Skip to main content
  • 8,838 Topics
  • 71,425 Reacties
8838 Topics
Klacht: al 2 maanden geen werkend internet
Ik zal hier niet alle details en gegevens delen want die staan inmiddels al in 10 dossiers, dus ik houd het kort: al sinds 10 november (!!) werkt ons internet niet meer en proberen we dit opgelost te krijgen. In eerste instantie kwam er netjes vrij vlot een monteur langs. Die bleek echter niets te kunnen doen omdat het probleem niet bij ons/in het kastje zat en inmiddels is het zacht gezegd dramatisch. Het probleem zou in het kastje hebben gezeten, in de wijkcentrale, in de buurt, in de bekabeling weet ik waar - en inmiddels ligt het bij Guidion. Eindstand is vooral dat we al 2 maanden geen internet hebben, dat er 0 proactieve communicatie is vanuit Odido wat betekent dat we wekelijks het hele telefoonriedeltje + wachttijd mogen doorlopen, vrolijk facturen doorbetalen en zelf herhaaldelijk moeten vragen om wéer een nieuwe onbeperkt internetcode. We hebben inmiddels alle beloftes van ‘hoogste prioriteit’ en ‘escalatie’ wel gehad en ik geloof dat zelfs de klantenservice medewerkers inmiddels enigszins schrikken bij het openen van ons dossier, maar de eindstand is hetzelfde: we hebben geen internet, geen idee wanneer het opgelost wordt en als we zelf niet bellen horen we niets, ontvangen we niets en gebeurt er niets. Ik stond op het punt wéer jullie klantenservice te bellen voor een update (want nogmaals: proactief communiceren gebeurt niet) maar heb nu besloten het hier maar eens te proberen. En anders publiek te escaleren en meteen maar over te stappen naar een andere provider in de hoop dat de klantenservice daar beter is? Ik weet het ook niet meer. Misschien dat het in plaats van te beloven iets weer te escaleren mogelijk om er daadwerkelijk iets aan te doen?
If you have bad connection on the evening, you are doomed
TLDR: If your fiber box is "old", you will have no connection on the evening and will take multiple months till anyone till deal with it. My Story:I connected Odido in July with fiber and realised I have bad connection on the evenings, as i wasn’t home much at that week it took some time to establish a pattern. First time i called support, they obviously got rid of me with "i should send screenshots and proof", which i collected. (worth noting that email address has stopped existing since, so you can only make calls). It took a couple more days of establishing the pattern: around 6pm, i started having tremendously high latency, and very slow loading for sites: speedtest took 2 minutes to load, but then the speed it shown was okay. Sometimes i had no connection, sometimes 0 upload speed, different issues. Anytime i wanted to reach support i had to start explaining from scratch to EVERY support representative, who occasionally switched me to someone else, so the average call length was ~40 minutes. It took about two weeks to get someone who acknowledged finally that this is a known issue with my fiber box and it needs to be replaced, i have been added to a list.Then a week went by. I called them again, had to explain EVERYTHING FROM SCRATCH in a 40 minute call before support was willing to look into my open case, but no estimate.Then another week. A month.Support at this point gave me a voucher for mobile internet (which obviously is not a real alternative to cover a whole house) and 20 euros. Another month. A third month. Then finally Guidon reached out and I could select a date. They came and replaced the box: The man spent 10 minutes in the house. It was then fixed. It was more than three months since the service started. I could ask for compensation at this point, which they did calculated wrong first and missed promised payment two times. Fun part comes now... I have moved to a new address and you wont guess… I have the same issue. After the third support call they have put me on a waiting list to replace the fiber box without any time estimate. This was 10 days ago, no news since.I have ordered another provider the next day and cancelled Odido with a month advance, learning from my past mistake.
Zyxel WX5600 ethernet
Hallo allemaal, Ik heb een Zyxel WH5600 wifi-booster die draadloos verbonden is met mijn modem/router. Vervolgens sluit ik mijn pc via een Cat6a-kabel aan op die booster. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan: 1. Bekabelde snelheid blijft laag Als ik mijn pc of laptop via ethernetkabel op de booster aansluit, haal ik maximaal 10–15 Mbps, en soms zelfs maar 0,6 Mbps. Dit is dus behoorlijk traag. 2. Snelle wifi Via wifi (dus ook verbonden met dezelfde booster) krijg ik op mijn laptop rond de 400 Mbps, wat prima is. Ik heb ingelogd en gecheckt dat mijn laptop daadwerkelijk via de booster is verbonden, dus het signaal komt echt van de repeater. 3. Resetten en andere stappen Ik heb zowel het modem als de booster al meerdere keren gereset, zonder verbetering. De Cat6a-kabel die ik gebruik, lijkt in orde (geen schade). Zowel pc als laptop geven dezelfde lage snelheid als ze bekabeld op de booster zijn aangesloten. Mijn vragen Waarom is de bekabelde snelheid zo laag, terwijl de wifi-snelheid hoog is? Moet ik nog bepaalde instellingen aanpassen in de Zyxel WH5600 of in mijn modem/router? Is deze booster misschien vooral bedoeld voor wifi, en minder geschikt voor bekabelde verbindingen? Heeft iemand tips of ervaringsverhalen over dit probleem (bijvoorbeeld firmware-updates of andere oplossingen)? Extra info Als er nog andere specificaties van mijn modem/router, netwerksetup of pc nodig zijn om de oorzaak te achterhalen, laat het dan gerust weten. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen