Skip to main content
10000 Topics
Odido Apparatuur terugsturen.
Het valt mij op dat er nogal wat vragen en problemen ontstaan bij Odido of ex gebruikers, die iets terug sturen of terug gestuurd hebben. Het lijkt er op dat het hele proces van retourneren een geautomatiseerd proces is zonder menselijke interactie. Voor simpele zaken kan dat natuurlijk een hele goede oplossing zijn. Maar daar waar (achteraf) geld bij komt kijken kan het voor de gebruiker vervelende implicaties hebben. Ook bij de provider, Odido heeft het inpakt want een proces van afsluiting duurt langer en geeft onnodig onrust. Bovendien tast het de goede naam van het merk aan. Het lijk mij zinvol dat als het al niet het geval is Odido, voordat het automatische proces van incassering of opleggen van een overbodig incasso traject. Een medewerker controleert of alle informatie omtrent de retournering aanwezig is. Dit zal de onrust en frustratie, zeker bij gebruikers verminderen. Ook ik vond bij terugkomst na vakantie een mail in mijn inbox dat een apparaat nog niet geretourneerd was. Ik heb het modem ongebruikt en in de originele verpakking direct bij een DHL inlever punt ingeleverd en een tracking code gekregen. Volgens de tracking code 3STML010568261 is het pakket terug geleverd aan Odido. Nu weet ik dat het even kan duren eer dat e.e.a in systemen verwerkt kan zijn. Maar ik Wacht nu toch een beetje met angst en beven af of dat er binnenkort onterecht € 75 wordt afgeschreven, waarover dan weer extra onnodige communicatie gaat ontstaan. Bij controle door een persoon had er wellicht (eerder) vastgesteld kunnen worden dat alles omtrent de retourzending goed verlopen was en heven er ook geen extra e-mails verstuurd e worden. Ik vind het persoonlijk geen goed idee dat er tussen de daadwerkelijke ontvangst van goederen een termijn van 7 dagen genoemd wordt voor gereed melding. Met vriendelijke groet, Ton den Neijsel

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen