Skip to main content
  • 908 Topics
  • 9,550 Reacties
908 Topics
Terrible customer service in store opening sim-only account
I recently moved to the Netherlands, and have found getting started with Odido to be an incredibly frustrating experience. Initially, I was told I couldn’t sign up for a sim-only contract (no phone) as I didn’t have a NL based IBAN. The signup form on the website told me to go into a store, but the staff in the store told me that it wasn’t possible and were confused why the website had directed me to them. To be clear, I am a EU citizen, and resident in the Netherlands, but without a NL based IBAN it was not possible to open an account, which is a clear breach of the European Commission’s SEPA IBAN rules — see IBAN discrimination. I would like to understand why Odido have this policy? I have since opened two Dutch bank accounts — one with Bunq and one with Revolut. Both of these provide me with a Dutch IBAN, starting with NL, and a debit card for this (fully regulated) bank account. Attempting to sign up online with either of these resulted in me being rejected. I then visited one of the stores in Amsterdam and was told I needed a bank card with the IBAN printed on it (something neither of my banks provide). After returning on another day and speaking to the manager was able to finally sign up for a sim-only contract. Today I tried to add my wife to this contract, via Samen Unlimited. When we visited the store I am being told exactly the same thing again — I need a bank card with my IBAN printed on the card — even though I have an active 12 month contract, my passport, two bank cards (one for this account), and can provide any other information. I just hit a stone wall with the member of staff who will not budge on this requirement he thinks exists. To prove this showed me his maestro card which has an IBAN, but this must be incorrect — I’m not aware of any Visa and Mastercard debit cards that print the IBAN on the card? From July 2023 maestro is being phased out, so it’s not possible to get a new Maestro card from my bank. Surely it cannot be a requirement that Odido requires a bank card with the IBAN printed on it? When I try to register online, I get rejected with no explanation as to why. When I call the phone support line, they place the order on my existing account and this succeeds, so clearly it’s not required. To sum up, I am pretty angry with the customer service I’ve received and with the completely inconsistent processes Odido seem to follow in their stores: IBAN discrimination is not allowed within the EU, and is reportable to the ACM Many NL based banks do not provide debit cards with IBANs I already have an account, and a card is not required if I sign up online or via the phone The processes seem inconsistent between the website, phone support, and stores. Could someone please explain what the requirements actually are, and why this happened?
Black Friday actie niet geldig omdat telefoon later is geleverd
ik heb mijn bestelling black friday actie met gratis galaxy watch en jbl producten ( verlenging van huidig abonnement met nieuw toestel ) online gedaan met een galaxy s24 op 29 november en de telefoon opgehaald op 5 december in de winkel dezelfde dag heb ik de promoties aangevraagd van de jbl en galaxy watch maar zowel bij samsung en odido afgewezen omdat op de nota staat 5 december. alle documenten insturen naar samsung gaat niet omdat alleen 1 document dat is de nota kan worden toegevoegd het contract wordt niet geaccepteerd, omdat alleen de datum van de nota geldt. in de odidoshop teruggeweest hier wordt nu gezegd u heeft geen recht op de promoties omdat u het toestel gelijk moest ophalen?! De datum dat de telefoon is opgehaald geldt als aankoopdatum wordt er gezegd., echter hier staat niets over in de voorwaarden en werd bij de verlenging ook niet meegedeeld. Zelfs in de bevestiging per SMS wordt er meegedeeld je bestelling binnen 7 dagen op te halen en ik heb dit gedaan binnen de gestelde termijn. ik heb alles aangetoond in de mail mbt de aanvraag op 29 november en ook de bevestiging per SMS laten zien maar helaas zegt de shop nog steeds dat de aanschaf op 29 november ondanks de bevestiging en sms die ik heb ontvangen niet geldig is. Als laatst wordt mij meegedeeld dat als ik het niet eens ben, ik de koop kan ontbinden. De klantenservice gebeld en kreeg " paramaribo" aan de lijn die me doorverwees naar samsung omdat hun de jbl actie doen want jbl is een samsung product volgens haar, dus die wist al helemaal niets en zei als ik het niet eens ben ik mijn abonnement beter kan ontbinden. zowel de winkel als klantenservice boeit het blijkbaar niet of zij een klant willen behouden maar adviseren liever een klant om weg te gaan bij odido. Als ik inderdaad geen gebruik kan maken van de acties wil ik de aankoop en verlenging ontbinden. Al hoewel ik de bestelling binnen de gestelde termijn heb gedaan maar alleen het toestel later heb opgehaald in de winkel sta ik volgens mij wel in mijn recht. het is wel heel vreemd en misleidend dat je een actie product aanschaft binnen de gestelde termijn van de voorwaarde (tussen 18 november en 3 december) en vervolgens alleen het toestel dan later ophaalt de actie dan ineens niet meer geldt, vooral voor de klanten die hun bestelling nog op 3 december online hebben gedaan en hun toestel vanaf 4 december ophalen worden dus buitengesloten van de actie! graag zie ik een gepaste oplossing.
Opzeggen is het uberhaupt iemand gelukt?
Ben direct ingestapt bij release maar na een paar dagen werd al vrij snel duidelijk dat ik in een omgeving woon met alleen N28 masten en geen N78. Door de firmware upgrade in de eerste nacht werd ik geforceerd van 5G naar 4G wat het product totaal onbruikbaar maakt in mijn situatie. Dus opgezegd. Dat bleek niet mee te vallen maar na uren in de wacht gestaan te hebben en VELE malen doorverbonden te zijn (volgens mij heb ik de halve servicedesk leren kennen) EINDELIJK op kunnen zeggen. U ontvangt nog een bevestiging per mail mijnheer. Deze heb ik tot op de dag van vandaar (zeker een maand later) niet mogen ontvangen (nee ook niet in de SPAM folder) maar is op “mijn odido” mijn opzegging zichtbaar. Nahja zal wel goedkomen denk je dan. Echter werd er na 2 weken wel doodleuk door odido afgeschreven van mijn rekening (weer bellen en lang in de wacht excuses .. storneert u maar wij maken het in orde u ontvangt een bevestiging) Nooit meer wat van gezien.Wel machtiging laten verwijderen en geincasseerde bedrag laten storneren. Inmiddels 3 aanmaning en dreigementen van incasso bureaus verder, heb ik tot 3 keer het contact formulier ingevuld en de belofte dat men mij binnen 10 werkdagen zou berichten ontvangen maar geen enkele inhoudelijke reactie gehad. HOE DAN ?En vandaag WEER een rekening in mijn mail.Odido .. gasten ik heb binnen 2 weken opgezegd ik ben jullie HE LE MAAL niets verschuldigd, en jullie houden je niet aan de afspraken laat staan de WET.ERGO HOE KOM IK IN GODESNAAM met een weldekende Odido persoon in contact die mij netjes te woord wil staan en mijn probleem kan oplossen.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Duncan Elfrinkheeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    rvk01heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen