Skip to main content

Goedemorgen,

Sinds 1,5 jaar heb ik 4g voor thuis extra snel (met buitenunit). Ondanks dat het systeem technisch gezien klaar moet zijn voor 5g tot dusverre alleen verbinding gehad via 4g. 
Met de komst van klik&klaar dacht ik een 5g oplossing te hebben voor mijn huidige installatie.

Inmiddels heb ik klik&klaar ontvangen, de hiermee bijgeleverde simkaart in mijn oude installatie gestoken (Aff55 buitenunit) maar helaas geen verbinding mogelijk. (lampjes branden wel op buitenunit)

Wanneer ik de bijgeleverde simkaart in het toestel voor klik&klaar steek werkt deze wel.

Is het mogelijke om de 5g verbinding met de nieuwe simkaart ook tot stand te brengen op mijn oude 4gvt installatie?

In de AF55 bij APN instellen: fwainternet dan werkt het.

In de AF55 bij APN instellen: fwainternet dan werkt het.

Kom helaas in de settings niet m.b.t. APN tegen. Mogelijk dat deze door de software op de router gelocked is? Heeft u een omschrijving hoe deze aangepast dient te worden? 

Oh, helaas niet. Ik ken de AF55 niet. De genoemde instelling is wel belangrijk. Zou ergens bij netwerkinstellingen, bij mobiel, bij WAN instellingen of SIM instellingen o.i.d. kunnen staan. Maar kan zijn dat Odido in de eigen software op de AF55 dit afgeschermd heeft. Dan is helaas niet mogelijk.

Bij het oudere modem voor 4GvT ziet het er zo uit:

Inmiddels de oplossing gevonden via dit bericht: AF55 router poorten open zetten en DDNS

Verbinden via buitenrouter is wel omslachtig en dient te gebeuren via rechtstreekse verbinding (UTP). Hierna kun je inloggen op de buitenrouter via: https://192.168.0.1 en de destijds meegeleverde gegevens op het instructie boekje.
Hierna kan je de APN gegevens wijzigen van “FMS” naar “fwainternet” en werkt de SIM. :)

Dank voor de hulp!

Reageer