het modem is daardoor helemaal niet meer verbonden met het internet (geen wereldbolletje).Minuut 3: Zelfde als minuut 2.Minuut 4: PON komt weer terug op ONT, Data komt een paar seconden later weer terug op ONT. Het modem heeft geen verbinding maar laat wel een rood wereldbolletje zien.Minuut 5: Zelfde als minuut 1. Ik word al 3 maanden van het kastje naar de muur gestuurd door Odido. Ik heb meer dan 30 keer (!) gebeld met de klantenservice van Odido, gechat via Messenger, gebeld met Delta Klantenservice, gebeld met Delta Netwerk, gebeld met Delta Glasvezel aanleg en gebeld met Guidion. Niks helpt. '’We zijn er druk mee bezig'’ en '’Delta is op de hoogte'’ is het enige dat Odido kan aangeven'’. Vervolgens krijg ik een e-mail dat '’de melding is opgelost'’. Ik kan er dan wéér achteraan gaan bellen dat het niet is opgelost waarna ze een nieuw ticket maken (dat later weer wordt '’opgelost'’). Ondertussen mag ik wel vrolijk doorbetalen en is het nog maar de vraag of ik het geld terugkrijg van de afgelopen 3 maanden dat ik geen verbinding heb gehad. Odido belooft heel veel, maar als ik de vele topics hier lees vrees ik dat ik kan fluiten naar mijn geld en ik dus betaald heb voor lucht. Daarbij heeft het mij 6 vrije dagen gekost om de Guidion monteurs te ontvangen. Dat is meer dan een week vakantie, zonde!!! Kortom, wie weet wat ik nog meer kan proberen? Ik weet zelf geen opties meer, behalve fysiek langsgaan bij de Odido winkel in de stad. Maar ik vrees dat de medewerkers daar net zo weinig mogen als degene aan de telefoon. Mijn advies: NOOIT een abonnement afsluiten bij Odido. Je zit veel beter rechtstreeks bij de netwerkbeheerder, zoals Delta of KPN . P.S. de medewerkers van Odido zijn allemaal zeer vriendelijk en proberen mij zo goed en kwaad als dat ze mogen in hun functie van Odido te helpen. Dus daar ligt het niet aan. Dat mag ook gezegd worden! Maar tja, op alleen vriendelijkheid heb ik geen internetverbinding…..
Defecte modem
Mijn modem gaf na opnieuw opstarten een groen knipperend powerlampje en wilden niet meer doorstarten.Op donderdag 12 december gevraagd of ik een nieuwe modem zou kunnen krijgen. Ik zou door de storingsdienst terug gebeld worden. Daar ik geen bevesting had gehad op vrijdag 13 december weer gebeld en mijn vermoede bleek juis ze konden niets terug vinden van mijn gesprek van de vorige dag. Weer gevraagd om een nieuwe modem hier kreeg ik het zelfde antwoord maar dat het druk was bij de storingsdienst zou weer teruggebeld worden. Ik kan begrijpen dat het druk was maar geen reactie of bevestiging van het gesprek geeft mij de indruk dat ik niet serieus wordt genomen. Ik had een onderbuik gevoel toen maar op internet gezocht, daar dezelfde modem kunnen kopen voor 29 euro op internet. Deze aangesloten en werkte gelijk had alles weer. Woensdag 18 december maar weer gebeld daar kreeg ik wel te horen dat ze zagen dat ik op 13 december gebeld was. Er werd mij weer gezegd dat de storingsdienst mij zou terug bellen maar dat het druk was maar zou een aantekening meesturen dat ik uitelijk vrijdag 20 december er contact met mij opgenomen zou worden of een nieuwe modem opgestuurd zou worden. Vrijdag 20 december niets vernomen helaas en de hoop opgegeven dat er nog contact met mij opgenomen zou worden. Bij KPN mij maar aangemeld en daar gebruik gemaakt van automatisch opzeggen vond het wel welletjes na 3 keer bellen. Vandaag 30 december nog steeds niets vernomen trouwens.
Kan niet connecten met CoD spellen/servers na gebruik van Zyxel T-56
Sinds de aanschaf van de nieuwe Odido modem van Zyxel T-54 naar Zyxel T-56 kan ik niet meer verbinden met de servers van Activision/COD op de PC.Ik blijf dezelfde foutcode krijgen namelijk; HUENEME-NEGEV of Server disconnected. Gebruikte toen (en nogsteeds) altijd een TP-Link TL-WPA8631P adapter die aangesloten was aan de modem en via een stopcontact aangesloten was met een internetkabel naar mijn PC, weinig MB speed gaf, maar dat is best normaal van waar ik zit.Op de dag dat we een nieuwe model kregen en dat ik betere wifi wou krijgen heb ik een PCIe adapter Intel(R) Wi-Fi 6E AX210 160MHz (foto 5) gehaald die mij nu het zelfde stabiliteit geeft maar wel 100x meer MB's. (Pakte een stabiele 4-6mb/s met internetkabel, en nu met WiFi 100mb/s.)Dat is nu geen probleem alleen als ik nu een wifi test doe met mijn wifikabel waar ik altijd een stabiele 5ms ping/ 5-10ms upload/download speed kreeg, krijg ik nu dit: zie foto 4 Vanwege deze reden gebruik ik mijn internetkabel niet meer. Maar op een rare manier kan ik via mijn internetkabel en WiFi niet meer COD gaan spelen.En nog meerdere problemen die ik in de afbeeldingen laat tonen. Gebasseerd op alles wat ik heb gedaan, DNS vernieuwen/CMD codes invoeren, modem/router restarten/rebooten, port-forwarden (TCP/UTP), gebruik van ethernet kabel of draadloos wifi werkt niet. Op de eerste foto zie je de fout, op de tweede foto staat er een code rechtsonder die zou moeten veranderen naar dit: (bekijk foto 3) dit gebeurt alleen wanneer je netwerk doorgaat. Op de derde foto kun je zien dat het doorgaat en mij toestaat om het spel binnen te gaan. Alleen dit gebeurde terwijl ik verbonden was met mijn telefoon wifi. Heeft iemand hier kennis van? Of dat Odido hier zelf naar kan kijken want vanuit mijn ogen ziet het eruit als een probleem met de DNS of de gebruikte poorten die bij het nieuwe systeem van de T-56 word gebruikt? foto 1 Foto 2 Foto 3 foto 4 (Internetkabel TPlink adapter) foto 5/WiFi (Het is normaal dat de latency omhoog gaat omdat het een maximale snelheid wilt berekenen, als ik hem op een 500mb limiet zou zetten zou ik een sterke 10ms bij alle 3 pakken maar het gaat om de reden waarom ik nu zo slecht peak met een internetkabel? oto 4
Al 2 weken geen hulp met ONT swap voor instabiel internet
Sinds mijn aansluiting bij Odido ervaar ik erg instabiel internet, vooral in de avonduren. De latency is vaak hoog en inconsistent en de snelheden zijn erg instabiel. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat dit probleem aan Odido ligt. Blijkbaar ervaren alle klanten die op het WBA-Netwerk zijn aangesloten en een ONT Genexis box gebruiken dezelfde problemen. Na het lezen van de verzameltopic kwam ik erachter dat een vervanging van de ONT Genexis box met een ONT Nokia box de oplossing is. 2 weken geleden heb ik hierover contact opgenomen met de klantenservice, mij werd toen verteld dat ik binnen 3 werkdagen een afspraak zou kunnen inplannen voor de swap, nu zijn we 2 weken verder en heb ik nog steeds niks gehoord. Telkens wanneer ik bel krijg ik het antwoord dat ik moet wachten. Maar hoe lang is dit “wachten” nog? Gaat het om een paar weken, een paar maanden, of zelfs tot mijn contract afloopt? Kan iemand hier alsjeblieft naar kijken en ervoor zorgen dat deze swap zo snel mogelijk wordt ingepland, bij voorkeur volgende week al. Het internet is namelijk totaal onbruikbaar in de avonduren, en met de kerstvakantie zal het probleem zich waarschijnlijk ook overdag voordoen. Hieronder staat een eerdere reactie die ik in de verzameltopic heb geplaatst, inclusief mijn meetresultaten. Dit laat zien welk soort internet ik de afgelopen ~5 maanden heb moeten gebruiken: Ik ervaar ook al maanden problemen met mijn internetverbinding en kwam er laatst pas achter dat dit aan Odido ligt. De klantenservice heeft bevestigd dat ik op het WBA netwerk zit en gebruik maak van een ONT Genexis box. Alleen om deze ONT Genexis box te vervangen met een ONT Nokia moet ik eerst op een “wachtlijst” staan, en de klantenservice kon mij niet vertellen hoe lang dit zal duren. Tot die tijd zit ik nog vast aan de volgende internetkwaliteit: Latency op een zaterdag avond, hier zie je dat het constant varieert tussen de ~5 ms en ~200 ms, gemeten met een interval van 1 seconde. Latency op een maandag avond, hier zie je dat het constant varieert tussen de ~5 ms en ~180 ms, gemeten met een interval van 1 seconde. Latency op een vrijdag avond, hier zie je dat het constant varieert tussen de ~5 ms en ~200 ms, gemeten met een interval van 1 seconde. Latency op een zondag laat in de nacht of vroeg in de ochtend… Hier zie je dat het redelijk consistent is waar de latency vooral tussen de 5 ms en de 10 ms zit met af en toe een uitschieter. Het is dus overduidelijk dat er een ernstig probleem is met de consistentie van het internet tijdens de avonduren. Ondanks dat Odido op de hoogte is van dit probleem, moeten klanten die op het WBA netwerk zijn aangesloten met een ONT Genexis box hier zelf achterna gaan. Vervolgens moeten ze ook nog eens lang wachten op een oplossing. Nogmaals kan er voor gezorgd worden dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt? Het kan toch niet dat de klant hier zelf achterna moet gaan?

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen