Skip to main content

Hallo,

Vorige week heeft een monteur een nieuwe mediabox geïnstalleerd. Aanvankelijk werkte alles naar behoren, maar na een dag deden de volumeknop, de mute-knop en de inputkeuzeknop het niet meer. De aan/uitknop functioneert nog wel.

Momenteel kunnen we het volume alleen aanpassen met de tv-afstandsbediening, wat erg onhandig is.

Ik heb online gezocht naar oplossingen en verschillende methodes geprobeerd, maar zonder succes. Zou iemand mij kunnen helpen dit probleem op te lossen?

Hi ​@TeDe, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad een bekend probleempje, kan je de volgende handelingen uitvoeren?  

Als de afstandsbediening niet reageert op VOL+/- en MUTE maar andere knoppen werken prima:

- koppel HDMI los en sluit de HDMI weer aan, wacht 1 minuut.

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Apparaatvoorkeuren > Over > en druk op Opnieuw opstarten, wacht 1 min.

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Afstandbedieningen en accessoires > 4K TV box remote, druk op Bediening tv aanpassen en volg de instructies.

Hi ​@TeDe, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad een bekend probleempje, kan je de volgende handelingen uitvoeren?  

Als de afstandsbediening niet reageert op VOL+/- en MUTE maar andere knoppen werken prima:

- koppel HDMI los en sluit de HDMI weer aan, wacht 1 minuut.

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Apparaatvoorkeuren > Over > en druk op Opnieuw opstarten, wacht 1 min.

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Afstandbedieningen en accessoires > 4K TV box remote, druk op Bediening tv aanpassen en volg de instructies.

Hi Tommie,

Heel vreemd! Zonder dat ik bovenstaande handelingen heb uitgevoerd, is het probleem opgelost. De mediabox vroeg me wel om opnieuw in te loggen op mijn account.

Hopelijk blijft alles nu goed werken! 

Wat nu nog niet werkt is de volumeregeling van mijn oordopjes, die via bluetooth verbonden zijn met de mediabox.

Reageer