Skip to main content
Beantwoord

Betalen voor 2GB snelheid krijgen niet eens 1GB binnen

• 8 januari 2025
  • 7 reacties
  • 156 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Betalen al maanden voor 2GB (Glasvezel) snelheid maar na verschillende testen en contact met Odido en Delta heeft onze snelheid (bekabeld) in huis nooit boven de 1GB gehaald.
Oplossing is misschien dan ook gevraagd, de afgelopen maanden 50% van de prijs crediteren en het abonnement op 1GB zetten?
Als Odido/Delta iets niet kan leveren moeten ze me er ook niet voor laten betalen, ergens is het een soort legale oplichting/scam als ik het zo bekijk! 

Beste antwoord door rvk01

@de Buik Kun je ook even inloggen op de Zyxel en onder het kopje Systeeminformatie kijken. Daar zie je de poorten van de Zyxel met de verbonden linksnelheid (onder Interfacestatus). De 2500M/Full moeten staan en de LAN poort waar de PC op aangesloten is ook. Als een van deze twee op 1000M/Full staat, dan ligt daar het probleem.

Als ze beide op 2500M/Full staan, dan is het wel te verwachten dat het in de ONT ligt.

(50% korting wegens 1Gbps ipv 2Gbps is nogal wat. Prijsverschil in die abonnementen is niet zo hoog.)

Bekijk origineel

7 reacties

ItsNaud
Super User
  • Odido Superuser
  • 127 reacties
  • 8 januari 2025

Goedemiddag,

De speedtest die je uitvoert, is dit rechtstreeks op het door Odido geleverde modem of maak je gebruik van een eigen modem/router waarop je dit getest hebt? Sommige apparatuur/bekabeling kan niet hoger dan 1Gbit aan, dit zou dus ook de oorzaak van je probleem kunnen zijn.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 8 januari 2025

Goeie dag Naud, 

bedankt voor je vraag (oplossing)

De speedtest word uitgevoerd met Delta, Odido en Ookla speedtesters, bekabeld met apperatuur/modem/router die geleverd en geïnstalleerd zijn door een Odido monteur. 

Er hangt verder tussen odido (Zyxel) modem en aangesloten pc/laptop geen eigen apperatuur. Ik heb ook al de bekabeling vervangen, dat was ook niet het probleem. Dus terug bij... tijd om de afgelopen 6 maanden te crediteren en het abonnement aan te passen naar 1GB?

ItsNaud
Super User
  • Odido Superuser
  • 127 reacties
  • 8 januari 2025

Thanks voor je antwoord! Laatste checkvraag, controleer nog even of je een netwerk kaart in je laptop hebt zitten die meer dan 1Gbit aan kan. Mocht dit alles het geval zijn dan graag even hier laten weten zodat een moderator van Odido op afstand kan nakijken wat de snelheid is die binnenkomt. Als dit inderdaad lager is dan zullen zij ongetwijfeld een coulance toepassen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 8 januari 2025

Pc en laptop netwerkkaart: 10G Workstation RJ45 Netwerkkaart met Aquantia AQC107 Chipset aangesloten op Cat6 bekabeling

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 9 januari 2025

Welkom op onze community! ​@de Buik 

Goed dat je onze community hebt gevonden en hier een topic over opent. Ik wil graag dat jij volop kan genieten van supersnel Glasvezel. Ik kijk dan ook meteen met je mee om dit te realiseren!

Ik ben meteen gaan kijken. Echter kan ik alleen een contactmoment vinden van september 2024, er is toen geen onderzoek gestart. Heb jij hier toevallig nog een casenummer van? 

Ik wil dit sowieso voor je doorzetten naar onze technische dienst, zodat het mogelijk wordt om de gewenste snelheid te behalen. Wil je mij screenshots sturen van een bekabelde speedtest? Ik zorg er dan gelijk voor dat het onderzoek wordt gestart! 

Mocht je nog vragen hebben of kan ik ergens anders bij helpen? Laat het dan vooral weten, ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1153 reacties
  • Antwoord
  • 10 januari 2025

@de Buik Kun je ook even inloggen op de Zyxel en onder het kopje Systeeminformatie kijken. Daar zie je de poorten van de Zyxel met de verbonden linksnelheid (onder Interfacestatus). De 2500M/Full moeten staan en de LAN poort waar de PC op aangesloten is ook. Als een van deze twee op 1000M/Full staat, dan ligt daar het probleem.

Als ze beide op 2500M/Full staan, dan is het wel te verwachten dat het in de ONT ligt.

(50% korting wegens 1Gbps ipv 2Gbps is nogal wat. Prijsverschil in die abonnementen is niet zo hoog.)

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 14 januari 2025
Teresa van Odido schreef:

Welkom op onze community! ​@de Buik 

Goed dat je onze community hebt gevonden en hier een topic over opent. Ik wil graag dat jij volop kan genieten van supersnel Glasvezel. Ik kijk dan ook meteen met je mee om dit te realiseren!

Ik ben meteen gaan kijken. Echter kan ik alleen een contactmoment vinden van september 2024, er is toen geen onderzoek gestart. Heb jij hier toevallig nog een casenummer van? 

Ik wil dit sowieso voor je doorzetten naar onze technische dienst, zodat het mogelijk wordt om de gewenste snelheid te behalen. Wil je mij screenshots sturen van een bekabelde speedtest? Ik zorg er dan gelijk voor dat het onderzoek wordt gestart! 

Mocht je nog vragen hebben of kan ik ergens anders bij helpen? Laat het dan vooral weten, ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

Sorry voor het late antwoord, 

probleem is opgelost door het antwoord van ​@rvk01 en een ictér (ex T-Mobile monteur) die hier iets aan wist te doen. Probleem opgelost

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen