Skip to main content

Wat is de status nu echt van mijn bestelling?

• September 23, 2025
  • 9 reacties
  • 321 Bekeken

Ik heb op 13 september een abonnement + iphone 17pro max besteld, zat op de 12e achter internet omdat ik het online wilde regelen, maar ik was niet één van de gelukkigen die door de drukte heen kon komen helaas. Ben op de 13e gewoon de stad in gegaan en heb het via een shop geregeld.

Nu heb ik met de verkoper in de winkel geprobeerd af te spreken dat als de telefoon langer moet blijven liggen of dat mag, langer dan twee weken dus.

Dit omdat ik op vakantie zou gaan het wellicht zo zou uitkomen dat de dag dat ik op vakantie ga ook de dag zou zijn dat de telefoon bezorgd zou worden.

Omdat ik twee weken weg ben zou de telefoon volgens regels ook weer na twee weken terug gestuurd worden. Via een notitie bij de bestelling heeft de verkoper dit geprobeerd te rekken.

Nu stond tot vandaag mijn bestelling op, ‘besteld’. Maar sinds vandaag is hij ineens naar ‘ophalen’ verschoven. Super!

Ik vroeg voor de zekerheid via x aan jullie of de telefoon vandaag ook echt is aangekomen of dat er een storing was en de status al die tijd niet klopte (er is namelijk in de nacht van dinsdag 23 september ook onderhoud geweest), dus beetje toevallig dat er dan ook gelijk ineens een status update is. Als of er al die tijd geen goede melding van de status is gedaan, waardoor ik ook die statussen tussen besteld, en ophalen, nooit heb gezien, maargoed.

Nu zeggen ze via x.com dus weer dat mijn telefoon helemaal niet klaar ligt. De bestelstatus pagina zegt van wel, dus wat is het nou? 

Dit was zo makkelijk opgelost als ik die winkel gewoon even kon bellen, maar nee. Ik ben nu al 2 dagen bezig om beetje gerust gesteld te worden dat het allemaal wel goed komt en ik niet na vakantie weer een process moet starten omdat de telefoon weer terug gestuurd is.

Werkelijk elk bericht dat ik van odido heb gehad bevat foute informatie. Nu zeggen ze zelf op X dat de bestelstatus van de bestelling dus niet klopt.

October 2, 2025

Goedemiddag Wolfie, bedankt voor je begrip en je uitleg! Ik zie dat de bestelstatus er in ieder geval goed uitziet, alleen is de verwachte leverdatum nog niet toegevoegd door mijn collega's van Order & Delivery. Ik heb daarom meteen zelf gekeken en op basis van je besteldatum en de 4-6 weken levertijd van de iPhone Pro Max 256GB Blauw verwacht ik dat je tussen zaterdag 11 en zaterdag 25 oktober de sms van mijn collega's ontvangt dat je 'm kan ophalen. Laat je het me weten als je de sms hebt ontvangen? Ik blijf graag op de hoogte totdat je je nieuwe iPhone in handen hebt! 

9 reacties

• Auteur
  • is een King Poster
  • September 23, 2025

Zojuist via X na het delen van mijn screenshot dat hij klaar lag te horen gekregen dat het een fout betreft, en dat mijn bestelling helemaal niet af te halen is. En ik echt moet wachten op een SMS die aangeeft dat het zover is.

Wat is nu dan de levertijd van de iPhones bij odido? moet ik nu 1,5 maand wachten? want dan maak ik denk ik liever gebruikt van mijn restitutie recht. Ik snap dat dit geen schuld van Odido betreft maar dat Apple er voor kiest om zulke magere oplages te produceren. Maar ik had gehoopt dat ik door ‘vroeg’ te bestellen wellicht bij de eerste zou zitten.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • September 23, 2025

De levertijden worden zonodig per dag bijgewerkt 

• Auteur
  • is een King Poster
  • September 23, 2025

De levertijden worden zonodig per dag bijgewerkt 

Ja maar ik weet niet wat de levertijden waren op de 13e. Zijn de levertijden van nu vandaag ook van toepassing op mijn bestelling? Maar ik zie het nu al ja, er staat vanaf 12-9. Dus ik moet als ik echt pech heb 1,5 maand na deze paperplaunch wachten op mn toestel. Nogmaals, dit zijn Apple praktijken kunnen jullie niets aan doen. Maar dan laat ik het hier maar bij.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Wolfieprot, ik heb zojuist ook gereageerd op een topic waar je in had gereageerd. Nogmaals gaaf dat je voor de nieuwste iPhone gaat. Wat mijn collega’s op X hebben gezegd klopt inderdaad. Ik heb ze deze informatie gisteren gegeven. Bij de livegang van de bestelstatuspagina kwamen we erachter dat de sms met de bevestiging van je bestelling ervoor zorgde dat je in de bestelstatus zag dat je bestelling klaarlag. Dit klopte niet. De sms die deze bestelstatus zou moeten aanpassen is namelijk de sms waarin we zeggen dat je bestelling opgehaald kan worden. Nogmaals excuses voor dit ongemak. De sms blijft leidend. Zodra je deze sms hebt ontvangen, kan je je bestelling ophalen. 

Staat er op dit moment een nieuwe verwachte leverdatum in je bestelstatus? Zo niet, dan zal dit binnenkort komen aangezien mijn collega’s er nog aan werken om het voor iedereen weer in orde te maken!

• Auteur
  • is een King Poster
  • September 24, 2025

Vaag verhaal, ik heb ook nooit een sms over de bevestiging gehad alleen mail. Hij stond al die tijd bij mij gewoon op de eerste stap. Na jullie onderhoud van afgelopen dinsdag stond alles ineens op ophalen.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Wolfie, niet fijn om te lezen dat je het een vaag verhaal vindt, aangezien ik m'n best heb gedaan om de situatie uit te leggen. Ik hoop in ieder geval dat je je nieuwe telefoon snel in handen hebt!

• Auteur
  • is een King Poster
  • September 26, 2025

Mijn reactie was zo omdat het niet strijkt met wat ik in de praktijk heb meegemaakt. Dus vandaar dat ik het wat vaag vind. Ik snap wel dat het door een fout techinisch zoals je uitlegd heeft uit kunnen pakken. Het was geen persoonlijke aanval op jou natuurlijk, of hoe je het uit hebt gelegd, dat was duidelijk.

• Auteur
  • is een King Poster
  • September 30, 2025

Hoi Wolfie, niet fijn om te lezen dat je het een vaag verhaal vindt, aangezien ik m'n best heb gedaan om de situatie uit te leggen. Ik hoop in ieder geval dat je je nieuwe telefoon snel in handen hebt!

Marciano, wat is de status van de bug in mijn bestel overzicht? is er al ETA hiervoor?

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Wolfie, bedankt voor je begrip en je uitleg! Ik zie dat de bestelstatus er in ieder geval goed uitziet, alleen is de verwachte leverdatum nog niet toegevoegd door mijn collega's van Order & Delivery. Ik heb daarom meteen zelf gekeken en op basis van je besteldatum en de 4-6 weken levertijd van de iPhone Pro Max 256GB Blauw verwacht ik dat je tussen zaterdag 11 en zaterdag 25 oktober de sms van mijn collega's ontvangt dat je 'm kan ophalen. Laat je het me weten als je de sms hebt ontvangen? Ik blijf graag op de hoogte totdat je je nieuwe iPhone in handen hebt!