Skip to main content
  • 840 Topics
  • 9,293 Reacties
840 Topics
Onduidelijkheid bestelling Odido Thuis + Sim only ( wat is nu status?)
Hi, Sinds kort is glasvlezel aangelegd in mijn huis en heb ik Odido Thuis abbonement afgesloten + een sim only abbonement. Alleen loopt het proces niet heel erg soepel. Ik wil graag een abbonement voor 12 maanden voor zowel thuis als sim only, nu is het niet mogelijk om beide tegelijk af te sluiten (?). Nu had ik had per ongeluk bij mijn sim only 24 maanden geselecteerd. Ik heb de dag erna direct contact opgenomen met de klantenservice en blijkbaar diende het hele sim only abbonement geannuleerd worden. Alles was geregeld volgens de klantenserivce maar ik zou nog wel de geannuleerde simkaart ontvangen. Nu kreeg ik 17 september een email van AMP groep over het afleveren van een bestelling met ordernummer wat ik niet kende, Blijkbaar hanteren Odido en AMP groep beide totaal verschilende ordernummers. Aangezien de klantenservice aangaf dat de geannuleerde simkaart al opgestuurd was ging ik er vanuit dat deze was en heb ik de bestelling geweigerd. Nu keek ik toevallig in mijn brievenbrus en daar lag een simkaart, degene die ik geannuleerd had. Ik heb dus de verkeerde geweigerd. Waarom gaat de ene aangetekend en komt de ander gewoon per post? Het probleem is nu dat er staat het abbonement wat ik geannuleedd heb actief is en mijn nummer overgezet gaat worden en het juiste abbonement weer geannuleerd is (?). ik vind de hele bestelprocedure erg onduidelijk en het lijkt wel of mobiel en internet twee verschilllende bedrijven zijn. Als dit een voorbode is dan hoe het gaat lopen bij Odido dan weet ik niet of ik nog wel kant wil worden eerlijk gezegd. Ik verneem graag hoe dit het beste nu opgelost kan worden, op de website van odido krijg voornamelijk foutmeldingen mbt tot status opvragen of als ik iets wil wijzigen. Het juiste ordernummer is 220251186 (12 maanden), het onjuiste ordernr is 220206436. Ik hoop dat jullie dit snel kunnen oplossen. Groet, Groet, Renger
Toch betalen voor geen verkregen product
Op 15 mei 2024 heb ik een telefoon abonnement Unmimited start besteld bij Odido voor mijn zoon, omdat ik zelf al internet en televisie had naar volle tevredenheid trouwens. Op 22 mei werd de simkaart aan de deur gebracht door de firma ampgroep, waarvoor getekend moest worden. Volgens beide louche heren van deze firma, moesten wij eerst onze bankgegevens overhandigen aan de deur terwijl deze al aangeleverd waren aan Odido bij de inschrijving. Ik heb dit uiteraard direct geweigerd aan de deur. Dezelfde dag kreeg ik via de mail een bevestiging van zowel van de ampgroep en van Odido, dat de bestelling was geannuleerd. Daarna heb ik bovenstaande praktijken kenbaar gemaakt bij Odido aan de klantenservice en dat ik (en mijn zoon) afzagen van het abonnement. Ons vertrouwen was weg.Hun reactie was vrij laconiek en we kregen het advies dat we in de toekomst de simkaart bij de winkel konden halen Op 04 juni werd ondanks bovenstaande toch 25 euro afgetrokken van de rekening van mijn zoon e n deze hebben wij onmiddellijk gestorneerd, aangezien er geen product was afgenomen. Op 3 juli hetzelfde verhaal -> wederom opname 25 euro voor een product wat niet was afgenomen En ja hoor, op 02 aug wederom 31,67 euro afgeschreven door Odido Daarna heb ik wederom contact opgenomen met de klantenservice dat er geld werd opgenomen van de rekening van mijn zoon en dat dit niet terecht was. Het hele verhaal weer opnieuw gedaan en de dame van de klantenservice had alle begrip voor deze situatie, maar gaf ook aan dat mijn zoon persoonlijk contact op moest nemen om zijn geld terug te krijgen. Dit kon hij alleen persoonlijk doen. Uiteraard een aantal keren aangegeven aan mijn zoon, dat hij contact op moest nemen om zijn geld terug te krijgen, maar de “jeugd van tegenwoordig” is erg laks met dit soort zaken helaas. Na de vakantie ging ik ervan uit dat het intussen wel allemaal geregeld was achter de schermen totdat we in September een brief thuis kregen van Preventel dat mijn zoon geregistreerd stond als wanbetaler ivm openstaande vorderingen van de firma Odido. Uiteraard gelijk samen contact gezocht met Odido wat er aan de hand was. Blijk baar stond het abonnement nog steeds open en was het schijnbaar automatisch een prepaid geworden, terwijl we nooit een sim- of telefoonnummer hebben afgenomen. Ook deze mevrouw van de klantenservice was in 1e instantie begripvol, maar moest eerst overleggen met haar Supervisor. Haar mening onder invloed van de supervisor was 180 graden gedraaid en ze bleef voet bij stuk houden dat er betaald moest worden. Op onze argumentatie dat er nooit een product is afgenomen en dat we gelijk gebeld hebben, werd niet serieus gereageerd en het gesprek werd steeds onvriendelijker door persoonlijke frustratie. Odido maakt een interne communicatiefout en de klant draait er voor op. Omgekeerde wereld toch. Inmiddels zitten we in een status qua situatie en wil ik bij deze iedereen waarschuwen om 2 x na te denken voordat je naar deze firma Odido overstapt. Internet staat vol met klachten over deze firma en helaas zijn wij nu ook het slachtoffer geworden van hun welbekend ondermaatse klantgerichtheid. Helaas zit ik zelf nog vast aan mijn internet en televisie abonnement, maar met deze slechte ervaring is mijn keuze in de toekomst wel duidelijk geworden

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen