Skip to main content
  • 2,659 Topics
  • 18,242 Reacties
2657 Topics
Complain / escalation about the contract
Dear Odido Service Desk, I am writing this email to register my complaint about odido customer service and the renewed contract. My name is Amol Tated and my address is XXX. Complain: 1. I called customer service and asked for offers as my contract was ending. Customer service representative told me that I can have 1gb/s speed for the first 6 months for 30 euro and the next 6 months 40 euro. I said ok to renew the contract because anyways I was paying 35 euro per month for 100mb/s. 2. I received a contract where it says that for the first 6 months I pay 35 euro and the remaining 6 months 45 euro. I was a bit shocked to see these charges. Because this is not something that I agreed on. 3. I called customer service again and the customer service representative mentioned that maybe it's a mistake from the odido colleague thinking i already have a mobile contract with odido (about which he never asked me) and she will check if she can get me a 5 euro discount each month as per agreed price on the call. 4. I didn't hear back anything for a week and then again I called customer service to check the status of my complaint. Now I have been notified that I can't get the price that was first I have been told on a call and indeed I have to pay 35 euro for the first 6 months and 45 euro for remaining 6 months. 5. In that case I asked that I don't want this contract anymore. But your colleague said it is not possible as the contract is renewed already. She told me to write an email to internet.service@odido.nl to register a complaint. After sending email to this id, I got a reply that I can't send mail to this id directly and contact sutomer service. Hence I am writing here to register a complaint and this is a clear fraud odido is doing with customers. I seek immediate cancellation of my contract with odido. This is a clear case of fraud and I really will fight for this. Very unprofessional and disappointing from odido service, call me on XXX Thanks and Regards, Amol Tated [Moderator edit - don't share your personal information in your topic. This is public for everyone to see!]
Onderhoud in januari 2024
We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv‑kijken en bellen. We voeren daarom in de aankomende weken onderhoud uit op ons netwerk. Het onderhoud vindt ’s nachts plaats, tussen 01:00 uur en 06:00 uur. Wanneer? We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 06:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen. Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen. Wat moet jij doen? Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de Mediabox krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de Mediabox. Als we klaar zijn Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar! Verandert er nog iets? Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken. Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!
verlenging Odido Internet
Hey hallo, Ik ben vanaf begin december al bezig met het verlengen van het abonnement voor Odido Internet, aangezien de huidige snelheid niet meer voldoet. Ik kan via de app de snelheid simpel ophogen, maar dan krijg ik geen korting en die is volgende de website best fors (eerste 8 maanden 25euro) korting. Ik heb inmiddels al meer dan 10 keer met de klantenservice gesproken om het abonnement te verlengen en steeds krijg ik een ander verhaal te horen. We sturen een monteur, u krijgt een nieuw kastje, we hebben een enorme storing in het ordersysteem, we bellen u volgende week terug. Monteur is er nooit gekomen (en is ook niet nodig naar mijn mening, want alles werkt) en ik ben ook nooit teruggebeld. Ik heb overigens wel een nieuw kastje ontvangen. Na 2 maanden proberen te verlengen, vele excuses van de klantenservice en nooit teruggebeld worden vandaag weer met frisse zin naar de klantenservice gebeld. Na lang in de wacht te staan werd ik doorverbonden met Sales. “Tuurlijk kunt u verlengen, geen enkel probleem”. Maar die aanbieding, nee, die is alleen voor nieuwe klanten. Beste Odido, dit gaat er bij mij niet in. Twee maanden lang kan klantenservice niets voor me doen, worden afspraken consequent niet nagekomen en heb ik uren in de wacht gestaan en dan is dit het antwoord. Na al jaren zowel mobiel als voor internet klant te zijn. Mijn vraag is dus eigenlijk: is het nodig het abonnement op te zeggen en opnieuw aan te sluiten zodat ik gebruik kan maken van de korting, of kennen jullie deze ook aan bestaande klanten toe, zeker (mede uit coulance) na alles wat er mis is gegaan?
Inquiry Regarding Disconnection of Internet Service
Dear Team, I hope this email finds you well. I am writing to express my surprise and concern regarding the sudden closure of my internet service effective January 25, 2024, without my prior consent. I am uncertain about the protocol followed in such cases with your customers, and I am disappointed by the lack of communication and understanding exhibited. During my recent request for a home move, it was explicitly communicated that I would be relocating from my current address , effective February 2, 2024. It was clearly agreed upon during our conversation that there would be no disruption or closure of services at my current address until February 1, 2024. However, to my dismay, my internet connection was terminated abruptly on the midnight of January 25, 2024. This sudden cessation of service has caused significant inconvenience, particularly as my household relies heavily on internet connectivity for remote work. I initiated the home move request to facilitate a seamless transition of my internet connection, and I am deeply disappointed by the irresponsible manner in which this matter has been handled. Despite my attempts to seek clarification and resolution by contacting your customer care, I have received unsatisfactory explanations and unreliable alternatives for internet connectivity. Furthermore, I seek clarification on the following points: What is the status of my old contract? Has it been terminated, and are there any penalty clauses associated with its cancellation? Why was a new contract created instead of simply facilitating the home move request as discussed? There appears to have been a misunderstanding on your end regarding the technical aspects of the home move. One representative mentioned the continued use of the same modem, while another suggested a new contract for sales purposes. I urgently request clarification on the current status of my internet connection and contract. Given the irresponsible handling of the disconnection without my consent, I am concerned about the level of accountability and responsibility demonstrated towards customers. I expect a prompt and clear response outlining the resolution of this matter. Thank you for your attention to this urgent issue. Best Regards, Anurag

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen