Skip to main content

Welkom thuis op de Community!

 

Heb je contact gehad met de klantenservice van Odido Internet + TV en ben je naar deze pagina verwezen? Dan zit je hier goed, dit topic is dé wegwijzer voor al jouw Internet + TV vragen! 

 

ACTUEEL

 

INTERNET EN MODEM

 

VAN BESTELLING TOT INSTALLATIE

 

TELEVISIE

 

ADMINISTRATIEF



➡️Staat jouw vraag niet in deze FAQ? Plaats een reactie onder dit topic, dan pakken we het zo snel mogelijk voor je op!

Je kunt natuurlijk ook altijd de antwoorden op jouw vragen vinden in onze Wiki, neem nu snel een kijkje op de homepage: 
Wiki Homepage

Via de links in dit topic kun je reageren op dat onderwerp. Kom je er niet uit, dan kun je hieronder reageren. Graag zelfs! Op de Community helpen Odido en vele andere klanten je graag verder. Lees ook gerust de huisregels voor je post!

@mvandijk0 

Misschien kan dit in de toekomst maar voor nu zou je langs een T-Mobile winkel kunnen gaan voor een prepaid simkaart.


Hallo,

 

Vandaag heb ik mijn internet pakket verhoogd.

De kosten zouden zijn: van 45 voor 40 euro.

Vervolgens zie ik mijn odido > mijn abonnement staan dat er 45 euro in rekening wordt gebracht.

Wie herkent dit? Uiteraard ga ik deze week even bellen maar ik ben benieuwd of dit vaker voorkomt

Gr


Hallo @MTJ72 

Met klantvoordeel krijg je 5 euro korting per maand dus dat zou het kunnen zijn.

Je hebt recht op klantvoordeel wanneer er 2 of meer Odido abonnementen op je adres geregistreerd staan, Ben mobiel icm Odido thuis kan ook.


Hallo,

Dank voor je bericht. Klinkt logisch.


Hoi beste mensen.

Is een Zyxel T50 router te combineren met een Zyxel T54 router, als zij allebei op een eigen verdieping staat. Ik heb een glasvezel abonnement van 1Gbit.

Mvg

 


Hallo @Samirino65 

Nee, dat is niet mogelijk tenzij je ook een managed switch hebt waarin je aan 1 poort VLAN 300 tagged meegeeft en de Zyxel op die poort aansluit.

De Zyxel routers kunnen niet als Acces Point worden ingesteld dus dan zou je 2 routers hebben 


De afstandsbediening van mijn nieuwe tv pakket werkte na koppelen niet naar behoren. Na hem losgekoppeld te hebben wil hij niet meer verbinden. Ik heb intussen:

de afstandsbediening gereset,

de ontvanger van t stroom gehaald en na 3 min er weer aan. 
volgens de aanwijzingen die de box via de tv geeft moet ik het huisje en de ok knop indrukken tot het lampje knippert. Dan zou hij moeten verbinden. Maar dat doet ie niet. 
wat kan nog meer helpen?


@Yoog Goed dat je hier aan de bel trekt. Ik heb direct een nieuwe afstandsbediening voor je besteld, deze komt snel jouw kant op! 😀 Ik adviseer je om de afstandsbediening niet nogmaals te ontkoppelen. Er zijn op dit moment een aantal issues die we aan het oplossen zijn en eenmaal ontkoppelt, is het niet mogelijk om dit terug te draaien. In dit topic houden we je op de hoogte van alles omtrent onze nieuwe Mediabox: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community.


Dank je wel voor je reactie . Ik had dat van dat ontkoppelen ook net van een helpdeskmedewerker gekregen, te laat😂


hoi, vorige week overgegaan naar glas met T-56 modem. Werkt prima. Alleen als ik de Wifi Zyxel Wap6807 probeer te koppelen dmv WPS lukt dat niet. Beide apparaten proberen het wel (lampjes knipperend oranje) maar verbinding komt niet tot stand. Hebben jullie een oplossing?


@Sander1972 Super dat je het nieuwe modem hebt ontvangen, ik help je graag verder om ook een goede verbinding te krijgen met het wifipunt! 

Ik ben direct het systeem ingedoken en zie dat je onlangs over bent gegaan van DSL naar Glasvezel. Je hebt hiervoor een compleet nieuw installatiepakket gekregen en een e-mail met instructies om de oude apparatuur terug te sturen. Hierbij wordt ook het oude wifipunt terug verwacht, zodat de order kan worden afgerond en doorloopt in het systeem. 

Geen zorgen! Ik heb gelijk een nieuw wifipunt jouw kant opgestuurd, namelijk de WX5600. Ik weet zeker dat je hiermee een goede verbinding zult ervaren! 

Mocht je geen QR code hebben ontvangen, dan lees je in dit topic hoe je de apparatuur alsnog terug kunt sturen: Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community

 


@Sander1972 Super dat je het nieuwe modem hebt ontvangen, ik help je graag verder om ook een goede verbinding te krijgen met het wifipunt! 

Ik ben direct het systeem ingedoken en zie dat je onlangs over bent gegaan van DSL naar Glasvezel. Je hebt hiervoor een compleet nieuw installatiepakket gekregen en een e-mail met instructies om de oude apparatuur terug te sturen. Hierbij wordt ook het oude wifipunt terug verwacht, zodat de order kan worden afgerond en doorloopt in het systeem. 

Geen zorgen! Ik heb gelijk een nieuw wifipunt jouw kant opgestuurd, namelijk de WX5600. Ik weet zeker dat je hiermee een goede verbinding zult ervaren! 

Mocht je geen QR code hebben ontvangen, dan lees je in dit topic hoe je de apparatuur alsnog terug kunt sturen: Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community

 

Wat top!. Enig idee wanneer hij wordt geleverd? En de oude spullen zitten in een doos en komen er dit weekend aan. QR code heb ik.


Hi @Sander1972, ik ben voor je gaan kijken en ik zie dat de verzendorder nog bij onze logistiek ligt. Ik gok dat hij begin volgende week verzonden wordt! Dan kun je de zending volgen in Mijn Odido. 


Ik wil deze even boven krijgen. Ook ik heb mijn wifi naam willen veranderen. Alleen wat er nu gebeurt is dat mijn wifi naam die ik in geef niet meer onthouden wordt. Kortom het veld bij wifi naam blijft leeg. Contact gezocht met Odido en na een aantal keren reset etc werkt het allemaal nog steeds niet. Ook na een volledig reset van Odido werkt het niet. Iemand een oplossing ?

 


Hallo @DavevdEerden 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat en de gegevens aanpassen bij WiFi instellingen?


Hallo @DavevdEerden 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat en de gegevens aanpassen bij WiFi instellingen?

Zal dat straks even proberen, via mijn tel kom ik er i.i.g. niet in aangezien ik totaal geen verbinding kan maken met de WiFi omdat hij geen WiFi naam aangeeft. Via het mobiele netwerk kom ik er i.i.g. niet in op 192.168.1.1

 


@DavevdEerden 

Je komt er alleen in wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk , als je via de WiFi niet kan verbinden doe het dan eens bekabeld.


@DavevdEerden

Je komt er alleen in wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk , als je via de WiFi niet kan verbinden doe het dan eens bekabeld.

Ik zal morgen dat even proberen, zit namelijk tegen een verhuizing aan en daar waar ik heen ga verhuizen ben ik morgen. Tot zover alvast bedankt en zal laten weten of ik er in kom en het dan wel kan veranderen. Overigens denk ik van niet aangezien de helpdesk van Odido dat al heeft gedaan. ( neem ik aan )


@DavevdEerden

Je komt er alleen in wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk , als je via de WiFi niet kan verbinden doe het dan eens bekabeld.

Ik ben er nu bekabeld in alleen blijft hij zeg maar doorladen wanneer ik in de configuratie wil komen van het draadloze netwerk 


@DavevdEerden

Geef de Zyxel anders eerst eens een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.


@DavevdEerden

Geef de Zyxel anders eerst eens een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Ik ben er inmiddels in geweest en heb de WiFi kunnen veranderen. En een WiFi wachtwoord ingevoerd. Dus dat is gelukt. Moet ik nu mijn Laptop er bedraad uithalen om te kijken of het nu werkt ? Want mijn tel ziet hem i.i.g. nog steeds niet 

 


Ik heb inmiddels de modem opnieuw opgestart en nog steeds ziet en mijn laptop en mijn tel de wifi niet….


@DavevdEerden 

Zien ook alle andere WiFi apparaten de wifi niet? Voer eens een fabrieksreset uit en lukt het dan met de standaard gegevens?


@DavevdEerden

Zien ook alle andere WiFi apparaten de wifi niet? Voer eens een fabrieksreset uit en lukt het dan met de standaard gegevens?

Een reset gedaan en nu is hij de wifi naam weer kwijt ( staat blanco ) en dus ziet zowel mijn laptop als mijn tel de wifi niet. 


@DavevdEerden 

Dat hoort niet zo te zijn. De gegevens zoals ze achterop de Zyxel staan moeten dan hersteld zijn. Er lijkt wat mis met de Zyxel.


Reageer